K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2010, 11:24   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
hver 3. er ikke syg

http://epn.dk/samfund/article2149616.ece


Jeg er bare totalt målløs over den artikel
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:28   #2
enborger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
enborger er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
http://epn.dk/samfund/article2149616.ece


Jeg er bare totalt målløs over den artikel

Ja har selv jobbet indenfor branchen hospital, der er meget fravær.
Så det kommer ikke bag på mig.
enborger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:33   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af enborger Se meddelelser
Ja har selv jobbet indenfor branchen hospital, der er meget fravær.
Så det kommer ikke bag på mig.
ja, men han siger til sidst at det ikke er rigtig sygdom mm, man har virus eller infektion. Så skidt være med at man har brækket armen, eller er gået ned med flaget, bliver mobbet osv.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:36   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det overrasker heller ikke mig mht fravær.. men det overrasker mig at sygehusledelsen skriver at det kun er hver 3. sygemeldte der reelt er syg... gad vide om han personligt ligger i hækken og aflurer alle sygemeldte...

Det behøver jo ikke kun lige være forkølelse.. influenza osv osv der er i en sygemelding.. med det arbejdsmiljø der er på landets sygehuse.. plejehjem osv osv er det logik for perlehøns at der er en del sygemeldinger..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:39   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Da min mor som ung nyuddannet læge i begyndelsen af 70'erne, arbejdede på centralsygehuset i Randers, kom en nyansat sygeplejerske ind til sin første arbejdsdag, efter at have kikket på vagtskemaet vendte hun sig rundt til de andre og spurgte, "Hvor er mine sygedage", hun mente at de burde stå på vagtskemaet forlods



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:57   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Der er vel blondies i alle fag.. - det kunne også snildt være hendes form for sort humor
Jeg ved at mine tidl kollegaer og jeg også fik fyret sådan en bemærkning af til vores leder når hun kom med en i hendes øjne brandgod vagtplan....
Vores leder kendte os bare så godt at hun vidste at der altid ville komme en eller anden bemærkning fra os...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 12:17   #7
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Manden der udtaler sig i denne artikel, tror han har med robotter at gøre, trist læsning. trist menneskesyn, og triste metoder der bruges!

Det kunne også være dårlig ledelse, stress på arbejdspladsen der gør at nogle bliver syge og må tage lidt ro til sig selv for at passe på sig selv. Og jeg finder det direkte flabet at udtale sig som om folk ikke selv kan vurdere om de har behov for at blive hjemme fra arb. pga. sygdom eller hvad han vil kalde det, men at vi skal fortælle vores krop at de signaler den sende de er bare pjat, og andre ved bedre på vores vegne! Rigtig flot sygefraværet kommet på 4 % men jeg vil mene at den skal følges op, for jeg gad godt se hvor mange der om 1-2 år er fyret eller lign. og gået ned pga. stress, fordi deres kroppe aldrig vil få den ro den har behov for, for at kunne restituere sig, så ja rigtig fint på kort sigt men jeg vil hellere se resultatet for den lange sigt!!!

Manden er en opblæst klaphat, og præcist som da han arbejdede i for falck healthcare, vil han være over stok og sten når det begynder at ramle, sådan at andre skal rydde op efter hans arbejde..

Jeg vil seriøst mene at det er en syg tankegang manden har og at han burde medicineres, og spærres inde, den er helt gal ( men ok han går vel bare 'syg' på arb) og det er jo på bekostning af så mange menneskers fremtidige livskvalitet, arbejdsevne, privatliv osv. øv da.

Sidst redigeret af Bassemanden; 13-08-2010 kl. 13:33.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 13:25   #8
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Der er efter min mening tale om ualmindelig dårlig stil fra både ledelse og tillidsmands side.
Det er ubegribeligt at tillidsmanden ikke er væltet af pinden for længst , han er tydeligvis ikke sin opgave voksen , han virker nærmest som en nikkedukke eller lakaj for ledelsen.

Det er sikkert korrekt at meget fravær skyldes et dårligt psykisk arbejdsklima , frem for decideret fysisk sygdom.
Men har man det psykisk dårligt , er fravær nøjagtigt ligeså legitimt som ved fysisk sygdom.
Det er bl.a. tillidsmanden og ledelsens opgave at sætte ind over for dårligt psykisk arbejdsmiljø , f.eks. ved med hård hud at afskedige de få medarbejdere der gør sig skyldig i mobberi.
Eller eventuelt sætte ind overfor en mellemleder der stresser sine medarbejdere med alt for store arbejdsbyrder.
I stedet er det mit klare indtryk at ledelse og tillidsmand går målrettet efter ofrene ( de sygdomsramte ) der bliver truet med bål og brand.
Årsagerne til det store fravær bliver der overhovedet ikke sat fokus på.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:56   #9
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
HMM

Så i interviewet i nyhederne?? har desværre ikke kunnet finde et link

Ja i må meget undskylde mig men jeg syns altså ikke, det er så slemt, det han kommer med, han siger jo bla. at der skal tales åbent om det hvis det skyldes andet end det som han kalder medicinsk forstand, det er vel også reelt nok at sige at hvis ikke der bliver mindre sygdom så må der fyres?
Efter hvad jeg kan læse mig frem til så er der jo ingen der bliver jagtet for at være syge,

Efter min mening læser i dette interview lidt som fanden læser biblen.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:59   #10
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Det er sikkert korrekt at meget fravær skyldes et dårligt psykisk arbejdsklima , frem for decideret fysisk sygdom.
Men har man det psykisk dårligt , er fravær nøjagtigt ligeså legitimt som ved fysisk sygdom.
Folk, der bliver væk fra arbejde for at gå ud og shoppe er faktisk sjældent. Langt de fleste af dem, der melder sig syge, har det skidt af en eller anden grund. Det er bare ikke sygdom i medicinsk forstand. Måske har det dårligt i privatlivet eller måske har de det dårligt på jobbet. Og hvis ens sygemelding skyldes mobning på arbejdspladsen eller konflikter med chefen, er det så pjæk? Det er vist mest et spørgsmål om ord, siger han.

Men det er kun hver tredje sygemelding, der skyldes reel sygdom, og det må man tale åbent om, mener direktøren for Frederiksbergs Hospital Jonatan Schloss.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hver dag er en kamp Ibiza Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-01-2013 16:26
Hver 3 får ret i klage over kommunen jasch Politik og Samfund 16 08-10-2012 20:12
Hver tiende kan ikke få førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 20-12-2011 07:50
Hver tredje kvinde på kontanthjælp vil ikke arbejde Ricky M. Politik og Samfund 30 08-12-2011 10:46
Kontakt hver 8. uge? pusle Dit og Dat 2 18-12-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension