K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2010, 21:48   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Hvad skal man i mellem tiden?

Hvad skal man imellemtiden fra man har fået tildelt revalidering og til man skal starte hvis vi taler om at der er mange måneder imellem?

Skal man i aktivering, eller er det måske muligt med frivilligt arbejde ca. 15 timer om uden?

Må man tage på en ferie eller hvordan?
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 22:46   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tror det er meget forskelligt, en ting er dog sikkert; du må IKKE bare, du skal spørge om lov (ifg loven skal det oven i have relevans til din plan)

I sin tid tog jeg noget VUC, senere fik jeg et huld, hvor jeg også gerne ville tage nogle merit-fag på VUC, men det måtte jeg ikke... total gak, mest fordi jeg ville korte min barsel med 3 måneder, for at nå de par fag, alle tiders tilbud til dem, sys jeg, men det bestemmer kommunen altså helt suverent.

Men kommer du selv, med et eller andet, inden de selv kommer i tanke om at du ikke bare skal gå og lave ingen ting, i de måneder, tror jeg da de vil være rimelig åbne. *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 23:25   #3
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Hvad skal man imellemtiden fra man har fået tildelt revalidering og til man skal starte hvis vi taler om at der er mange måneder imellem?

Skal man i aktivering, eller er det måske muligt med frivilligt arbejde ca. 15 timer om uden?

Må man tage på en ferie eller hvordan?
Kan kun råde dig til at maile jævnligt til sagsbehandler for at holde denne til ilden og høre om status på sagen + om der er noget du kan gøre for at fremskynde sagen, samt hvornår du kan forvente nyt.

Hos mig gik der 2 mdr. ventetid inden revalideringsjob. Men det var først efter 1½ mdr., da jeg rykkede, der skete noget hurtigt. Om det blot er en tilfældighed eller ej, kan man jo gætte på, jeg vil ihvertfald ikke spørge SB om kendsgerningen.
Det vil jo være godt, hvis du kan få SB (systemmet) som en god samarbejdspartner.

Ang. frivilligt arbejde:
Hvis det var mig, ville jeg holde mig fra frivilligt arbejde, imens jeg er i udredning, for det ikke skal kunne give bagslag til ens sagsbehandling, at kan du klare så mange timer frivilligt, kan du også klare ordinært job. Måske kan du også dette, men vent og se tiden an, hvad revalideringen fører til på godt og ondt.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 09:32   #4
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser

Ang. frivilligt arbejde:
Hvis det var mig, ville jeg holde mig fra frivilligt arbejde, imens jeg er i udredning, for det ikke skal kunne give bagslag til ens sagsbehandling, at kan du klare så mange timer frivilligt, kan du også klare ordinært job. Måske kan du også dette, men vent og se tiden an, hvad revalideringen fører til på godt og ondt.
Ja, hold dig langt væk fra det.

Jeg havde i kådhed fortalt om den fantastiske netværk Jeg kommer på, hvor vi skriver, mødes, hjælper hinanden med div. og rejser sammen.
Det blev senere udlagt, som at lave frivilligt arbejde.
Øhh
Så skulle jeg til at forsvare mig igen. Forklare at det meste foregik på computer, NÅR jeg kunne, at vi mødtes NÅR jeg orkede, at NÅR vi rejste havde jeg fx eget vær, og een bar min kuffert.

Man har ikke rigtig ret til en liv ved siden af.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 09:37   #5
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Ja og den med at det er NÅR man har overskud og energi til det, den har mange svært ved at forstå. Men det er jo en realitet for os, vi må planlægge ud fra hvornår vi kan og har overskud til at gøre tingene.

Jeg ville også passe på med det frivillige arbejde, den kan give bagslag - desværre.

Det er jo uhyggeligt som man skal passe på og forsvare sig som syg i Danmark.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:51   #6
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg er forlængst nået frem til at det er hårdt arbejde at være syg. Problemet er bare at jeg har opgivet at kæmpe, og har i det hele taget ikke overskud til at udrede deres fejlfortolkninger.

Gad vide hvor meget mere folk kunne arbejde hvis ikke man blev behandlet som det skidt de træder på, eller det der er værre ! ! !
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 16:33   #7
Ellie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ellie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Hvad skal man imellemtiden fra man har fået tildelt revalidering og til man skal starte hvis vi taler om at der er mange måneder imellem?

Skal man i aktivering, eller er det måske muligt med frivilligt arbejde ca. 15 timer om uden?

Må man tage på en ferie eller hvordan?
Hvis du vil holde ferie, og vel at mærke har feriepenge til gode et eller andet sted, så agerer du bare på samme måde, som hos en arbejdsgiver: får en underskrift på kommunen (hvis det er dem, og ikke fagforeningen du får penge hos p.t.), og melder ferie.
Snak med din sagsbehandler, og få lavet en aftale.

Er der evt. nogle forberedende kurser el.lign., som du kunne deltage i?
Ellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er ligheden mellem en skihopper og en dagpengemodtager? L.S. Politik og Samfund 1 12-01-2013 12:47
Hvad er forskellen mellem boligydelse og boligstøtte???? manal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 14-11-2012 17:29
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
Hvad er forskellen mellem invalidepension og førtidspension Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-01-2011 20:34
Tiden går hvad nu? søs Spørgsmål ang fleksjob 13 07-02-2008 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension