K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2009, 12:09   #1
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
afklar forløb

Hej
Jeg er ny her, kommunen er i gang med at afklar min arbejdsevne med hensyn til Fleksjob. Sagen er startet for et år siden, men min tilstand blev forvære.
Jeg vil gerne høre jeres mening om man kan få tilkendt førtidspension i stedet for fleksjob. PFT

Sidst redigeret af kat2; 22-07-2009 kl. 13:50.
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 13:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo det kan man - det bliver engang imellem enden for mange mennesker. En afklaring af arbejdsevnen KAN jo vise sig, at fleks ikke er en mulighed...

Velkommen til siden. Du kan fortsætte yderligere spørgsmål i denne tråd, så kan du få mest mulig hjælp....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 14:09   #3
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
hej helenekr
tak for din svar, Jeg har været deltids sygmeldt 4 timer om dagen i 3 månder, i den sidste måned kom jeg ned til 3 timer, men da jeg har fået dårligt, blev jeg sygmeldt på fuldtid. efter landtigdsbehandling ca. 10 år, og 20 års smerter, har kommunen sendt mig til speciallæger undersøgelse. Det vil jeg meget gerne spøge, hvordan skal jeg forklar min behandler, som kender mig i mere en 2 års behandling, at jeg ikke kan magte en fleksjob.
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 15:25   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes du skal sige det som det er, at du ikke ser et fleksjob for værende realistisk. Og spørge hvad i SÅ gør...

De speciallægeundersøgelser du skal til, kan også være til din fordel. Måske vurderer de, at du ikke har nogen brugbar arbejdsevne.

Du kan også få en tid hos din læge, hvor du fortæller at du vil søge førtidspension da du ikke kan klare ræset mere, og så se hvad lægen siger til dét. Det ville jeg så gøre, FØR mådet med sagsbehandleren, så du kan sige, at du faktisk har vendt sagen med din læge (som forhåbenligt er enig med dig).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 19:39   #5
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
tak for din svar
Jeg vil gerne høre om min mulighed for at få førtidspension. Diagnoser i føgle speciallægeerklæring og min læge:
Depression af svær grad, psykisk overfølsomhed i form af stress symptomer & Kronisk træthed
kronisk smertesyndrom (smerter i hele kropen) nu der er 15 år uden behandling
Diabetes, forhøjet cholesteroltal & forhøjet blodtryk

Sidst redigeret af kat2; 22-07-2009 kl. 19:42.
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 21:56   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det lyder da som om der skulle være en god chance!!

Men skynd dig at få tid hos lægen, så du lige kan få vendt situationen og så lægen ved besked, hvis kommunen begynder og vil have statusprofil mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 14:55   #7
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Hej Igen
Da jeg var i behandling hos en speciallæge, var det ham, det har bedt mig for at søge fleks job, hvis jeg kan klar det, hvor jeg var uenig med ham den gang, fordi jeg ville have finde en behandlings mulighed for at vende tilbage til fuldtids arbejder. Det var for et år siden, hvor jeg har haft fuldtids job. Men da jeg har været på deltids sygmeldt i ca. 4 månder , tror jeg ikke, jeg ikke kan klar en fleksjob alligevel. Nu kommenen sender mig til undersøgelse hos ham igen, og det står på kommuens papir, om afkaring ang. fleksjob., men hvordan skal jeg forklare ham at jeg ikke kan klar et fleksjob. pft
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 16:44   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du skal bevilliges førtidspension, er det vigtigt, at du har lægepapir-
er, hvori der står at lidelsen, lidelserne anses som varige, behandlingsmulighederne udtømte, og at erhvervsevnen anses som
ubetydelig, du skal selvfølgelig bare fortælle din læge, at du har fået det
dårligere, og at du ikke mener du kan klare et fleksjob, men hvad lægen
vurderer ved jeg ikke.

Det er muligt kommunen vil afprøve dig yderligere for at se om
arbejdsevnen er ubetydelig.

Sidst redigeret af Tanja; 23-07-2009 kl. 16:52.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 16:42   #9
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Hej igen
Jeg vil gerne spøge; er det en krav at man skulle være sygmeldt i langtid før man får førtidspension, eller kommunen kan vurdere efter noget månder at situationen er så dårligt at vende tilbage til arbejdsmarkedet. og tilkender fp på grund forværre helbrid. Tak
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 17:26   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er ikke nogen tidsbegrænsing! Nogle har været syge i årevis og ender med en førtidspension efter mange års kamp for at finde en hylde i tilværelsen. Andre har kortere tids sygedom, men får førtidspension alligevel....

Det handler mest om hvad lægen skriver, hvad speciallægen skriver, hvad sagsbehandleren skriver, og hvad lægekonsulenten på kommunen vurderer!!

Det er lige meget hvor lang tid man har været syg, det handler nemlig om arbejdsevnen!
Folk i alvorlige trafikulykker kan få førtidspension efter få måneder, folk der har uhelbredelig kræft kan få det hurtigt. Og så er der diagnoser som de efterhånden godt ved, ikke kan forbedres og som er nyttesløs at blive ved at afprøve.

Førtidspension gives, når ALLE muligheder for behandling er udtømt, når arbejdsevnen ikke længere kan forbedres, når der er fare for forværringer af helbredet osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressource-forløb LeneHK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-08-2013 11:31
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
SDP - Forløb? HsH Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-07-2011 23:52
Spørgsmål til forløb? nilla Spørgsmål ang fleksjob 6 18-03-2008 19:00
Mit forløb.. gh72 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 26-04-2006 21:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension