K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 15:15   #11
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Har igår været inde og prøvet sko, som det kræves på denne uddannelse man har på.. Træsko kan jeg ikke klemme mine deforme fødder ned i og de andre snørresko (som ifølge sagsbehandler hedder fleksible sko.. Ja ja) klemmer og jeg kan lige komme ned i en størrelse 41.. Har dog en størrelse 37-38 fod, så i længden kan fødderne svømme..
Til problemet.. Kan man forlange at kommunen finder et par ordentlige sko??
Sagsbehandleren siger, at det tager laaang tid og kræver mere lægedokumentation.. Fortalte, at jeg for 10 år siden fik fjernet ledene i min ene lilletå, men at de stadig er deforme og vender forkert.. I 2000 fik jeg et par specielle sko, så kender systemet..
Sagsbehandler mere end antydede at det ikke var noget jeg skulle sætte mine penge på, men skal jeg gå i sko, som gør ondt i 6-8 timer om dagen i de næste 3 år, så kommer det da ikke til at blive lykken.. Øv bøv..
Havde dog også håbet på hjælp til et par briller så jeg måske undgår at miste fingerne og kan se hvad de laver..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:15   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal sørge for, at det skrives ind i din ressourceprofil og få tingene på skrift fra kommunen.

Og tag en snak med lægen om sko, fødder mv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 09:35   #13
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Får snart et hysterisk anfald....!

Skal nu starte på uddannelse næste mandag, og har i den forbindelse været inde hos det firma, hvor man skal købe tøj til uddannelsen, som er påkrævet.. Jeg fik på skrift et prisoverslag, som jeg afleverede på kommunen..
Jeg fik så at vide i torsdags, at jeg idag ville få en ny sagsbehandler på 3 sal, som skulle tage sig af dette..
Prøver så at ringe til hende i dag, og hun kommer først på mandag.. Bliver lidt paf, men hun siger så, at min tidligere sagsbehandler har snakket med skolen, og de sagde, at man ikke skulle bruge tøjet de første 4 uger så der var masser af tid..
Mistorisk som jeg er, ringer jeg til skolen... Og nej, det skal bruges i næste uge ellers må jeg ikke deltage i undervisningen... Åhhhh Får snart et hysterisk anfald...!!! Får at vide hver gang, at jeg selv skal lægge ud.. Og mit svar er, tager de matador penge.. Det er de eneste penge jeg har...
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 10:19   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Dorthemusen

er dit syn dårligt...har du så overvejt om du kan komme ind undersynscentralen...?

En veninde der har dårligt syn...så hun måtte sygemeldes....kom ind under synscentralen...og hendes sag gik igennem glat og uden problemer da de tog over.

De var så gode og hjælpsomme og vidste virkelig hvad de har med at gøre...de kunne også fortælle hvad hun kunne søge tilskud til....Men bare den måde de behandlede hende og hendes sag var til UG,kryds og slange og med pil opad...kryds og slange...kommunen fik ikke et ben til jorden.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 21:18   #15
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Dortemusen.
Nu er jeg nysgerrig. Du har før skrevet om veterinærsygeplejerske uddannelsen, men at det var en flaskehals-uddannelse, så hvilken uddannelse endte det med.

Er du på kontanthjælp eller lign. nu? Så er der nemlig en mulighed for at søge dækning af briller via aktivlovens § 82. Det var i hvert fald den lov der blev anvendt da jeg skulle have nye briller. Proceduren var at sagsbehandleren først undersøgte om jeg var omfattet af §112/§113/§116. Læse evt. på om du er på listen til at få briller dækket via sådan en ordning:
http://www.kennedy.dk/default.aspx?id=94
Det var jeg ikke. Derpå vurderede de mit rådighedsbeløb. Og det blev vurderet at jeg kunne få dækket glassene til briller. Da jeg søgte om tilskud havde jeg forinden været hos en optikker, som havde givet et overslag over prisen på brillerne.

En anden mulighed er om du kan være dækket af specialpædagogisk støtte. De kan måske hjælpe med hjælpemidler som du ikke selv er klar over. Prøv for en sikkerhedsskyld at kontakte dem og høre om de kan hjælpe dig.
http://www.spsu.dk/

Held og lykke med uddannelsen.
velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 08:25   #16
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Kunne desværre ikke finde en elevplads til veterinærsygeplejerske på lige vilkår med alle andre.. Der er kun 160 pladser om året til DK, Sverige og Norge, så det er ikke lige let.. Og kommunen var ikke særlig interesseret i at hjælpe, og dem Plan og Handling, fik jeg intet ud af..
Jeg søgte derfor ind som ernæringsassistent, som jeg så skal starte på her 3 august. Jeg har ikke fortalt nogen om mine vanskligheder på uddannelsen, da jeg har har svært ved at finde ud af, om det er en god ide.. Skolen siger, at man skal have en samtale med en kontaktlærer i løbet af den første uge, så tænker meget på, om det er en god ide, at fortælle hvorfor man er på revalidering eller om det skader mere end det gavner..
Lige nu syntes jeg dog at kommunen gør hvad de kan for at ødelægge det.. Jeg er ikke lige den person, man beder om, at ydmyge sig, ved at ikke kunne deltage i undervisningen, for jeg ikke har noget tøj.. Det er lige præcis sådan noget, der gør, at jeg lukker mig inde i mig selv og bliver væk.. Og når jeg samtidig ikke kender nogen, gør det ikke situationen bedre..
Nogen har fortalt mig, at man skal være hurtig.. Sådan som at skrælle 10 kilo kartofler på et bestemt antal minutter, og de mener ikke, at jeg kan klare det.. Så er nervøs og bekymerer mig om ting, som ikke er helt så naturlige for alle andre..
Takker for lykkeønsningerne, og håber da selv, at det går som det skal, men lige nu har jeg svært ved at være glad for det..

Har ikke kunne finde noget om synscentralen i København.. Men leder videre..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 08:48   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. kørsel.
Måske §82 stk5 i LAB kan hjælpe. Den dækker det fulde kørselsbeløb ved varig funktionsnedsættelse.
Derudover burde du kunne få dækket tøjet mv under §81 enkeltydelse.
Søg skriftlig og klag hele vejen om nødvendig.
Særlig fodtøj er muligvis §82, idet det jo er lægeligt begrundet.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 16:16   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Eftersom jeg kan se, du bor i København, og at det drejer sig om uddannelsen, så er det også jobcentret, der skal sørge for, at du får de nødvendige midler, der skal til, for at du kan gå i uddannelse.

Du kan feks. søge om ortopædiske sko som hjælpemiddel her(blanket):
http://www.jobnet.dk/files/Blanketter/AF82.pdf

Se heri vedr. om ansøgning om hjælpemidler:
http://www.jobnet.dk/files/Jobcentre...assistance.pdf
Du kan kan ringe til dem på tlf.nr. 82 56 56 82.

Det at sagsbehandleren siger, det tager lang tid pga. der skal være dokumentation. Det kan du jo bare selv aflevere sammen med ansøgningen.

Held og lykke...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 17:29   #19
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Dorthemusen.
Ærgerligt at du ikke kunne finde en praktikplads i den uddannelse du ønskede dig. Men jeg håber du trods alt finder glæde ved den uddannelse du har valgt.

Jeg synes du skal melde klart ud at du har et problem fra starten. For jeg går ud fra at du skal til eksaminer, og der kan du måske få ekstra tid eller hjælpe på anden måde. Jeg tog selv en uddannelse med nedsat syn. Var i praktik flere steder. Min første indskydelse var også at jeg ikke ville sige noget, for ikke at virke anderledes. Men det er hårdt at skjule sit handicap og i stedet for at blive misforstået, gik det op for mig at det var bedre at melde klart ud. Og jeg må sige at jeg blev mødt med stor forståelse under min uddannelse. Da jeg så skulle opereres mit i uddannelse, og det samtidig var på et tidspunkt hvor jeg skulle have været udvekslet til en anden praktik plads i et par måneder, fik jeg en ordning så udvekslingen blev udsat et par måneder. Min uddannelses institution var meget hjælpsom med at finde en løsning. Og jeg håber at din også vil være hjælpsom med at få det til at fungere for dig.

Du skriver også at du er utryk fordi du ikke kender nogen. Fat mod, husk det gør de andre heller ikke. Ofte vil man også starte med sådan lidt sociale arrangementer for at lære de mennesker man skal arbejde sammen med de næste år.

Med hensyn til tøj, må du vel få det dækket eftersom det er en revalidering du er i gang med. Du skal jo have betalt bøger og lignende til din uddannelse, og når tøjet er specielt må du også få det dækket.

Med hensyn til skoene, så lad være at gå på kompromis med noget du ikke kan holde til at arbejde i. Det må være muligt at få nogle sko der er designet til dig og som samtidig lever op til skolens krav. Jeg synes du skal kontakte din læge og få en lægeerklæring på at du har behov for specielt fodtøj - for også denne udgift burde du få betalt.

Held og lykke med uddannelsen.

Velcro.

Jeg tror ikke der findes nogen synscentral i København. Her er det vist Instituttet for blinde og svagsynede der har den funktion. Men du kan eventuelt prøve at kontakte deres uddannelseafdeling www.ibos.dk fx.
Anne Bjørkmann, studievejleder, T 39 45 23 63.

Selvom du ikke lige høre i deres kategori af synhandicapede, kan de ofte være behjælpelig på en eller anden måde alligevel.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 08:23   #20
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Har nu printet en sådan ansøgning ud til at søge om sko.. Takker for link Syntes Jobnet er en meget inviklet hjemmeside, så den havde jeg ikke selv fundet.. Så nu håber jeg bare, at den ikke bliver væk

Har lige et spørgsmål.. Den jobplan man skal underskrive.. Der står på papiret vedr. jobplanen, at man først kan få penge, når den er underskrevet eller fra uddannelsen starter og jobplanen er underskrevet.. Her i midten af juli, fik jeg tilsendt en jobplan, som jeg skrev under den 17 juli og sendte retur, så ville jeg modtage en revalideringsbevilling.. Min sagsbehandler har set den, men nu kan de ikke finde den, og der var noget med datoerne, så jeg skulle have en ny.. Har dog ikke fået den endnu, og skal jo som sagt starte på uddannelse på mandag.. Har fået en ny sagsbehandler i opfølgning, og hun kommer først mandag.. Kan de så sige, at jeg først får penge fra den dag den nye bliver skrevet under?? Der var kun en af den gamle jobplan med brevet, så har ikke en kopi..

Er stadig meget nervøs for at starte.. Har en meget skrøbelig personlighed, så har det svært med at omgås andre mennesker.. Mine sociale kompetancer er desuden små (som de skriver), så er nervøs for om jeg passer ind.. Har før taget flere uddannelser, men aldrig haft venner eller lavet opgaver med andre.. Ligesom man ser i tv, hvor "læreren" håber af eleverne for at få dem til at lave maden hurtigere og bedre, det kan jeg ikke klare, så håber, der er mere tid..
Håber dog at jeg kan klare det, men kan jo ikke love noget, før jeg ved hvad det er..
Har (håber jeg) fået en løsning på min tøjmangel.. Finder ud af det idag, når jeg skal hente det..
Takker for din imput Velcro.. Skal dog lige tænke lidt mere og se, hvad det er for noget.. Man skal have en samtale sidst i næste uge med en kontaktlærer der, så har lidt tid endnu.. Syntes dog det er ubehageligt, at snakke om..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Omkring arb. når man er syg. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 21-10-2012 12:44
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
Lov omkring aktivering.. Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 9 20-02-2011 13:56
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Tid til update, omkring sag hos Agens. mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 6 10-12-2008 07:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension