K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 13:54   #231
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Der sker en masse - og så alligevel ikke en disse. Min sag er tilstrækkeligt oplyst - det ønsker kommunen så åbenlyst bare, at den ikke skal være

Hvornår kan man sende en sag til Ankestyrelsen? Er det efter den har været i BAN? Og er det kun, hvis man ikke får medhold i BAN?

Hvornår går man i retten? Er det efter BAN og Ankestyrelsen?

Jeg har allerede haft tanken om at klage til ombudsmanden - over sagsbehandlingen. Nærmere bestemt den grove manipulation af fakta, der sker i sagens beskrivelser. Sådan som praksis er, kan man have ret nok så meget, men får det bare aldrig alligevel. Men det kræver jo energi at klage til ombudsmanden, og jeg ved ikke om jeg får den
Hej Tassi,

Jeg fandt lige min egen afgørelse fra BAN og heri står bl.a

"Afgørelsen er endelig, men Ankestyrelsen kan optage en sag til behandling, hvis styrelsen skønner, at sagen er af principiel eller generel betydning.

Formålet med at antage en sag til principiel behandling er at afklare retstilstanden eller belyse spørgsmål af generel betydning på området. Afgørelserne skal tjene som vejledning for kommuneren og nævnene ved den fremtidige sagsbehandling.

En sag kan være af principiel eller generel betydning, hvis den

- er egnet til at udstikke retningslinier for et bestemt område,
- kan belyse almindelig praksis,
- strider imod Ankestyrelsens praksis,
- viser væsentlige forskelle i praksis lokalt eller regionalt, eller
- indeholder spørgsmål, som Ankestyrelsen ikke tidligere har taget stilling til, eller hvor ændringerne i retsopfattelsen som følge af f.eks. ændringer i samfundsudviklingen skaber behov for fornyet stillingtagen.

Hvis De eller kommunen mener, at Deres sag er af principiel eller generel betydning, kan der inden 4 uger klages til: BAN

Efter retssikkerhedslovens §66 skal nævnet herefter inden 4 uger vurdere sagen igen. Hvis dette ikke fører til en ændret afgørelse, videresendes sageb til Ankestyrelsen sammen med alle sagens akter. De vil modtage orientering om, at sagen er videresendt.

Ankestyrelsen tager herefter stilling til, om sagen skal behandles."


Så Tassi et afslag x 2 fra BAN er ikke ensbetydende med at Ankestyrelsen tager din sag op !! Hvis du har energi til det, ville jeg klart tage fat i ombudsmanden omkring din sagsbehandling. Ydermere ville jeg forfølge en afklaring mod fleks eller ftp.

Jeg fik selv afslag fra BAN i marts, 2008 og derefter gjorde jeg ikke mere. Jeg var end ikke "tilmeldt" kh afdelingen i kommunen for videre afklaring, set i bakspejlet burde jeg måske have gjort dette samt have sendt sagen videre til Ankestyrelsen, da jeg jo mente at min sag også var af principiel karakter, men det mener vi nok alle om hver vores sager måske.

Se nu hvad du har kræfter til, jeg havde ingen kræfter dengang så pausen fra systemet var nok velment. Dog giver ventetiden ingen løfter om noget som helst. !!! Hvornår man går i retten ved jeg ikke lige, men mon ikke det er efter evt. afvisning om genoptagelse af sag fra Ankestyrelsen ?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 15-06-2011 kl. 14:07.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 14:05   #232
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kan ikke helt huske, hvor langt din sag er nået nu, om den ligger i BAN... Men her er mit svar til dine spørgsmål...


Citat:
Hvornår kan man sende en sag til Ankestyrelsen? Er det efter den har været i BAN? Og er det kun, hvis man ikke får medhold i BAN?

En sag kan først sendes til Ankestyrelsen, hvis din sag i nævnet har givet kommunen medhold i deres afgørelse. Så det er KUN, når du er utilfreds med afgørelsen fra nævnet, hvor de i deres afgørelse har givet kommunen medhold. Det vil sige sager, hvor en sag bliver hjemvist til kommunen gælder ikke her. (da kommunen ved hjemvisning skal gøre den om)
Citat:
Hvornår går man i retten? Er det efter BAN og Ankestyrelsen?

Altså hvis du er nået så langt, først i nævnet, og så til Ankestyrelsen og helt til ombudsmanden i sidste ende ønsker at gå videre med din sag, så kan du godt gå i retten, men det må så med egne penge, der skal bruges her.....
Citat:
Jeg har allerede haft tanken om at klage til ombudsmanden - over sagsbehandlingen. Nærmere bestemt den grove manipulation af fakta, der sker i sagens beskrivelser. Sådan som praksis er, kan man have ret nok så meget, men får det bare aldrig alligevel. Men det kræver jo energi at klage til ombudsmanden, og jeg ved ikke om jeg får den

Det skal du først gøre EFTER din sag er nået helt til Ankestyrelsen.... Ikke før... Ellers afviser ombudsmanden at behandle den. Læs gerne mere om, hvad og hvornår du kan klage dertil: http://www.ombudsmanden.dk/om_at_klage/hvad/
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 22:00   #233
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Mange tak Curls og EE, det besvarede mine spørgsmål

BAN har allerede reageret, og skriver at de tilstræber en sagsbehandlingstid på 4 mdr, så det meste af 2011 vil altså så være gået, før der igen sker noget i min sag *dybt suk og hovedrysten* I det mindste er det da ikke 10 mdr mere
Anmodning om aktindsigt er sendt afsted
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 15:58   #234
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Så har jeg været til afsluttende samtale i lokalpsykiatrien, og kunne samtidig fremvise speciallægen den 'flotte' afgørelse fra min kreative sagsbehandler.

Speciallægen var rystet

Hun havde været meget omhyggelig med at supplere alle tests og undersøgelser med beskrivelser i almindeligt sprog, så almindelige mennesker kunne forstå det - og hun havde gjort et virkelig fantastisk stykke arbejde må jeg sige. Meget velbeskrevet og detaljeret udredning, der havde taget højde for alt!
Ja, altså..lige bortset fra en yderst kreativ sagsbehandler, som mener hun kan slippe afsted med at påstå at himlen er grøn...

Speciallægen kaldte sagsbehandlers konklusion for 'en gang vrøvl'

Det, sagsbehandler rent faktisk skriver i konklusionen er, at det ikke er muligt at pege på begrænsningernes omfang, før jeg modtager bostøtte, samt at det ikke er muligt at afklare den reelle arbejdsevne, så længe jeg modtager bostøtte... (jeg lader den lige stå et øjeblik, så den kan synke ind. Du er velkommen til at læse den igen, hvis du ikke lige tror, du fattede meningen)... Derfor kan der ikke iværksættes afklarende foranstaltninger på nuværende tidspunkt, og derfor skønnes det ikke realistisk at en sådan afklaring vil kunne finde sted inden for 39 uger

Confused? Watch next episode of Silkeborg Kommune

Nu er det sådan, at jeg sandsynligvis skal have bostøtte, eller lign resten af mit liv. Jo... så kan jeg godt se, det nok vil blive en kende svært at nå inden for de 39 uger....

Nå, men i det mindste er de tidligere påstande forsvundet som dug for solen. De kræver ikke længere at jeg skal i behandling på steder, der ikke har med mig at gøre, og mener heller ikke længere at min autismespektrumlidelse skal observeres i aspergerforeningen, af andre folk med asperger (havde ellers spurgt en anden asperger herinde om han ville stå for observationen, men da han ikke var medlem af aspergerforeningen måtte han afslå. Damn). Man må jo glæde sig over dét i det mindste..

Nu er det også sådan, at jeg allerede har været igennem revalideringssystemet, arbejdsafklaringskursus, samt arbejdsprøvning
Jeg har 4 speciallæger, der siger at der ikke findes behandlingsmuligheder og at min tilstand er stationær
Jeg har været sygemeldt i 5 år, uden nogen form for forbedring i tilstanden
Jeg får bostøtte. Der findes ikke andre tilbud til mig, hverken i kommunalt eller lokalpsykiatrisk regi
Jeg er fuldt ud færdigdiagnosticeret, og der er ikke flere tvivlsspørgsmål
Der er ikke mere at hente - noget steds

Er der nogen, der er søde at forklare for mig, hvilke 'afklarende foranstaltninger' kommunen kan have i tankerne? Der må åbenbart være noget speciallægerne har overset, og noget i kommunalt regi, som sagsbehandler har gemt som en sidste lækkerbidsken. Hvis jeg nu lokker med et rødt æble, tror I så, sagsbehandler vil dele hemmeligheden med mig?
Nå nej, glemmer jo helt - sagsbehandler vil slet ikke mødes med mig. Damn igen. Det er sgu svært at vinde...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 16-06-2011 kl. 16:13.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:12   #235
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det, sagsbehandler rent faktisk skriver i konklusionen er, at det ikke er muligt at pege på begrænsningernes omfang, før jeg modtager bostøtte, samt at det ikke er muligt at afklare den reelle arbejdsevne, så længe jeg modtager bostøtte...
På trods af situationens alvor, så er jeg færdig af grin....det er utroligt hvad de kan få brygget sammen derinde....gad vide om de afholder konkurrence om den mest mærkelige udtalelse?

De var også ret kreative i formuleringen i mit afslag på min klage....gad vide om det er et krav ved ansættelse?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:30   #236
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
For hævled, Tassi !!!


Citat:
Er der nogen, der er søde at forklare for mig, hvilke 'afklarende foranstaltninger' kommunen kan have i tankerne? Der må åbenbart være noget speciallægerne har overset, og noget i kommunalt regi, som sagsbehandler har gemt som en sidste lækkerbidsken.
For mig at se, er den eneste mulighed, som sagsbehandleren har gemt,
det er om du kan klare at være Julemandens Kone
Det er trods alt kun i 1 måned om året

Det bliver da mere og mere vanvittigt !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 20:03   #237
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Arbejdsprøvning har du vel også været i, såvidt jeg husker. Så vil de sikkert syntes hvis de skal pege på noget at du skal ud i endnu en afprøvning "blot" på et erhvervscenter hvor der er læger mv. tilknyttet, går det ikke skal de måske have afklaret dig helbredsmæssigt een gang mere og så en ny afprøvning et andet sted.

Det er sådan jeg frygter at min egen pensionssag ender, kommunerne er om ikke andet instrueret til at være kreative.

Skruen uden ende...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 20:09   #238
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Tassi skriver
Det, sagsbehandler rent faktisk skriver i konklusionen er, at det ikke er muligt at pege på begrænsningernes omfang, før jeg modtager bostøtte, samt at det ikke er muligt at afklare den reelle arbejdsevne, så længe jeg modtager bostøtte... (jeg lader den lige stå et øjeblik, så den kan synke ind. Du er velkommen til at læse den igen, hvis du ikke lige tror, du fattede meningen)

venter selv på afgørelse om bosted
har netop fået at vide bosted og arbejdevne er helt for sig
så det er den helt omvendte du har fået af vide

hvad skal man snart tro på længere


men har alså en sagsbehandler på jobcenter og en på socialforvaltningen
så det er 100 procent delt op
dog skriver de i min handlingsplan at socialforvaltningen skal støtte mig i afklaring af arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-06-2011 kl. 20:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:15   #239
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Er der nogen, der er søde at forklare for mig, hvilke 'afklarende foranstaltninger' kommunen kan have i tankerne? Der må åbenbart være noget speciallægerne har overset, og noget i kommunalt regi, som sagsbehandler har gemt som en sidste lækkerbidsken. Hvis jeg nu lokker med et rødt æble, tror I så, sagsbehandler vil dele hemmeligheden med mig?
Nå nej, glemmer jo helt - sagsbehandler vil slet ikke mødes med mig. Damn igen. Det er sgu svært at vinde...
Altså, hvis der var noget i min sag der ikke rimede, så henvendte jeg mig til jobcenterchefen.

Her skal du så bare huske, at formulere det som en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:31   #240
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Altså, hvis der var noget i min sag der ikke rimede, så henvendte jeg mig til jobcenterchefen.

Her skal du så bare huske, at formulere det som en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
Ork, det har været forsøgt flere gange. Job- og borgerservicechefen er IKKE den sygemeldtes mand i systemet, dét har de sygemeldte for længst konstateret. Han burde få tilnavnet 'teflon-manden'

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
For hævled, Tassi !!!

For mig at se, er den eneste mulighed, som sagsbehandleren har gemt,
det er om du kan klare at være Julemandens Kone
Det er trods alt kun i 1 måned om året

Det bliver da mere og mere vanvittigt !
Jeg takker for dit kreative forslag. Er du sikker på, du ikke har en fortid i Silkeborg Kommune

Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
På trods af situationens alvor, så er jeg færdig af grin....det er utroligt hvad de kan få brygget sammen derinde....gad vide om de afholder konkurrence om den mest mærkelige udtalelse?

De var også ret kreative i formuleringen i mit afslag på min klage....gad vide om det er et krav ved ansættelse?
Jo, det er godt, vi kan få os nogle gode grin - omend nok en smule mere hysteriske end vi kunne ønske os
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 16-06-2011 kl. 23:27.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension