K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2009, 08:10   #1
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Question Hvor længe syg for at få fleksjob

Hej
Er der nogen der ved hvor længe man skal have været syg for at få et fleksjob. Jeg har været udsat for grov mobning og har fået posttraumatisk stress af det. Jeg har været sygemeldt i 4 måneder.
Jeg kan ikke klare et "almindeligt" job fordi jeg overhovedet ikke kan tåle nogen form for stress eller pres.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 08:26   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det kan man desværre ikke sætte tid på.
har selv været på sygedagpenge i snart 2 år sammenlagt og ikke kommet videre.
er dog i gang med at søge pension.

prøv og læse nogle af sagerne under flex, det kan måske give dig en tidshorisont.
Men alle vores sager er forskellige og kommunenerne er meget forskellig i deres sagsbehandling.

1 har du lægepapir på det er varigt(hele livet)
2 har du været i arbejdsprøving (vudering af din arbejdsevne).

Disse to ting er meget vigtig for overhovdet at komme i betragtning til flexjob.

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-12-2009 kl. 09:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 11:15   #3
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
Det kommer an på hvor hurtigt/langsomt systemet arbejder.
For mig tog det 1½ år.
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 12:52   #4
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hej Charho.

Ja det kommer an på ventetider hos speciallægen, lægekonsulent, sagsbehandler og så lige om de rigtige lægepapirer kommer frem.

Men også om der er behandlingsmuligheder, for så skal de afprøves først.

Jeg nåede at have ca 6 forskellige sagsbehandlere ( både interne og eksterne ). Dette gjorde at sagen tit blev glemt. Papirer ikke indhentet, speciallægetid ikke bestilt mv.

Alt i alt tog det 2 år fra sygemelding til fleksgodkendelsen. Men så var der også pres fra både mig, min fagforening, min læge samt min arbejdsgiver.

Men du får lige nogle for dem har du brug for i kampen. Så brug løs af dem.

Godt og lykkebringende nytår ønskes i alle.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 13:08   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Man behøver ikke altid at være "syg"for at blive visiteret til flex, for mit ved kommende var jeg arb.løs, på kontant, hjælp, fortalte kommunen at jeg havde probs. med tunge løft og sammen bevægelser i arm, skulder, og vupti blev jeg sendt til Reva Fyn, og så kørte den der fra, min sagsbehandler kunne egentlig godt forstå at jeg var slidt ned, med det som jeg har lavet i tidens løb, jeg er gammel industriarbejder, med arkord arbejde, ( Toms chokolade fabrik)
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 16:11   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fleksvisitering kræver en varig nedsættelse af arbejdsevnen og har man ikke det så er man nok fejlvisiteret ...

sushjer 1 det du skriver lyder utroligt og det er ikke noget jeg vil råde andre til at regne med , for det første er det blevet langt svære at blive visiteret til fleks

bla fordi kommunen nu har opdaget og mærket på egen kasse hvordan det føles når de mister refusionen fordi der ikke finde nok arbejde til os flekser ...

Så jeg tror at mange kommuner vil være meget meget grundige når det drejer sig om fleks ( vi kan faktisk allerede se nogle helt vilde afslag her på siden )


Nå tilbage til tråden ..

charho jeg er visiteret til fleks med hovedbegrundelsen stress og udbrændthed (derudover havde jeg så også de samme ting som sushjer og af samme grunde mange år i industri *nogen af dem hos toms også ) og jeg gik i tre år inden jeg blev flekser ...

Først skulle jeg igennem kognitiv terapi for at se om det hjalp skulle være hos teraput og alverdens andre ting , det de gik efter med mig var en revalidering da de mente at skulder skader , nakke og albuer + hånled ville kunne klares med et skift af erhverv og en uddannelse ( men det viste sig at min stress havde påvirket så meget at jeg havde en nedsættelse af hukommelse og koncentration med over 50 % samt kronisk migræne så de mente at det ville være umuligt for mig at gennemføre en uddannelse så derfor blev jeg visiteret til fleks ... jeg ville ikke kunne påtage mig ufaglært arbejde pga smerter men ville ikke kunne gennemføre en uddannelse pga hukommelse og koncentration , så det var de ting lagt sammen der gjorde at det endte med fleks ...

Det der er vigtigt for dig nu og her er at du sørger for at kommunen følger dig op som de skal og at de ikke sylter din sag så du når derud hvor du ikke længer vil være berettiget til sygedagpenge også passe på dig selv og ikke overskride dine egne grænser ved hvor svært det kan være at sige fra når man har det som dig og ved hvor meget det kan skade dig hvis du ikke kender dine grænser og siger fra...

Men desværre er det ikke sådan at man kan sige du har været syg så og så længe så derfor er det fleks , det hele afhænger af om man kan sige at alle behandlingsmuligheder er udtømte og jeg ved jo så ikke hvor langt du er i det system
  Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 18:23   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg har jo osse en varig arbejds begrænsning, hvis jeg overanstrenger min arm/ skulder, så får jeg smerter fra hånden og op i skulderen,har en muskel i højre underarm som er slidt op, ved samlebånds arbejde.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 18:26   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hejdien
Hvordan skriver jeg privat til dig, jeg er nemlig nysgerig hvad Toms angår.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 18:45   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Hejdien
Hvordan skriver jeg privat til dig, jeg er nemlig nysgerig hvad Toms angår.
du har jo mulighed for at lave en privat mail på dette forrum.
der kan i skrive uden andre kan se det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 01:58   #10
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
har skrevet en PM,fandt lige ud af det *S*
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe? Perlen At søge førtidspension 7 25-04-2011 17:03
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05
Hvor længe malleaa Jeg er kommet i praktik. 10 05-12-2007 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension