K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2009, 11:07   #31
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej Viva

Hvor er det godt at høre at du ikke længere overvejende er ked af det og trist, men har fået det vendt om til en berettiget VREDE - se den kan du bruge til noget.

Få øjeblikkeligt fat i din fagforening og få dem til at hjælpe dig med at få din løn og så afsted til kommunen og forklar situationen og få dem til at hjælpe dig med at få noget overlevelseshjælp eller hvad ved jeg.. Du har nogle grundlovsbefæstede RETTIGHEDER og du skal på ingen måde føle at du står med hatten i hånden.

Det er umenneskeligt at du står uforskyldt i denne situation og at den ovenikøbet spreder sig som ringe i vandet og nu også truer med at blive en økonomisk ruin..

Du har været så sej, at du har kunnet klare alt det her - klap dig selv på skulderen - og bestem dig så for at kæmpe det sidste stykke til målstregen også..

Og hold fast i den VREDE, for den gør dig i stand til at handle - hvis du bliver ked af det og trist, lader du dem vinde over dig og det skal de ikke have lov til..

Alle de bedste ønsker herfra
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 14:40   #32
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viva Se meddelelser
Og som om det ikke er hårdt nok at blive mobbet og chikaneret i 5 år og derefter blive fyret, så kan de ikke engang finde ud af at sende mig den løn som de skylder mig fra de seks mdr. hvor jeg har været syg og hvor sagen har været anmeldt som en arbejdsskade
Så nu får jeg hverken sygedagpenge fra kommunen eller løn fra firmaet !

fedt !! Så nu ligger min økonomi også i ruiner

Om de så kom med 10 millioner og tiggede og bad mig om at vende tilbage, så sætter jeg ALDRIG mine ben i den virksomhed mere...fandme nej !!
Viva.. har du intet fået i løn i 6 måneder?!

Som Randerspigen skriver, så fat i fagforeningen og det kan kun gå for langsomt. Det kan ikke passe at de både kan sparke dig ud på den måde OG snyde dig for penge.

Jeg håber virkelig (meget pardon mit sprog og udtryk) at din fagforening har nosser nok til at kæmpe i mod dem så du kan få dine penge.

Godt at se du er VRED, den kan nemlig bruges konstruktivt til at kæmpe med, men det er godt nok træls for dig, at du også skal kæmpe med det økonomiske oveni.

Krydser fingre for at fagforeningen tager kampen for dig
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 22:06   #33
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
VIva
Jeg kan godt li`din sidste sætning

Citat:
Om de så kom med 10 millioner og tiggede og bad mig om at vende tilbage, så sætter jeg ALDRIG mine ben i den virksomhed mere...fandme nej !!
Du sagde den 25/10
Citat:
de forsøgte faktisk at stoppe mine sygedagpenge ved at meddele kommunen, at jeg holdt ferie
Kig lige på Hejdien`s indlæg fra samme dag ang. sygedagpengestop § 27 stk. 5

Er sagen rejst ?
Er dine SDP stoppet ?


Og som andre siger : fat i kraven på fagforeningen, de må nu bevise, at de vil følge sagen til dørs.

Kør på mens du har adrenalinen oppe i det røde felt gggg
Knuss og Pøj Pøj
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 20:09   #34
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
snøft

Ja....sagen er rejst.

Jeg har fået sdp fra kommunen i 5 mdr da firmaet nægtede at erkende at jeg var syg pga. en arbejdsskade (psykisk)
Min fagforening har krævet af firmaet at de skal betale mig fuld løn i seks mdr. De skulle så have betalt mig løn for to uger + refusion op til fuld løn for de 5 mdr. hvor jeg har fået sdp fra kommunen.
Kommunen vil selvfølgelig ikke betale mig sdp når jeg er berettiget til at få fuld løn fra firmaet.....så nu får jeg ingenting !!
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 13:52   #35
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
Thumbs up kommunen

Kommunen ringede og sagde at de ville fortsætte med at betale mig sygedagpenge indtil firmaet tog sig sammen og sendte mig den løn de skylder mig....det er da flot, synes jeg !
Og så har DE ringet til firmaet og krævet at de udbetaler lønnen til mig med det samme. Fagforeningen har ikke rigtig gennemslagskraft nok, men det har kommunen åbenbart, for jeg har (endelig) fået en del af det skyldige beløb tilsendt. De har godt nok snydt mig for en masse timer, men det må fagforeningen tage sig af !

Og så er jeg lige startet på kursus for langtidssygemeldte hvor jeg er blevet visiteret til 10 timer ugentligt de næste 6 uger så jeg kan starte blidt op i stedet for at blive presset for hårdt.
Jeg var på it-kursus i går i tre timer og det gik rigtig godt, synes jeg. Jeg var godt nok meget nervøs og fik hovedpine, men det var ikke værre end at jeg kunne klare det, så endelig går det lidt fremad for mig og jeg glæder mig til at få en normal tilværelse igen
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 16:47   #36
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Kære Viva
Jeg må altså også sige at jeg er enig med de andre herinde. Du skal væk fra den arbejdsplads. Du ødelægger dig selv og det er ikke det værd. Jeg ved hvad jeg taler om. Jeg blev også mobbet i flere år på min arbejdsplads af en leder der var psykopat og hendes hjælper. Jeg ville ikke holde op, fordi det ikke var retfærdigt, at jeg skulle stoppe. Jeg havde altid passet mit arbejde og var en god arbejdskraft, så jeg ville ikke give op. Jeg havde været der i 7år.
Det har resulteret at jeg idag ikke kan arbejde og lider af Posttraumatisk stresssyndrom.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 12:55   #37
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
Unhappy Fyret

jeg blev fyret da jeg havde været syg 6 mdr så jeg skal IKKE tilbage til den arbejdsplads mere....aldrig, aldrig, aldrig nogensinde mere! Jeg kan ikke engang køre forbi uden at blive ked af det.

Jeg har netop af både en psykiater OG af arbejdsmedicinsk klinik fået diagnosen Posttraumatisk belastningssymtom med svær depression og panikangst, så jeg vil ikke være i stand til at begynde på et nyt arbejde foreløbig.
Jeg kæmpede imod i 5 år og selv om min krop sagde fra til sidst, så skal det ikke få lov til at ødelægge resten af mit liv.
Jeg VIL have et andet job, så mit liv kan blive normalt igen !!
Jeg VIL simpelthen ikke finde mig i aldrig at kunne klare et job mere

Men det er utrolig hårdt at rejse sig igen efter så stort et nederlag. Og netop uretfærdigheden er utrolig svær at sluge
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 13:20   #38
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Viva

Sender dig lige en masse

Du skal da være glad for du ikke skal tilbage den den arbejdsplads. Men ved det kan være hårdt at accepterer. De har slet ikke fortjent en medarbejder som dig.

Kan kun sige den arbejdsplads får også fremover store problemer ang. det psykiske arb. miljø......må da håbe der er andre som vågner op

Ønsker dig alt mulig held fremover.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 09:53   #39
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
nedtur

Sikke en nedtur !!
Jeg har netop modtaget speciallægeerklæringen fra den psykiater som arbejdsskadestyrelsen sendte mig til for et par mdr. siden.
Han skriver at jeg lider af posttraumatisk belastningsreaktion, generaliseret angst og personlighedsændring og at jeg ikke vil være i stand til at klare mig på arbejdsmarkedet hverken på hel- eller deltid selv uden revalidering.
Han skriver at jeg har et moderat varig mén og varig nedsat erhvervsevne i forhold til alle erhverv og at jeg har brug for varigt skånebehov.

Hvad skal jeg nu gøre ?? Det betyder jo at jeg ikke kan klare et normalt arbejde mere og så ved jeg simpelthen ikke hvilke muligheder jeg så har !
Jeg har kun kort tid tilbage på sygedagpenge og hvis jeg ryger på kontanthjælp, så ryger huset også, for min mand tjener for meget til at jeg overhovedet kan få noget.

Selvom jeg er glad for aktiveringen så dræner det mig totalt for energi og jeg får hovedpine og bruger resten af tiden på at sove for at kunne klare de sølle 10 timer i ugen.

Det er som om min drøm er bristet, for jeg håbede på at kunne finde mig et arbejde som jeg kunne blive glad for.

Jeg føler at jeg står med hatten i hånden og tigger om penge så mine børn kan få mad på bordet og jeg hader at skulle sige til kommunen at jeg ikke kan klare mig selv.
Jeg er så bange for at blive tvunget ud til et job som jeg ikke kan klare, for jeg kan ikke holde flere nederlag ud !! Men jeg bliver jo nødt til det, hvis jeg rammer sygedagpenge-grænsen.

Skal kommunen handle ud fra speciallægeerklæringen ??
Hvad betyder varig skånebehov ?? Er det flex-job ??
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:54   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal med det samme ringe til din kommune og få en tid , og du skal op og have opdateret din ressourceprofil for her har du jo noget af forklaringen for hvorfor du ikke kan klare mere end de ti timer og når du ikke kan klare de ti timer uden at være helt smadret så er spørgsmålet om du vil kunne klare et fleksjob , du kan også gøre det at du skriver til kommunen og vedlægger en kopi af den fra speciallægen ...(husk at skriv at den skal lægges i din sagsmappe)

du skriver så at du gerne vil have en tid og at du gerne nu vil have hjælp til at finde ud af hvad skal der ske nu, så har du senere dokumentation for at du har handlet rettidigt det ville jeg gøre med det samme hvis det var mig ...

Når du så ikke har høre fra dem inden for 5-10 dage så skriver du en rykker og beder om en tid igen ..

Det at du har varige skånehensyns betyder at du ikke vil kunne klare dig uden at der tages særlige hensyn til dig på arbejdsmarkedet og når så din erhvervesevne er nedsat i et hver erhvev så er det fleksjob der skal ses på ja men hvis du allerede nu har problemer med ti timer så er spørgsmålet om ikke det er pension ...

I hvert fald er det vigtigt at du selv tager initiativ til at få kommunen igang med det samme sådan at du ikke pludselig står uden sygedagpenge men du har den fordel at du er i gang med afklaring og imens den står på må de ikke lukke dine sygedagpenge (det er ingen garanti for at de ikke gør det så du skal selv være meget aktiv i din sag så de kan se at du ikke finder dig i at blive glemt) den nye § i loven er som skrevet til dig ...

Citat:
§ 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Hvis du har brug for hjælp så vær sød at huske at bruge den her tråd så er det meget nemmere for de forskellige at hjælpe dig for det er nu du når til det kringlet sted i din sag (hvis den bliver kringlet det er jo ikke sikkert) men få sendt papir op til din sagsbehandler den dag i dag så du kan få sparket gang i din sag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Sygemeldte i klemme supersus Politik og Samfund 0 03-02-2012 23:17
Langtidssyg i klemme: Odenseaneren Politik og Samfund 38 29-06-2009 11:09
Fleksjobbere i klemme zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 07-06-2008 10:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension