K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2010, 17:46   #21
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er så lige kommet i tanke om at jeg måske er i virksomhedspraktik og ikke i afklaring som jeg formodede.

Jeg har været der i 8 uger og har endnu ikke haft nogen form for opfølgning, hverken med sagsbehandler eller med kontaktperson (hun hilser på mig om morgenen - det er det) Jeg har heller ikke snakket RP med sagsbehandler

Jeg har fået flere smerter efter start, tager flere piller, er begyndt til fys og har måtte anskaffe TNS apparat for at klare mit "job".

Jeg har her søgt om at få dækket udgifter i forbindelse med fys. og tns apparat, men det nægter sagsbehandleren, det har hun ikke lovhjemmel til.

Derfor tænker jeg om det måske er virksomhedspraktik og ikke afklaring.

Var det afklaring skulle jeg nok slæbe mig afsted det jeg kan, men er det virksomhedspraktik synes jeg ikke der er nogen mening i at være der max. 3 timer om ugen (det er hvad jeg max har kunne på 8 uger jeg har været der)

Har bedt sagsbehandler pr. mail om hun ville fortælle mig hvorfor jeg skal være der, men har ikke fået svar.

Hvad er forskellen på de to ting
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 08:13   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du ikke fået nogen kontrakt hvoraf det fremgår hvorfor du er der hvor længe du skal være der hvad formålet er med at du er der og hvem der har ansvaret i tilfælde af ulykke og forsikringsager osv ... ??

Hvis ikke ville jeg skrive til sagsbehandler noget i stil med

Citat:
Jeg har tidligere forespurgt om hvad det er jeg laver (skriv stedet) dette har du undladt at svare mig på , jeg skal derfor anmode om at du sender mig en kontrakt hvorpå det fremgå hvor jeg er , formålet med at jeg er der og ikke mindst hvordan jeg forholder mig i tilfælde af ulykke eller forværring i mit helbred.

Ergo er det jeg efterlyser en kontrakt, hvoraf det fremgår hvilke love og § jeg er på omtalte sted efter samt en ankevejleding sådan at jeg har mulighed for at klage hvis jeg ikke er enig i at det er stedet for mig.

Jeg vil gøre opmærksom på retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Samtidig henviser jeg til erklæring om aktindsigt som er vedlagt denne skrivelse.
Jeg formoder at du ikke har aktindsigt da du så ikke ville have alle de tvivl om hvad det er der foregår i din sag ...
  Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 20:35   #23
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvornår opdateres ressourceprofil

Har så modtaget hele min sag, og der giver svar på nogle af mine spørgsmål - der er dog stadig ting jeg ikke forstår

Har lavet ressourceprofil for 2 år siden, skal den ikke opdateres når jeg har været sygemeldt mere end et år?

Min sagsbehandler vil have lavet psykriatisk speciallægeerklæring - er sygemeldt efter brud på ryg - hvordan hænger det sammen? og skal jeg sige ja til dette?

Hun påtænker at blive ved med at sende mig i virksomhedspraktik, hvor længe kan hun det? (kan max arbejde 3 timer om ugen)

Håber lige der er nogen der sidder inde med et par gode svar

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 23:58   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal da ikke i virksomhedspraktik.

Du skal da i arbejdsprøvning, om end du ikke skal have den ro, din læge beder om, dog,..
Din læge kan/skal lave en mulighederklæring?
Har de indhendtet speciallægeerklæring pga brud, eller andet, ellers insister på dette før evt. arbejdsprøvning eller andet.

Får du sygedagpenge, er der muligheder for forlængelse, men..

Du kan rolig gå med til den speciallægeerklæring, da den så kan klargøre hvad det handler om.

PS se også mit tidligere indlæg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 07:38   #25
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære tumnus

Citat:
Har lavet ressourceprofil for 2 år siden, skal den ikke opdateres når jeg har været sygemeldt mere end et år?
Hvordan kan din sagsbehandler overhovedet vurdere, hvad du skal,

når din ressourceprofil ikke er opdateret ?

HVER gang der er noget at tilføje ressourceprofilen, skal det gøres,

inden der tages stilling til, hvad det næste skridt i din sag skal være.

Og så skal Arbejdsevnemotoden bruges.

Det ser ikke ud til at loven følges her.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 11:37   #26
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
1000 tak for svar, dejligt med folk der har overskud og gider at hjælpe med det jeg ikke forstår.

Så tænker jeg - kan jeg nægte at være i virksomhedspraktik når min ressourceprofil ikke er opdateret? er der en paragraf hvor det står?


Har fået min stol langt om længe, men det hjælper kun lidt - kan stadig kun klare max. en time om dagen og ikke hver dag - min ryg får det værre og værre

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 14:21   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tumnus, jeg bliver mere og mere bekymret for din ryg...

Er det ikke tid at sygemelde dig i den virksomhedspraktik?

Hvad mener i andre?

3 timer om ugen, det er jo helt ude i hegnet!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 14:24   #28
kamma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
kamma er ny på vejen
Hej -

lige et enkelt spørgsmål. Hvad er en mulighedserklæring fra egen læge? Det synes jeg ikke, at jeg har hørt om før....

Mvh. Kamma
kamma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 20:07   #29
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er for tiden sygemeldt sygemeldt

Er sendt i virksomhedspraktik som sygemeldt flexjobber og har efter aftale med lægen været sygemeldt fra min virksomhedspraktik de sidste 4-5 uger og praktikken skulle slutte for 14 dage siden.

Har været til møde med sagsbehandler i dag og hun har uden min viden forlænget min praktik og havde holdningen at nu havde jeg vist været sygemeldt længe nok for denne gang.

Hun mener at jeg skal have noget antideppressivt medicin, så forsvinder mine smerter. (hun har læst om andre former for smerter der forbedres med medicin)

Så nu går turen til lægen igen og jeg må denne gang få kommunen til at tage ansvar for at min situation hvis den forværres (det ville de ikke sidst, ligesom de ikke ville betale for behandlingen der blev nødvendig pga. arbejdsprøvning)

Jeg har max klaret 3-4 timer om ugen - ved ikke om de tror jeg pludselig er helbredt (der er desværre ingen mulighed for helbredelse/forbedring)


Jeg tænker - må de godt forlænge en virksomhedpraktik uden min viden?

Hvis lægen mener jeg stadig er sygemeldt sygemeldt kan hun så tvinge mig i praktik?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 00:02   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis det sker, og lægen ikke kan gøre noget, skal du be praktik stedet skrive under på en erklæring om, at de er erstatningsansvarlig ved forværring eller andet.

Fremvis, og skriv de væsentligste oplysninger ind fra lægen også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring om flexjob petra1919 Spørgsmål ang fleksjob 4 30-04-2013 08:40
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
Hjælp til lidt afklaring ang. Flexjob, pension Hans1979 Spørgsmål ang fleksjob 3 23-07-2009 18:40
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension