K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2006, 21:21   #1
laust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
laust er ny på vejen
Fra Flexjob til almindeligt Arbejde

Hej hvad er reglerne når man gerne vil droppe Flexjob,og starte på en almindelig arbejdsplads når man føler at man er klar til at udføre 37 t uge.Og hvad så når man knækker sammen efter kort tid og ikke kan holde til det kan man så komme tilbage på Flexjob igen.Jeg kan ikke rigtig få et ærligt svar fra min sosialrådgiver.........
laust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2006, 21:45   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Fra Flexjob til almindeligt Arbejde

Hej Laust


her er hvad der står I reglerne...du er stadig berettiget til ledighedsydelse efter en bestemt periode ...fortæl mig hvordan i andre tolker denne her regel fra Fleksjob udgave nr. 16



Ledighedsydelse til personer, der efter ansættelse i et fleksjob ansættes i ustøttet beskæftigelse

Personer, der ved overgang til ustøttet beskæftigelse var berettiget til ledighedsydelse eller har været ansat i et fleksjob eller ustøttet beskæftigelse i sammenlagt ni måneder inden for de seneste 18 måneder, kan få ledighedsydelse i følgende situationer:

*

Hvis personen bliver ledig efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse og ved midlertidige afbrydelser i arbejdet. Det er dog en betingelse, at afbrydelsen ikke kan tilregnes personen selv.
*

I perioder med sygdom eller barsel, hvis personen allerede modtager ledighedsydelse på grund af ledighed.
*

Ved afholdelse af ferie. Denne ret bevares i første og andet ferieår efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Der kan dog ikke udbetales ledighedsydelse, hvis en person ophører i et fleksjob og herefter overgår fra ledighedsydelse til ledighed i forhold til ustøttet beskæftigelse.

Personen har ret til ledighedsydelse ved ledighed inden for 78 uger efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse. Inden for de 78 uger kan ledighedsydelsen kun udbetales, indtil personen opfylder beskæftigelseskravet i § 53, stk. 2 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Det vil sige, at personen skal have været medlem af en anerkendt arbejdsløshedskasse i et år og skal have været i ustøttet beskæftigelse (dvs. at arbejdet i fleksjobbet ikke kan medregnes) i nedenstående perioder:

Fuldtidsforsikrede: Haft beskæftigelse som lønmodtager i en tid, som sammenlagt svarer til beskæftigelse i fagets fulde, sædvanlige arbejdstid i mindst 52 uger inden for de sidste tre år, eller i en tilsvarende periode har udøvet selvstændig erhvervsvirksomhed i væsentligt omfang.

Deltidsforsikrede: Haft beskæftigelse som lønmodtager i en tid, som sammenlagt svarer til beskæftigelse i fagets fulde, sædvanlige arbejdstid i mindst 34 uger inden for de sidste tre år. Hvis den fulde, sædvanlige arbejdstid er 37 timer om ugen, udgør beskæftigelseskravet for deltidsforsikrede i alt 1.258 timers arbejde inden for de sidste tre år.

Hvis personen har fået ledighedsydelse under barsel, medregnes disse perioder ikke i treårsperioden, inden for hvilken personen skal have haft ustøttet beskæftigelse.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2006, 22:00   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fra Flexjob til almindeligt Arbejde

Citat:
laust skrev:
Hej hvad er reglerne når man gerne vil droppe Flexjob,og starte på en almindelig arbejdsplads når man føler at man er klar til at udføre 37 t uge.Og hvad så når man knækker sammen efter kort tid og ikke kan holde til det kan man så komme tilbage på Flexjob igen.Jeg kan ikke rigtig få et ærligt svar fra min socialrådgiver.........
Hej Laust

Jeg ved ikke lige hvad det loven siger og forskriver og har ikke lige kunne tolke den lov som Stella skriver ( jeg skal nok finde ud af det, men vi skal lige have fundet paragrafferne)

Dog vil jeg sige til dig at du skal være meget forsigt, tænk på hvis ikke du kan klare jobbet, og du ikke kan komme tilbage til din fleksvisitation ..

Jeg kender til et tilfælde hvor en person prøvede at gå i ordinært job som vi mente der var en mulighed for at han kunne klare..

Her blev det ordnet sådan at vi gik på kommunen og fortalte om jobbet og hvad det indebar, og at han håbede at det kunne komme til at gå.

Kommunen gik herefter med til at give os på skrift at han gik i det ordinære job i maks tre måneder for at se om det var noget han kunne klare, inden for disse tre måneder kunne han til hver en tid stoppe hvis han syntes det var for meget ...

Allerede 2 uger efter han var startet knækkede han halsen på det ( det er ikke altid vi har det så godt som vi selv tror når vi bare går hjemme ) han kom med det samme tilbage til sin fleks en ganske kort forklaring til kommunen om hvor det gik galt og det var det...

Så måske det kunne være en mulighed at snakke med din sagsbehandler om hvorvidt i kan lave noget ligende men HUSK at få det på skrift...

En anden mulighed kunne også være at hvis du har et job på hånden at i snakkede om at få det lavet som et fleksjob ?
du kunne jo evt nøjes med 1/2 refusion og så have skånehensyn ud over tiden (ved ikke hvad du fejler men skåne hensyn plejer der jo næsten altid at være når man er visiteret til fleks) og ellers skal jeg nok prøve at finde ud af hvad det er den lov nærmere siger som Stella omtaler ...

Men en ting er sikker .. du skal TÆNKE dig godt om inden du springer ud i sådan noget, når man har ledt og ventet længe nok på et fleksjob så melder tanken sig næsten altid..
hmmm kan jeg nu ikke alligevel klare et ordinært job, men tro mig når først man komme i gang, så mærker man i hele kroppen hvorfor det er man er visiteret ....

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2006, 22:05   #4
laust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
laust er ny på vejen
RE: Angående løn i Flexjob

Hvad er den fulde løn på Flexjob?da jeg var i den første Flexjob , vilde de give mig 105,00 kr i Timen.det var også okej med mig så skiftede jeg Flexjob og fig at vide at det nye arbejdssted vilde give mig det samme altså 105,00 kr så da jeg havde været der i 14 dage fik jeg at vide at jeg kunde kun få 102,30 kr i timen angående atp og ligende,kan man godt tillade sig det fra kommunens side af..
laust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2006, 22:23   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Fra Flexjob til almindeligt Arbejde

næ...men de gør det alligevel...jeg er enig med Heiden ...find ud af loven og vær sikker på at du kan gøre det uden at få nogle dårlige overraskelser som du ikke kan leve med ...lad os tolke loven først... hæng på...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2006, 22:28   #6
laust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
laust er ny på vejen
RE: svar

hej,Hejdien, Jeg fig en Ryg operation den 4-11-2005 fig 3 Disco fjernet i lændet og fig 6 Skruer sat ind i lændet som erstatning for det slid jeg har fået fra de 25 År på Havet som Fisker.Jwg startede i Arbejdsprøvning i februar 2006 i 3 Måneder i en Kulturcenter 20 Timer om ugen. Derefter startede jeg på Flrxjob på en Maskinstation 25-30 timer om ugen,efter 5 Måneder var der ikke noget at lave mere på Maskinstationen til mig.istedet for at gå Hjemme fig jeg lov til at komme tilbage til Kulturcenteret,og er jeg nu,men er bleved Tilbudt Vegent arbejde 2 gange 12 timer og fri hele ugen lyder spændende ikke,derfor vilde jeg gerne droppe mit Flexjob og tjene mine egne penge..:@
laust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2006, 11:49   #7
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
RE: Fra Flexjob til almindeligt Arbejde

Ja, det ville være rart, såfremt man kunne tage et ordinært job, uden at skulle være bange for ikke at kunne klare det, men bare vide at såfremt det ikke gik, så kunne man komme tilbage på ledighedsydelse.
For mit eget vedkommende, har jeg selv søgt masser af job også ordinære job, men jeg har tilsidst i disse ansøgninger lige noteret at jeg var visiteret til fleksjob, for skulle jeg blive kaldt til samtale, så har jeg ikke noget forklaringsproblem når jeg sidder der.
Men det er ikke sket i nu og sker nok heller ikke.
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra flexjob til alm. arbejde sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 8 01-03-2012 18:14
Løn til kontor arbejde i Flexjob?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 57 20-09-2011 17:39
Flexjob, frivilligt arbejde? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 31-01-2011 22:03
Almindeligt job ved siden af førtidspension? Lime Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 17-06-2010 18:36
Fra almindeligt job til fleksjob? hvadgørvinu Spørgsmål ang fleksjob 5 22-03-2010 14:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension