K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2011, 23:35   #1
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Hvis man selv siger op????

Jeg arbejder et sted hvor jeg absolut ikke kan holde ud at være, der er sket personlige ting for mig der der gør at jeg bestemt ikke føler mig godt tilpas på mit arbejde. Der har været nogle konflikter og jeg har bedt min chef om at fyre mig, men det vil han ikke ... Nu har jeg det efterhånden så dårligt over at skulle på arbejde at jeg overvejer selv at sige mit job op - men hvad sker der hvis jeg gør det??? Hvilke konsekvenser vil det få økonomisk ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 23:48   #2
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Har du kontakt til din læge? Tænker om en sygemelding kan lette dig lidt indtil videre? Har ikke svar på dit spørgsmål...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 00:16   #3
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
jeg har meldt mig syg på grund af dårligt ben - lægen er indeover, men ikke lige i denne aktuelle sag, men min læge ved godt det er gået op og ned på det arbejde, men nu er bunden nået og jeg skal bare væk derfra ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 00:45   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
taktik er vejen

straf, straf og atter straf, er hvad der sker hvis du selv siger op.

Karantæne i A-kasse (dine dagpenge) eller på bistandskontoret = ingen levegrundlag.

Præcis hvad du har brug for, oveni dit psykiske press, ikke sandt?

Det er dyrere for firmaet at fyre dig, (løn i opsigelsesperioden) end hvis du selv siger op - derfor nægter chefen selvfølgelig at samarbejde, men regner med at du bukker under og forsvinder af dig selv.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 02:10   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
du må aldrig sige op selv for du vil få 3 eller 5 ugers karantæne.så ja ingen penge.prøv at snakke med din jobkonsulent.læg kortene på bordet.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 02:48   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nemli'... -sig aldrig selv op som fleksjobber

Sygemeld dig også i forhold til den rigtige grund, det vil lægen helt sikkert forstå... -og du bevarer muligheden for en eventuel erstatning og et nyt dejligt fleksjob


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 09:25   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Tag kontakt til din jobkonsulent på Jobcentret, få talt med din læge om det aktuelle problem, og ja som du også har gjort sygemeld dig, så kan du håbe på de fyrer dig, hvis vi skal være lidt grove i tonen....

Og så lige et par kram med på vejen, for de arbejdsgivere skal altså behandle os fleksere ordentlige og ikke som det passer dem....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 10:25   #8
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Vil også råde dig til at kontakte din jobkonsulent, da du hvis du selv siger op risikerer ikke at være berettiget til ledighedsydelse, men vil være henvist til kontanthjælp. Og om du er berettiget til det afhænger jo af din familiære og øvrige økonomiske situation.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 11:11   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
straf, straf og atter straf, er hvad der sker hvis du selv siger op.

Karantæne i A-kasse (dine dagpenge) eller på bistandskontoret = ingen levegrundlag.

Præcis hvad du har brug for, oveni dit psykiske press, ikke sandt?

Det er dyrere for firmaet at fyre dig, (løn i opsigelsesperioden) end hvis du selv siger op - derfor nægter chefen selvfølgelig at samarbejde, men regner med at du bukker under og forsvinder af dig selv.
Hvis man som flekser selv siger op kommer man ikke i karentæne man mister sin ledighedsydelse og kan først få den igen når man igen har arbejdet 9 mdr ud af 18 det er vigtigt at huske ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
du må aldrig sige op selv for du vil få 3 eller 5 ugers karantæne.så ja ingen penge.prøv at snakke med din jobkonsulent.læg kortene på bordet.
Igen så hedder det selvforskyldt ledighed og man mister sin ledighedsydelse til man har været i job 9 ud af 18 mdr

Citat:
Følgende kriterier skal opfyldes, for at der kan udbetales ledighedsydelse
ved ledighed mellem to fleksjob

Personen skal være berettiget til et fleksjob.

Personen skal have været ansat i fleksjob i mindst ni måneder
inden for de seneste 18 måneder. Dette gælder dog ikke personer,
der var berettiget til ledighedsydelse forud for ansættelsen i fleksjob.
Disse personer vil umiddelbart være berettiget til ledighedsydelse
mellem to fleksjob, også selvom de har været ansat i et fleksjob i
mindre end ni måneder.

Der skal være tale om uforskyldt ledighed. Der er ikke tale om
uforskyldt ledighed, hvis personen ubegrundet har opgivet et fleksjob
eller afvist et rimeligt tilbud om fleksjob.
Pallepunk

Det du skal gøre er at du skal kontakte din jobkonsulent (som har pligt til at hjælpe med at få det til at fungere )

Du SKAL kun skrive om jobbet, det vil sige ring ikke og fortæl om det send en mail , send gerne en kopi til din sagsbehandler, bed om hjælp til at få jobbet til at fungere eller til at komme ud af det job ...

Hvis kommunen erkender at det job ikke kan komme til at fungere for dig så kan du godt få ledighedsydelse og kommunen og jobkonsulenten har PLIGT til at hjælpe dig de skal lave en opfølgning ...

Jeg har selv været i et af de job og jeg fik min ledighedsydelse fordi kommunen erkendte at det ikke kom til at gå ....

Hvis din arbejdsgiver ikke følger dine skånehensyn så skal jobkonsulenten have fat i din arbejdsgiver ...
Hvis det er noget andet (feks kemi mellem dig og arbejdsgiver) så er det der at der skal tages fat

er du i fagforening så kan det være en rigtig god ide at have dem med også og må sige at hvis ikke du er i fagforening så er det en rigtig god ide at komme det ...

Jeg havde ikke klaret den i mit eget job hvis ikke jeg havde fagforeningen med kommunen havde den indstilling at jeg bare skulle være glad for at have et job også selv om alle skånehensyn blev tilsidesat og min chef og jeg ikke kunne være i samme lokale ...

Hvis det på nogen måde påvirker dit helbred med jobbet (enten pga fysik eller psyke) feks i form af at der er funktioner der forværre helbredet eller at det stresser dig så det påvirker helbreddet så er det ekstremt vigtigt at få det skrevet med...

MEN sig ikke bare op ... heller en lang sygemelding så ...
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 19:50   #10
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
tak for alle de gode svar - jeg går via lægen og jobcentret, så må vi se hvad der sker.
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker hvis jeg siger nej tak til ressourceforløb? gisne Alt det andet 9 28-05-2013 11:22
Hvis vi nu gør som DI siger... logikeren Politik og Samfund 0 26-10-2010 20:59
Aktivering selv om lægerne siger Nej? Tessa Alt det andet 26 08-07-2010 18:49
Hvis man siger nej tak til reva.. LV. Alt det andet 1 31-03-2008 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension