K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2010, 20:15   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg synes, at det er sørgeligt, at der overhovedet er sparet på netop børnene...
I det hele taget, synes jeg, at deres 'indhug', er dybt beklagelige og sørgelige.
- Og så venter 'den nye førtids & flex reform' rundt om hjørnet...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 20:49   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det er det der ikke er til at forstå men som jeg forstod det i tv nyhederne var det pr familie men igen nyhederne er ikke altid til at stole på men 5% mister en børne familie og noget med det der har mange børn ville have misted 6000 nu mister de kun 3000 årligt hmmm
Ja, for en genbo spurgte mig nemlig, om det var 5% for alle hendes børn, eller om det var 5% pr barn, og det har jeg simpelthen ikke kunne finde ud af. For der er jo kæmpe forskel om man mister 5% pr barn eller 5% som samlet familie.....

Hun har så 6 børn, så den pointe kan jeg da godt få øje på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 21:13   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg synes, at det er sørgeligt, at der overhovedet er sparet på netop børnene...
I det hele taget, synes jeg, at deres 'indhug', er dybt beklagelige og sørgelige.
- Og så venter 'den nye førtids & flex reform' rundt om hjørnet...

Hvor læser du det henne.

Jeg syndes den nye børne chek er bedre end den første.

Og vi skal nu en gang spare alle sammen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 21:21   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men Guved om de trækker 5% pr check. Eller 5% pr familie - ved du det??

Det må da gå ud på et.

Hvis nu vi lader som om, at børnechecken er på 2.500 kr. pr. barn, uanset alder, og vi tager en familie med 3 børn.
Om du tager 5% af 2.500 kr., og ganger det med 3, eller om du tager 5% af 7.500 kr., så bliver resultatet det samme, nemlig 375 kr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 21:38   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ja, for en genbo spurgte mig nemlig, om det var 5% for alle hendes børn, eller om det var 5% pr barn, og det har jeg simpelthen ikke kunne finde ud af. For der er jo kæmpe forskel om man mister 5% pr barn eller 5% som samlet familie.....
som jeg har læst forstået i nyhederne osv er det pr familien så med 3 børn osv 375 er jo ikke andet end en pakken smøger on 6 øl som jeg ser det man mister
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 22:21   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det kommer heller ikke til at røre mig synderligt, og med loftet på 35000, så er det vist kun omkring 600 kr årligt på dén konto, og 5% er jo heller ikke mange basseøre.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 22:26   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det må da gå ud på et.

Hvis nu vi lader som om, at børnechecken er på 2.500 kr. pr. barn, uanset alder, og vi tager en familie med 3 børn.
Om du tager 5% af 2.500 kr., og ganger det med 3, eller om du tager 5% af 7.500 kr., så bliver resultatet det samme, nemlig 375 kr.
Jo, men hun har 3 børn under 4 år, 2 børn på 7 og 8, og en teenager....
Så beløbene er vist svingende, men hvis det er det samme uanset dét, så er det jo dejlig nemt. Og ikke ret meget hun mister (i første omgang)...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 23:07   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg synes, at det er sørgeligt, at der overhovedet er sparet på netop børnene...
I det hele taget, synes jeg, at deres 'indhug', er dybt beklagelige og sørgelige.
- Og så venter 'den nye førtids & flex reform' rundt om hjørnet...
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Hvor læser du det henne.

Jeg syndes den nye børne chek er bedre end den første.

Og vi skal nu en gang spare alle sammen.
Jamen det er da sagt masser af gange, de snakker ikke en eneste gang om reformer uden at fortælle at de går igang med pensionsreformen (som også vil påvirke fleks området ) efter sommerferien og at de har en masse tiltag ..

Ork Brian Mikkelsen fik da helt åndenød bare ved tanken om alle de dejlige kroner han skulle spare da han blev spurgt til det efter dagpengereformen ...

Det eneste man kan sige om det er at der er forlig på det område , så derfor har de et problem de kan ikke gøre som med dagpengereformen hvor de kom som en tyv om natten de er nød til at tale med sf s og rv ... og DF er ikke med i forligskredsen ...

ville gerne have linket til en artikel men der er alt for meget om det men kig her og vælg selv

http://www.google.dk/#hl=da&newwindo...6727c7067b3b9a
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 23:32   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
en børne familien kan maximal gå 2000 kroner ned efter den nye pakke efter hvad de sagde i nyherne..men nu hjælper det jo så heller ikke at fagforeningen render og lyder som vandet driver af dem tag den anonce hvor en kvinde havde børn villem iste så meget og fyret osv nu viser det sig hun har inge børn har selv sagt op og er fra social ungdom igen spild af mine kontigent penge nu stopper det sgu da det er totalt til hvis folk syntes det er så sjov så trænger folk sgu seriøst til hjælp eller er bare totalt **** up i deres hjerne wtf sker der i danmark hold da kæft jeg er flov af at være dansker

Sidst redigeret af superkok; 31-05-2010 kl. 23:41.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 00:20   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
en børne familien kan maximal gå 2000 kroner ned efter den nye pakke efter hvad de sagde i nyherne..men nu hjælper det jo så heller ikke at fagforeningen render og lyder som vandet driver af dem tag den anonce hvor en kvinde havde børn villem iste så meget og fyret osv nu viser det sig hun har inge børn har selv sagt op og er fra social ungdom igen spild af mine kontigent penge nu stopper det sgu da det er totalt til hvis folk syntes det er så sjov så trænger folk sgu seriøst til hjælp eller er bare totalt **** up i deres hjerne wtf sker der i danmark hold da kæft jeg er flov af at være dansker
har du et link til hvor det står både med at en familie maks kan gå 2000 ned (er det om måneden i kvartalet om året eller ? ) og har du et link så man kan se at fagforeningen lyver og at den kvinde ikke er ægte og var det i det hele taget ikke en fiktiv historie for at vise hvordan det KUNNE blive ... jeg mangler link til de ting du oplyser om ....

jeg kan ikke få det til at passe med de oplysninger der står her http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30899247/

Men men det er jo et regnestykke der vil noget, men ok ser ud til at man maksimalt kan miste 12.000 om året frem til 2020 og til den tid har vi en ny regering
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsaftale sætter læger under pres Vej86 Politik og Samfund 7 17-05-2011 03:35
DF sætter velfærdsministeren under pres Webmaster K10 Nyheder 0 15-01-2009 12:00
Finanslovforlig ændrer ankesystemet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-11-2008 11:00
Fleksjobbere under pres. Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 09-01-2007 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension