K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 09:02   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Hvilket ordinært job

Kan findes som kan tage hensyn til følgende skåne hensyn:

Job der ikke påvirker smerteniveauet og provokere hovedpineniveauet over i et migræneanfald. Behov for skiftende at kunne sidde, stå, gå, ligge, mulighed for afspændingsøvelser. Ingen støjkilder, behov for naturligt lys, ingen lys fra eks. computer, begrænset brug af tastatur, og mus, samt skærmarbejde i begrænset omfang. Et ikke stressbelastende arbejde.
Mulighed for implementering af træningsøvelser i løbet af dagen. Mulighed for selv at tilrettelægge arbejdstid og arbejdstempo. Ikke kørende job, cykling opblusser smerte i nakken og svimmelheden. Et ikke fysisk belastende job med løftfunktioner, eller bærefunktioner. Behov for at skåne krop og helbred i fremtiden. Behov for stor fleksibilitet osv.

Forslag ønskes, da jeg er noget på bar bund..!

Mine diagnoser er :

Whiplash syndrom
kronisk spændings hovedpine
Migræne uden aura
Samsynsproblemer

Sidst redigeret af Nullemusen; 28-07-2010 kl. 09:09.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 09:09   #2
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Job

Ja den må du overlade til din jobkonsulent.. For jeg det sådan set på samme måde
Du siger bare følgende at du simpelhen IKKE ved hvor det job findes
Men at du er åben for alt!!
Jeg er i jobafprøvning på et plejehjem og laver intet og det kan jeg heller ikke klare

Hilsen Gitte63
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 09:24   #3
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
@Gitte63

Tak for dit indlæg. jeg vil tale med en jobkonsulent når jeg får muligheden for det, jeg vil gerne høre forslag fra alle jer herinde, sådan så jeg kunne få lidt inspiration og derved selv kunne frembringe forslag til kommunen.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 09:46   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den er lidt svær da det jo er ordinær job du efterlyser jeg havde i sin tid en del af samme symptomer og skånehensyn og det gjorde at der end ikke kunne findes et fleksjob ...

Så det kommer jo nok an på hvor slemt det er og hvor ofte det er feks migræne og hvordan med stress nivauet osv osv ..

så det bliver mere end svært at komme med forslag ud fra diagnoser osv ..
kræver meget større indblik i de ting du omtaler , mennesker kan jo have de samme sygdomme den ene kan være hårdere angrebet end den anden
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 10:02   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hold da op... Jeg syntes det lyder som om, at du har været i kontakt med nogle meget optimistiske sagsbehandlere. Overlad du det til dem at finde et job der lever op til disse krav - for det er vist ikke nogen nem opgave.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 10:22   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Job???

Må tilstå at det lyder lidt som min ....massive skånehensyn og ingen job der passer på beskrivelse....

Held og lykke
jeg har ventet på dette job i næsten 1 år nu -
de har IKKE fundet det!
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 10:52   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Kan findes som kan tage hensyn til følgende skåne hensyn:

Job der ikke påvirker smerteniveauet og provokere hovedpineniveauet over i et migræneanfald. Behov for skiftende at kunne sidde, stå, gå, ligge, mulighed for afspændingsøvelser. Ingen støjkilder, behov for naturligt lys, ingen lys fra eks. computer, begrænset brug af tastatur, og mus, samt skærmarbejde i begrænset omfang. Et ikke stressbelastende arbejde.
Mulighed for implementering af træningsøvelser i løbet af dagen. Mulighed for selv at tilrettelægge arbejdstid og arbejdstempo. Ikke kørende job, cykling opblusser smerte i nakken og svimmelheden. Et ikke fysisk belastende job med løftfunktioner, eller bærefunktioner. Behov for at skåne krop og helbred i fremtiden. Behov for stor fleksibilitet osv.

Forslag ønskes, da jeg er noget på bar bund..!

Mine diagnoser er :

Whiplash syndrom
kronisk spændings hovedpine
Migræne uden aura
Samsynsproblemer
Efter min bedste overbevisning findes det ikke, end ikke på flex-vilkår.

Kommunen trak rundt med mig i mange år, først med henblik på ordinært job, dernæst fleks-job.
Men det lykkedes dem aldrig, at finde det "lettere, ikke ryg-belastende" job, som de påstod at jeg sagtens kunne klare.

Som andre er inde på, synes jeg du skal snakke med job-konsulenten og fortælle, at du simpelthen ikke kan komme i tanker om hvilket job der kan blive tale om, men at du er meget åben for input og er med på at prøve tingene af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:13   #8
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
jeanettess er ny på vejen
sankket med en job konsulendt på et tidspunkt som fortalte, at han havde fundet job hvor personen skulle trykke på en knap når der kom en bil til vejning 2-3 gange om dagen og ellers kunne ligge /sidde som hun ville.
Tilader mig, at trivle er selv godt uddannet kan klare ca 18-20 timer ikke de store skåne behov og har aligevel været ledig i 1½ år.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:19   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
sankket med en job konsulendt på et tidspunkt som fortalte, at han havde fundet job hvor personen skulle trykke på en knap når der kom en bil til vejning 2-3 gange om dagen og ellers kunne ligge /sidde som hun ville.
Bare det, at være "bundet" til et meget lille areal (f.eks. et kontor) er nok til at køre min ryg i sænk, og så er det uanset muligheden for at ligge/sidde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:25   #10
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Hvilket ordinært job?
Jeg syntes du skal rykke sagsbehandler og spørge til om din sag er gået i stå, siden du ikke har hørt fra dem i 1 år.

Brev til SB
Dato
Jeg skriver til jer, for at høre om status og fremtidige løsninger, da det er ca. x mdr./år siden jeg har hørt fra jer. Det er mit indtryk, at I ville henvise mig til en jobbranche, hvor jeg kan få opfyldt mine skånebehov.
Jeg har selv gransket jobmarkedet, men kan ingen varig løsning finde for fremtiden.

Har I fundet ud af noget varigt job til mig?


Der står i loven
Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Citat:
Vurdering af arbejdsevnen m.v.

§ 8. Kommunen vurderer borgerens arbejdsevne på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen, jf. §§ 6-7. Ved vurderingen af arbejdsevnen skal ressourceprofilens elementer omsættes til konkrete jobfunktioner, der skal findes i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Ved bedømmelsen af arbejdsevnen må kommunen ikke tage hensyn til eventuelle strukturproblemer på arbejdsmarkedet.

§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.

§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.
Med mine varige skånebehov, kan jeg ikke se mulighederne for jeg hverken kan klare et ordinært job eller flex job.

Har I fundet en holdbar løsning, et job i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet, for den uvisse fremtid i ingenmandsland (udrednings fasen) stresser mig meget?

Mvh navn
Brev slut


Hvis du sender brev til, så husk at omskrive teksten til dine ord og stavefejl, hvis du bruger noget fra mit udkast.

Sidst redigeret af Mr x; 28-07-2010 kl. 11:37.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift fra mulig fleks til ordinært arbejde? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 11 09-01-2013 10:30
Forlængelse af SDP, når ordinært arbejde er udelukket gunvor Et godt link! 3 27-06-2011 14:22
revalidering til ordinært arbejde fra fleksjob ComBo Spørgsmål ang fleksjob 0 30-03-2010 14:25
Hvilket fleksjob har du? Simmer Spørgsmål ang fleksjob 16 24-02-2010 23:42
Hvilket ministerium? Risa At søge førtidspension 2 29-11-2008 17:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension