K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2010, 12:26   #1
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Question Betalt psykolog???

Hej alle.

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved noget om , om man kan få fagforeningen til at gi tilsud/eller betale for psykologhjælp.
Jeg har før læst om en der gik til psykolog og havde fået over 400 timer betalt af fagforeningen.

sidst jeg ville finde en psykolog snakkede jeg med en og hun sagde at jeg enten skulle have fagforeningen til at betale eller betale selv .
eller finde en psykolog der har overenskomst med sygesikringen, det fandt jeg så da jeg havde en henvisning fra lægen. men jeg lider af ptsd efter en arbejdsullykke i 98 og jeg ved at de 12 timer jeg er blevet henvist til ikke er nok.

og betale 1000 kr for 45 min er lige meget nok når man er på FP
nogen der ved noget om dette? min fagforening skal til at starte retsag op på min arbejdsskadesag pga de psykiske problemer jeg har fået efter skaden..

håber der er nogen der ved noget herinde for jeg har svært ved at ta telefonen og ringe rundt for at finde ud af det.

Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 19:11   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hejsa

Der hvor jeg er i fleksjob er en a-kasse/fagforening og der har vi krisepsykologhjælp som en del af den faglige kontingent. Men det er ikke til "alle mulige behov for hjælp" Det er til hvis man bliver fyret og har brug for at få det bearbejdet - eller hvis man er udsat for episoder på sit job der gør at man har behov for at få det bearbejdet.

Med andre ord, så er det arbejdsbetinget - det man skal have brug for hjælp til - og det kan jo for så vidt jo også være arbejdsbetinget hvis man feks. ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked men har behov for at blive afklaret/komme i fleks eller lign. Så prøv da og spørg din fagforening. De kan højst sige nej.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 20:31   #3
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Kan du ikke få en ny henvisning fra lægen til psykolog eller prøve at finde en god psykiater.
Jeg har også problemer med at få betalt psykologbehandling og min læge vil ikke give min en henvisning til psykolog. Jeg lider af PTSD.
Jeg har lånt penge af min bror for at kunne betale psykolgen.

Jeg har fået at vide at man kan få gratis psykologbehandling hos nogen der hedder SR-bistand, men jeg ved ikke hvor godt det er.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunechefer fik betalt golfture buster Politik og Samfund 0 04-05-2010 09:34
få betalt et massage sæde Marolle Alt det andet 5 20-11-2009 13:29
Betalt højskoleophold? Salsamaniac Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-02-2009 15:07
betalt fysioterapi??? Skovgård Dit og Dat 3 20-06-2008 19:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension