K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2010, 21:43   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hk12 Se meddelelser
hej alle har været til en speciallæge for at blive vurderet, og spurgte ham så til sidst i samtalen om han ville skrive til mig ang hans konklusion,
men han ville skrive til kommunen og ikke til mig.
MIT SPØRGSMÅL ER: hvordan for jeg at vide hvad han har skrevet og
konkluderet.
på forhånd tak.
Jeg har været hos flere special-læger (reumatologer), de fleste har været på begæring af egen læge, og dem har jeg bare bedt om kopi af hos egen læge.

De 2 gange jeg har været henvist af kommunen har jeg efterfølgende bedt sagsbehandleren om en kopi.

Det har aldrig været et problem.

Skulle sagsbehandleren være modvillig m.h.t. at udlevere kopi af speciallæge-erklæringen, så beder du bare om aktindsigt, så skulle den meget gerne komme ad den vej.

Da kommunen ville have en erhvervspsykologisk undersøgelse af mig, ringede psyk'en efterfølgende til mig for at læse konklusionen op og få rettet evt. faktuelle fejl.
Han tilbød mig også en kopi af konklusionen, men gjorde mig opmærksom på, at han ikke sendte den slags via e-mail, så den kom med snail-mail (post-Danmark).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 22:23   #12
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej alle, tak for svarene, ja jeg syntes også at det er lidt mærkeligt at jeg ikke får lægens konklusion tilsendt, det kunne jo være interessant om han har hørt efter, eller
bare drager sine egne konklusioner :-)
ok så må jeg kontakte min sagsbehandler og evt bede om akt indsigt.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 09:15   #13
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Arrogancen længe leve....

sir' de fleste læger vel og især speciallægerne, der ved at de (et eller andet sted) står med dig i deres hule hånd.

jeg var også hos en der var meget nedladende og arrogant for 2 år siden.
Han ville ikke fortælle hvad han ville skrive og han ville heller ikke sende en kopi til mig.
Da jeg spurgte hvad han ville skrive sagde han"Ja, det kan du jo læse når ASK sender dig en kopi"!

Min læge fra arbejdsmedicinsk (en rigtig guldklump) sagde da han havde læst den " Ja, den kan man jo ikke lægge noget som helst vægt i - den er jo direkte uprofessionel" og det skrev han i sin vurdering til kommunen (han var deres lægekonsulent på arbejdsprøvningsstedet) skal siges at han var den første læge der undersøgte mig i 2002


Var også hos neurolog et par dage forinden - han var helt uhyggelig.
Jeg har slem slidgigt i nakken og med jævne mellemrum, får jeg tider hvor jeg bliver svimmel ved for hurtige bevægelser med hovedet samt når jeg lægger mig eller vender mig i liggende stilling.

Jeg havde på det tidspunkt haft 9 mdr med svimmelhed og skæbnen (eller hvem) ville at 5 dage inden undersøgelsen forsvandt min svimmelhed - jeg var jo lykkelig for det er svært at være svimmel hele tiden....

I hans konklusion stod der flg (ordret):
"Patient fortæller at svimmelheden er forsvundet for 5 dage siden"!!

he he igen skrev min/"kommunens" læge : hans udsagn kan man ikke tillægge den store værdi - den er usaglig

Så jeg har været heldig at hav en egen læge og en arbejdsmediciner der arkiveret deres udsagn lodret, fordi de var arrogante og nedladende og ikke var seriøse i deres undersøgelser og udtalelser.

Håber for jer der møder den slags - på jeres færd, at i har en god læge på jeres side, der kan komme med et dementi.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 11:22   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hk12 Se meddelelser
ok så må jeg kontakte min sagsbehandler og evt bede om akt indsigt.
Du kan jo starte med at spørge sagsbeh. om h*n kan/vil give dig en kopi, det er jo det hurtigste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 14:33   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
... er vi ikke ca. 5.500 medlemmer på K10? Plus ret mange gæster!
K10 kan blive en større magtfaktor, end den allerede er - MANGE TUSINDE SKULDERKLAP til initialivtagerne!

Disse uhæderlige, i min verden, speciallæger, bør alle medlemmer og gæster advares imod - med navn, adresse, stillingsbetegnelse, ansættelsessted(r) osv..

(Personligt har jeg fået skadet begge knæ yderligere ved seneste speciallægeundersøgelse ved meget hårdhændet undersøgelsesmetode.
Journalen er uvederhæftig, MEGET pænt sagt. Jeg har været gennem mange ryg- og ledundersøgelser og har aldrig oplevet noget lignende.
Og ved nu, at der bliver ikke flere undersøgelser uden bisidder!)

Hvad synes I? God idé?

Og hvad siger Webmaster? Nu er det længe siden, jeg læste optagelsesreglerne for medlemskab af K10 ...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 22:03   #16
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
speciallæger

Hej alle..

Gyser over, at så mange oplever disse speciallæger som beskrevet

Jeg lider af piskesmæld som følge af bilulykke for 4½ år siden, og siden har jeg udviklet meget slem fibromyalgi.
Har været ansat i 4 timers let kontorjob de sidste 6 år, pga dårlige arme, og da jeg efter kun et års ansættelse knuste min skulder og 5 mdr efter kørte galt, har størstedelen af de 6 år, været en ren kamp om at beholde det job, som jeg var glad for. Da det gik helt galt, både fysisk og kognitivt, endte jeg med at blive fyret og nu kører hele rouletten jo så.

Neurolog så på piskesmældet og konstaterede at jeg med målrettet træning, f.eks yoga, kunne bedres væsentligt og ved kognitiv træning det samme, dog kunne der gå op til et par år!! Men SÅ var der også fuld mulighed for FULD TID!! HVAD SNAKKER HUN OM?? Hvad blev der af, at piskesmældet blev erklæret stationært efter lidt mere end 1 år? Det gælder måske ikke længere?

Neuropsykologisk test viste for nyligt meget nedsat hukommelse, koncentration og arbejdstempo... han kaldte det typiske følger af fibromyalgi og piskesmæld, og at der ingen fornuft var i at genoptræne, idet den store udmatning fra sygdommen, alligevel ville trække mig tilbage igen. Desuden var det svært og ubehageligt at blive trænet på sit tempo. Pyha tænkte jeg... indtil jeg så hans konklusion... med anbefaling om kognitiv træning, at man kunne forvente væsentlig bedring i løbet af ½-1 år, hvis jeg er motiveret!!

Desuden omtaler han mine smerter som somatiske smerter og ikke fysisk sygdom ( som fibromyalgi for længst er anerkendt som), og at han vurderer der er store behov for psykiatrisk og eller psykologisk behandling, som jeg bør tilbydes/opsøge! Også pga angst, tvangspræg og depression. Det sidste skriver han andet sted jeg ikke har, at jeg virker upåfaldende, men uden energi, og har bekymring for fremtiden. Ja sært ikk? Jeg føler mig ikke depressiv overhovedet, kun ked af det, og bekymret ja. Tvangspræg og psykiatrisk behandling? HOLD DA OP, siger jeg bare!! Siden hvornår?? Hvordan bør jeg reagere på dette? Skrive noget om det til nogen?
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulents konklusion Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 18-12-2011 15:00
konklusion- kan nogen oversætte?gg Supercarla Dit og Dat 7 07-12-2009 12:47
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06
Klaus Hjorts konklusion af evalueringsrapport zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 31-07-2007 00:43
Ny Konklusion mimmi Dit og Dat 4 06-03-2007 18:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension