K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2012, 23:24   #51
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis det var mig der blev udsat for at de ikke ville kvittere på et brev eller ansøgning...

Så ville jeg troppe op kort tid efter....med en ven der filmede det hele..videokamera eller bare mobilkamera...det er lige meget...

Jeg ville stille mig op midt i borgerservice for at forklare til kameraet at dette var et nødvendigt tiltag da man ikke kvittere på breve i denne kommune....

Jeg ville så få vennen til at filme det jeg afleverede og selve akten....altså afleveringen....

På denne måde har man lavet sin egen dokumentation...
Hej Webmaster ja det har jeg gså tænkt på og der skal ikke komme meget mere til denne sag så vill jeg overveje at gå til offentligheden/avisen


Klage til Borgmester og chef for ydelseskontor er NU sendt

Sidst redigeret af søsser98; 08-10-2012 kl. 23:52.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 01:27   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
jeg har på skrift fra sb at jeg bare kunne give besked muntlig ang anke og jeg så ville skulle vente til ankestyrelsen havde været inde over da kommunen bare sender den videre uden nærmere undersøgelser med mindre de får en skriftlig anke så vudere de det måske påny . Så de 4 uger kommunener har til at revuderer sagen i blir altså som grundregel IKKE brugt de sender det bare videre med mindre der evt indgives en skriftlig Anke og der er særlige forhold så ser de måske på det igen. underligt ????
Den går altså ikke....for så overholder de jo ikke loven...

Sakset direkte fra Statsforvaltningens hjemmeside...

Citat:
Sådan behandler kommunen/jobcentret din klage

Når du har klaget, skal kommunen eller jobcentret genvurdere afgørelsen. Hvis kommunen eller jobcentret giver dig fuldt ud medhold, skal de sende dig en ny afgørelse inden 4 uger. Hvis kommunen eller jobcentret ikke ændrer afgørelsen, skal de give dig besked om det og sende klagen videre til Beskæftigelsesankenævnet inden 4 uger. Hvis kommunen eller jobcentret ikke kan overholde 4 ugers fristen, skal du have besked om det. Du skal i så fald også have at vide, hvornår kommunen eller jobcentret regner med at kunne sende klagen videre til Beskæftigelsesankenævnet.
Kilde: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5852

Så hvis du har på skrift at de ikke vil genvurdere din sag....og det rod med at man ikke kan klage skriftligt medmindre en bestemt person skal være der...

Ja så skal du da når din sag kommer videre til beskæftigelsesankenævnet sende dem det du har på skrift...

EDIT..

Det der med at gå til pressen eller på anden måde få sin sag ud...det er altså ret svært...og ikke så nemt som det lyder...

Meeen man kan jo gøre alle på nettet....de mange steder hvor man kan få lov til at komme ud med det.....bekendt med hvordan man gør i X kommune....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 01:50   #53
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Den går altså ikke....for så overholder de jo ikke loven...

Sakset direkte fra Statsforvaltningens hjemmeside...



Kilde: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5852

Så hvis du har på skrift at de ikke vil genvurdere din sag....og det rod med at man ikke kan klage skriftligt medmindre en bestemt person skal være der...

Ja så skal du da når din sag kommer videre til beskæftigelsesankenævnet sende dem det du har på skrift...

EDIT..

Det der med at gå til pressen eller på anden måde få sin sag ud...det er altså ret svært...og ikke så nemt som det lyder...

Meeen man kan jo gøre alle på nettet....de mange steder hvor man kan få lov til at komme ud med det.....bekendt med hvordan man gør i X kommune....
jo jo sådan foregår det også rent formeldt , men det betyder ikke at de som sådan behandler sagen det betyder bare at de ved mødet næsten pr automatik afviser anken og derfor sender den videre til Ankenævnet men papirgangen omkring dette er ikke anderledes end den i andre kommuner, det samme sket med afslag på § 100 da jeg ankede den fik jeg få dage efter at vide se stod fast på beslutningen og sendte den til anke men det siger ikke at sagen reelt er behandlet igen.

nej nej jeg ved godt aviser ikke er nemme men jeg har da 3000 fb venner og de kan da hurtig sprede lidt info ellers så kan jeg da bare sende det ud på massemail mailadresser har jeg da så rigelig af fra min tidligere virksomhed så jeg kan godt love at det blir taget op i Aviserne hvis jeg førts går igang med dette en enkelt mail og så er det mange mange titusinde der kender denne sag
og en blok kan da også oprettes hurtig påtænker iforvejen at lave en blok hvor jeg vil liste en masse tåbelige sager op (anonymt for impliserede selvfølgelig)
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 04:19   #54
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg skrev mit indlæg fordi jeg var af den opfattelse af du havde tingene på skrift fra din sagsbehandler...og det derfor kunne være en god ide at sende det ind så de kan se hvordan man gør i din kommune...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 10:42   #55
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Søsser98

Det var dog en elendig begrundelse, som kunne være skrevet til mange, dvs. den glimrer ved sit fravær af individuel socialfaglig vurdering.

Flg. sætning:

De kunne lige så godt have skrivet, find det selv.

Det er jo her de skal skrive hvilke hovedsyn, de har lagt til grund for derees afslag iflg. FVLs § 24

og ligeldes denne: hvorfor det er her de konkret skal angive hvilke jobfunktioner de kan se dig varetage som selvforsørgende.

Forstår udmkr. at du kan have brug for ro på og en snarlig afgørelse, men sådan er systemet desværre ikke. Du må derfor hvile ind i mellem og så igen ind i kampen, og holde gang i din sag. Evt. også bande lidt over hvad der går dårligt i eget rum.

I forhold til din manglende arbejdsprøvning:

står der i dine lægepapirer at dette enten er formålsløst el. kontraindiceret, ellers vil det være en god ide, at få dette på palds inden en § 17 ansøgning, hvis dette er det sidste hul, der kan lukkes. Så står du immervæk væsentlig bedre i en § 17 sag.

Jeg har personligt ikke overskud til at skrive anke for dig, sorry, men du kan jo starte med hovedafsnit og så få hjælp via hjemmesiden her til endelig version. Ligeledes er jeg ikke den mest stabile skriver herinde pt.

Du skriver også flg.:



Dette er jo en alvorlig mangel, hvorfor du netop bør fremhæve dette idin anke, og få citater fra netop disse lægefaglige papirer ind, som tidl. beskrevet
ad. 3.

Du skriver også:



Hvad begrunder de dette med? Dvs. hvorfor er den eft. deres mening ikke reel? Er det lægekonsulenten, der stiller ?tegn ved dette? Medmindre de har en anden lægeudtalelse, hvor gangtest er fremkommet med andet resultat. Hvis der er sammenhæng mel. diagnose, funktionsevne og denne gangstest, så er der ikke noget at komme efter. Ja, de kan jo sende dig til en fornyet spec.læge for gangtest. men dete har de ikke gjort el.?

Prøv at genlæs mine tidl. indlæg her i tråden for at komme igang m. kladde, lav en skelet m. hovedpkt.'er, find citater fra dine lægepairer som underbygger flg:

1. diagnoser
2. prognose, herunder behandlingsmuligheder udtømte
3. dit funktionsniveau er varigt og væsentlig nedsat til det ubetydelige
4. arbejdsprøvning: åbenlyst formålsløst el. kontraindiceret

Tag kun det mest væsentlige med der siger noget om netop dette, hvis der er svært umiddelbart at skrive på pc'er, så lav overstregninger m. en farve for hver pkt. og skriv derpå citaterne på flg. måde.

Speciallæge i xxxxx, Rask Sundesen, a.d. xx.xx.12:
"... .. .. ... .... ... ... .. ....... ..... ...... ..... "
"... ....... .... ... .. ... "


Hvis lægekonsulenten også har udtalt sig til din fordel, så få også denne med på samme måde.

Forsæt med at remse op, da dette arbejde kan du kan lave selv. Tag det mest vigtigste først, dvs. de læger der udtaler sig mest sikkert. Og arbejd dig frem.

Hvis din SB i din RP har skrevet noget fra din RP du kan bruge i forhold til din arbejsevne via aktivering, revalidering el. andre foranstaltninger ikke kan forbedre din helbredsstilstand i et omfang, der kan gøre dig selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Hermed et muligt skelet:

Undertegende skal hermed klage over afgørelse a.d. xx.xx.xx i sag om FP m. cpr.nr.

Kort afsnit om, hvorfor du mener at du opfylder kriterierne for tilkendelse af pension. Skal indeholde mine tidl. pkt.'er fra 1 - 4.

Afsnit m. lægefaglige citater af behandlende og undersøgende læger, gerne ordnet kronologisk, evt. nyest først. Gå ca. 1- 1 ½ tilbage.

Kort omkr. arbejdsprøvning, se ovenfor.

Derpå en opsamlende konklussion, herunder hvor du mener, at afslag har manglende begrundelse i dine parirer/og RP ect. som tidl. skrevet. Ligesom du her gør opmærksom på fejl, hvis de har citeret forkert el. tolket forkert.

Derved kommer din begrundelse for FP til at stå først, hvilket er det mest væsentlige og derpå deres manglende begrundelse, som tidl. skrevet.

Sidste kan formuleres a la:

Det fremgår ikke af afgørelsen om de lægefaglige papirer fra april - juni er medtaget i det adm. skøn, el. hvordan de er vægtet, hvorfor jeg må henlede opmærksomheden på Forvaltningslovens § 24 og ikke mindst Ombudsmanden og Ankestyrelsen fortolkning af mangel på begrundelse i afslaget a.d. xx.xx.xx. Flg. fremgår ikke af afgørelsen retsreglerne i forhold til den trufne afgørelse, de hovedhensyn som det adm. skøn er baseret på og ikke mindst en kort redegørelse for de oplysninger, som har været væsentlige for afgørelsen.

Håber forrige og ovenstående kan hjælpe dig i gang.

Mange hilsner

Gunvor
Har lige læst ANKESTYRELSENS principafgørelse 94-10 der står de ikke behøver nogen grund så længe det KUN er et spørgsmål om de vil rejse sagen ??????

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg skrev mit indlæg fordi jeg var af den opfattelse af du havde tingene på skrift fra din sagsbehandler...og det derfor kunne være en god ide at sende det ind så de kan se hvordan man gør i din kommune...
Det har jeg også tak for rådet
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 11:16   #56
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98

Først: det giver ikke mening at copy paste et helt indlæg, men tager bare plads. Ligesom jeg har svært ved, at se hvad du peger på.

Derfor har jeg læst hele 94-10 fra Ankestyrelsen igennem.

Generelt handler denne sag om at arbejdsevne ikke er ordentlig belyst, hvorfor de ikke kan bedømme om netop FP. Derfor kan de jo heller ikke af gode grunde skrive noget konkret om arbejdsevnen i forhold til begrundelse for manglende indstilling, herunder konkrete jobfunktioner.

Citat:
Kommunens afslag var begrundet med, at arbejdsevnen ikke var tilstrækkeligt belyst
Der står i denne flg. i forhold til konkrete jobfunktioner:

Citat:
Dette medfører efter Beskæftigelsesudvalgets vurdering, at når kommunen finder, at der ikke er grundlag for at påbegynde pensionssag, fordi der er behov for yderligere arbejdsprøvning, kan det være nødvendigt at udsætte beskrivelsen af konkrete jobfunktioner, indtil ressourcerne og begrænsningerne er yderligere belyst.
Link: http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Man bør altid bemkr. om der står "skal" el. "kan". Ved skal er det et must, ved kan er det ikke en nødvendighed. Men det udelukker det jo heller ikke.

Din sag centrale pkt. er eft. min mening, at LK ikke godtager de lægefaglige dokumenter i din sag, hvad angår såvel prognose som funktionsevne. Det var på denne baggrund jeg rådede dig til at netop fremhæve de dele af dine lægefaglige papirer, som var centrale og LK og SB havde udeladt.

Jeg forstår ikke helt, at du skriver: "nogen grund til."

I mine tidl. tråde har jeg henvist og gengivet forvaltningenslovens regler for begrundelser, således at du kunne bruge dem med modsat fortegn til dels at skrive din klage og dels at se om du har fået en ordentlig begrundelse iflg. lovginving på afslag af indstilling til FP.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 18:03   #57
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Hej Gunvor tak for forklaring jeg blev lige nervøs om det kunne gælde på min Anke tak for info igen igen


Har fået email fra Borgmesteren idag angående manglende kvittering for modtagelsen han vender tilbage med yderligere svar når de har haft det på møde i kommunen.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 19:26   #58
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Har modtaget undskyldning fra Kommunen og det er blevet indskærpet at de selvfølgelig skal give kvittering på indleveret breve -Anke mm til borger.


har lige et lige tillægsspørgsmål her :

jeg søgte jo tilskud efter § 100 i foråret feb / marts måned og det ligger jo nu i Ankestyrelsen - men min diagnose er jo imelemtiden ændret og jeg har fået hjemmehjælp mm er det muligt at søge påny eller skal jeg vente på svar fra ankestyrelsen først ??????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 23:29   #59
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Godt de indrømmer deres fejl.

Ang. §100 : med hvilken begrundelse fik du afslag? Mente de ikke du tilhørte personkredsen / var syg nok?
Umiddelbart ville jeg sende et brev til ankestyrelsen med dine "tillægsoplysninger", så vil jeg tro de hjemsender den til kommunen og beder dem se på sagen igen.
Den metode brugte jeg selv for et par år siden, og efterfølgende gik den igennem

Måske andre kan komme med andre bud.

I mit tilfælde var det så mine udgifter, der var skyld i afslag i første omgang, og i mellemtiden havde jeg fået andre/større udgifter.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 19:08   #60
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
hvad gør man så lige når speciallægen ikke kan svare på SB spørgsmål idet jeg ikke har fået medicinen endnu ??????????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige et par spørgsmål.... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-05-2011 23:39
Har lige et par spørgsmål KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 1 27-02-2011 09:45
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
jeg har lige et par spørgsmål lillesine Alt det andet 3 06-12-2008 02:33
Et hurtigt spørgsmål!!! cl8 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-11-2007 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension