K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2009, 09:26   #1
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Unhappy Hjælp mig!!!!!!

Skriver da jeg har et spørgsmål???

Jeg er på kontanthjælp (men modtager ingen ydelse, da min mand tjerner for meget) forsøgerpligt.....

Men jeg er blevet bevillinget en revalidering i aug, men er blevet oplyst at jeg først kan modtage revalidering ydelse når der forlægger en handleplan?????og når jeg starte på den evt. stilling el. uddannelse.fra start datoen??

Tænker bare så: hvis jeg så skulle på skole og den først startet i januar, ville jeg så ikke kunne modtage nogen ydelse før?????

Og hvad nu hvis jeg ikke kan gennemføre uddannelse og bliver syg igen - ryger jeg så tilbage til kontanthjælp?????

Håber nogle kan hjælp mig!!
Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 10:03   #2
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cape Se meddelelser
Skriver da jeg har et spørgsmål???

Jeg er på kontanthjælp (men modtager ingen ydelse, da min mand tjerner for meget) forsøgerpligt.....

Men jeg er blevet bevillinget en revalidering i aug, men er blevet oplyst at jeg først kan modtage revalidering ydelse når der forlægger en handleplan?????og når jeg starte på den evt. stilling el. uddannelse.fra start datoen??

Det er desværre også rigtigt

Tænker bare så: hvis jeg så skulle på skole og den først startet i januar, ville jeg så ikke kunne modtage nogen ydelse før?????

Nej, det ville du ikke kunne, og det er yderligere bagudbetalt, så hvis du eks. starter 1/1 er den første udbetaling 31/1

Og hvad nu hvis jeg ikke kan gennemføre uddannelse og bliver syg igen - ryger jeg så tilbage til kontanthjælp?????

Revalideringsydelse udbetales kun så længe man følger skole/uddannelse og den fastlage handleplan, Hvis revalideringen ophører eks. grundet sygdom så du ikke kan genneføre, skal du inden du stopper forløbet, rette henvendelse til kommunen/sagsbehandleren og se om der kan findes en løsning så du kan beholde revalideringsydelsen (altså noget andet du kan holde til) ellers ryger du ganske rigtigt ud på kontanthjælp igen

Håber nogle kan hjælp mig!!
Cape
Det var vist ikke særligt opmuntrende svar.
Men desværre sådan der står i reglerne.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 10:09   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den gang jeg ville starte som smørrebrødsjomfru (revalidering), så blev revalideringen først udbetalet da jeg VAR i gang. Da jeg så blev syg, røg jeg fluks tilbage på kontanthjælp....

Jeg havde også en handleplan. Revalideringen blev bevilget Januar, men jeg fik først pengene i August, da Hotel og Restaurantskolen først startede i Juli/August...jeg skulle fysisk gå der, inden der kom penge.

Dette ligger nogle år tilbage, og jeg tør ikke sige om reglerne er lavet om.

Hov, ser lige at Nullemus også skrev. Men konklusionen er vist den samme, så reglerne er nok ikke lavet om så.

Sidst redigeret af Ninja; 24-09-2009 kl. 10:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 11:02   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh, nej, hvor er jeg ked af det på dine vegne, Cape ... men bliver også rasende, da det endnu er et bevis på hvor forringet vores betingelser bliver, i det øjeblik vi bliver kastet over på kontanthjælp, selvom vi er syge, når kommunerne kassetænker, som de gør ... og vores kommune er stor-slem

Jeg kan også godt se muligheden for at jobkonsulenten ikke lige frem vil skynde sig med at hjælpe dig med at finde et sted til dig, sådan som Morten Egeskov, mente at jobkonsulenterne skulle, da Huldra og jeg havde et møde med ham ... Vi skulle have haft dig med til det møde, skulle vi, for politikkerne aner ikke en biiiib om hvad der foregår og hvor svinsk vi bliver behandlet

Vi må til at råbe noget mere op, må vi .... og jeg agter at informere ham om din situation, og måske skulle du også skrive til ham, for det her ved han jo heller ikke noget om, ganske som jeg ikke ved det, før nu!!!

Sidder og tænker på, hvor meget er der SÅ, jeg ikke aner en dyt om, som bare er til for at spænde ben for mig og alle andre i det her biiiib-system???!!


Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dig, Cape, for jeg er så ked af det på dine vegne ....Du skal, i hvert fald, have et kæmpe læs fra Viper og mig, som du kan tage efter behov.

Jeg skriver liiige en pm til dig om kontakt til Morten Egeskov!
--- Flere Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 11:09   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja.. for f.. hvor det er deprimerende, at kommunens kassetænkning og smøl kan medføre så dårlige betingelser for os syge borgere, at vi nærmest tænker på hvilken havn vi skal hoppe i så vores familier slipper for vores bøvleri..
ja. vi skal se på om vi kan samle en større gruppe her i odsherred.. vores gamle tråd kalder odsherred er lukket... vi må smede nu inden valget tror jeg.. hvad skal vi finde på?
jeg sidder her og er ved at kaste op af angst, skal snart til lægen og lave statusattest til kommunen, og hvad finder de så på?? føler mig som løvemad.. har det virkeligt skidt og tænker om jeg bare skal droppe det hele fordi jeg nok alligevel ikke kommer igennem.. og kontanthjælpen stopper vel også efter 2 år, når jeg ikke har jobbet i 400 timer.. det er sku noget værre lort.. og nej, jeg VIL sku ikke give op... Det er da ikke rimeligt... nå nu kom jeg vist til at kuppe Capes tråd.. Men hendes sag er sku heller ikke rimelig..
Det kan ikke være rigtigt.. de må få lavet den handleplan, og så må hun istedet for at vælge revalidering med hjertet, vælge den hvor hun hurtigst muligt kan komme igang... der må være en skole som starter næste uge...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 12:09   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil bare lige sige at det ikke er den eneste mulighed , min veninde var også på revalidering og kunne ikke klare den , hun fik så lov til at beholde sin revaliderings ydelse som sygemeldt under uddannelse mens hun var sygemeldt behandlede man hendes sag og hun overgik fra revalideringsydelse til ledighedsydelse ...



Men hendes fordel var at hun hele tiden havde kontakt med sin læge og hospital og der var helt klare papir på at der var forværring af hendes helbred under revalidering ..

Derfor skulle hun henvises til ledighedsydeles og fleksjob og ikke på kontanthjælp ..

så husk får du det værre så heller for meget kontakt end for lidt kontakt med din læge ..

hvad de andre ting ang ja så har de andre desværre ret ...

Vil også anbefale dig at læse denne tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7133
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 12:57   #7
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Jeg fik afvide af fagforeningen, hvis jeg kunne gennemføre en revalidering et år, var jeg berettiget til dagpenge bagefter.....når jeg hele tiden har været medlem af en a-kasse.

Er det så rigtig?????

Så er det jo bare om jeg kan klare et år..................
Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 13:10   #8
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cape Se meddelelser
Jeg fik afvide af fagforeningen, hvis jeg kunne gennemføre en revalidering et år, var jeg berettiget til dagpenge bagefter.....når jeg hele tiden har været medlem af en a-kasse.

Er det så rigtig?????

Så er det jo bare om jeg kan klare et år..................
Cape
Ja, hvis den revalidering er en uddannelse du afslutter på et år, så kommer du ind under reglen om, at nyuddannede kan få dagpenge fra A-kassen
Fra regler om dagpengeudbetaling:

"Dagpenge
Som dimittend opnår du efter arbejdsløshedsforsikringslovens §54 ret til at modtage dagpenge 1 måned efter uddannelsens afslutning. Har du imidlertid været medlem af en A-kasse i mindst 1 år forud for uddannelsens afslutning, er du efter arbejdsløshedsforsikringslovens §53, stk. 1 berettiget til at få dagpenge fra første dag. "

Men du skal så bare også være obs på, at for at få dagpenge er det et krav at du står 100 % til rådighed for arbejdsmarkedet, og altså ikke har nogen helbredsmæssige problemer med at kunne overtage et anvist job.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 13:12   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er jo kun en stakket frist at kunne få dagpenge senere, for det er jo også begrænset tid, og bliver jo nok også beskåret af spareiveren..
men for at modtage dagpenge skal man jo stå til fuld rådighed.. og kan du det, ja det ved ingen af os jo for det ligger frem i tiden.

Det er sku noget lort rent ud sagt.

jeg har lige oprettet en facebook gruppe.. syg i odsherred.. og håber vi kan samle en flok så vi kan råbe højt nok i kor... har aldrig lavet sådan en gruppe før, så aner ikke helt hvordan det fungerer.. hihi.. men desperat er man vel..

jeg kan kun sende alle mine gode tanker til dig.. og håbe det bedste for os alle sammen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 14:16   #10
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Er selv startet på revalidering her i august, og fik også først penge den 31.. Har dog læst et sted, at man kan få forudbetalt revaydelse, men jeg fik afslag (havde heller ingen indtægt fra jul og til slut august).. Så ved desværre ikke, om det bare er generalt, at man ikke vil forudbetale..
Der kan søges enkeltydelser (fik jeg at vide), men det er vel heller ikke sådan lige til, desværre.. Kunne ikke selv få til et buskort (kunne cykle), sådan, fik jeg den..

Nu når snakken er på revalidering... Hvis man i led i uddannelsen og handleplanen skal i lønnet praktik, har man så mulighed for ekstra hjælp til at finde og beholde sådan en praktikplads, hvis man er på revalidering?? Tænker især på, hvis man har skånebehov, som ikke kan opfyldes i alle virksomheder, om det så er muligt eks. at kommunen betaler lønnen, sådan at man kan komme ud til en mindre virksomhed, som ellers ikke har råd..
Kommunen vil ikke snakke om det endnu, selvom der kun er 3 måneder til.. Er sådan en person, der har det bedst med at være på forkant.. Så det irriterer mig..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension