K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 11:45   #21
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Vi har været på familiebesøg i KBH, mens manden har været sygemeldt. Vi spurgte pænt om lov, forklarede at vores familie fra USA kom til KBH, at det drejede sig om torsdag til søndag osv. Det fik vi lov til. Havde de sagt nej, så var vi blevet hjemme. Vi tør simpelthen ikke risikere noget.
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 15:17   #22
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, så må du da meget gerne forklare mig hvor det står i loven, at det IKKE kan lade sig gøre ???
Jeg tror ikke nogen herinde er kompetente til at fortælle hvad man bør gøre, udover at man selvfølgeligt skal snakke med sin sagsbehandler. I sidste ende er det sagsbehandleren der har det afgørende ord. Det ville jo være grimt at man bare tog på ferie, mens man officielt var syg. Det kunne få vidtrækkende konsekvenser, og så hjælper det ikke meget, at man har hørt noget på k10.dk
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 15:47   #23
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nej, præcist, for ifølge loven, så er ferie i princippet lig med en raskmelding... og det ville jo være ret uheldigt. Og rejser man bare uden videre, og det bliver opdaget, så er det bedrageri.
Men når det er sagt, jeg tror de færreste sagsbehandlere vil nægte et familiebesøg i norge ifm. et bryllup. Det skulle kun være, hvis det betød, at man f.eks. måtte uskyde en operation, eller noget i den størrelsesorden.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 19:06   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Jeg tror ikke nogen herinde er kompetente til at fortælle hvad man bør gøre, udover at man selvfølgeligt skal snakke med sin sagsbehandler. I sidste ende er det sagsbehandleren der har det afgørende ord. Det ville jo være grimt at man bare tog på ferie, mens man officielt var syg. Det kunne få vidtrækkende konsekvenser, og så hjælper det ikke meget, at man har hørt noget på k10.dk
Hmmm, mangler stadigvæk et link til en lov hvor der står at det IKKE kan lade sig gøre, at tage til bryllup i Norge ???

Og et så "sygt" system med sagsbehandlere der stort set overtræder loven hver dag og hvor den ene svine streg efter den anden kommer for dagens lys, skal ihvertfald IKKE fortælle mig hvornår jeg har brug for rekreation/ferie eller tage til bryllup

I øvrigt ville utrolig mange få forkorte sygeperioden, eller få afklaret sin situation væsentligt hurtigere, hvis der var et fornuftig/lovligt samarbejde mellem kommunen og den syge !!!

ALLE socialrådgiverer ved at det er tilladt/lovligt at bevillige nogle dage i udlandet hvis det bare ikke forhindre noget i ens sag, og den syge ikke kræver sygedagpenge i disse dage
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 23:04   #25
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, mangler stadigvæk et link til en lov hvor der står at det IKKE kan lade sig gøre, at tage til bryllup i Norge ???
Prøv lige at læse hele tråden igennem. Så får du sikkert et lidt mere uigennemsigtigt regelsæt oplyst.
Igen tror jeg ikke nogen af os to har kompetance til at lade spørgeren tage på ferie i udlandet, samtidigt med at hun er sygemeldt. Det kan kun være pågældendes sagsbehandler der har det endelige ord i sådan en sag.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 00:41   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jamen jeg kan jo så konstaterer, at der IKKE findes noget lovgrundlag der siger at det ikke kan lade sig gøre...

Ps. Tit er det jo én selv, ens fagforening eller ens advokat >>der har det endelige ord i sådan en sag<<... -sååå...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 23-06-2010 kl. 00:44. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 09:18   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som Andersine skriver;
Raskmelder du dig, kan du få problemer fremover, men bliver det opdaget er det badrageri.

Ergo må hver især selv beslutte hvordan man læser given situation, vel vidende, at der ingen lovlig løsning er.
Mend mindre man bliver hjemme, som loven foreskriver.

Sygedagpengene bliver så udbetalt, når ferieåret er udløbet, og man som sygemeldt, ikke har haft mulighed for at afholde ferie, idet dette kun lovligt kan lade sig gøre hvis man bliver rask.

Beløbet beholder du selv, uden modregning, når du er på sygedagpenge.
Hvis du er på kontanthjælp, modregnes alt over 10.000kr.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 07:05   #28
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Jeg får heller ikke ferie

Jeg er i praktik som sygemeldt og får slet ingen sommerferie i år - min kæreste og jeg skulle have været til England for at besøge hans forældre.
Jeg har svært ved at forstå systemet - sygemeldte har da også brug for have sommerferie ligesom alle andre. Det er helt urimeligt.
men jeg bider tænderne sammen og finder mig i det.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 08:26   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har skrevet det i en anden tråd..... men det kommer da også lige her

Da jeg var sygemeldt og senere nu på ledighedsydelse, så har min fagforening FOA altid sagt.. der er ikke noget som hedder ferie, det hedder tage ophold i et andet EU-land.... og inden jeg drager på ferie, så har jeg pænt spurgt om jeg måtte tage ophold i et andet EU-land i 1-2 uger .. og har hver gang fået JA til det
Så jeg holdt ferie på henholdsvis sygedagpenge og ledighedsydelse..

Så spørg jeres sagsbehandler om lov til at tage ophold i et andet EU-land.. og nyd ferien ...
Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 24-06-2010 kl. 09:24.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 09:18   #30
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand fik altså også sidste år lov til af sin sagsbehandler, til at holde 3 ugers rekreation i udlandet.

Vi havde fået hans smerteklinik til at skrive til kommunen, som så tog stilling til, at det var ok at han tog afsted. Han var blevet operet 1,5 måned tidligere og måtte ikke lave noget det første halve år, derfor fik han lov til at tage afsted, da de hverken kunne sende ham i arbejdsprøvning eller til genoptræning. Han blev så bare trukket i sine sygedagpenge.

Havde vi ikke fået lov, var vi blevet hjemme, ville ikke risikere at snyde nogen.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge mod sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-04-2013 06:59
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Feriepenge på sygedagpenge Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 01-09-2011 13:34
feriepenge optjent af sygedagpenge MTVRV1 Alt det andet 13 03-04-2011 12:47
Feriepenge og sygedagpenge. Gunell Alt det andet 9 23-03-2010 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension