K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 21:00   #1
pjeus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2009
Indlæg: 14
Styrke: 16
pjeus er ny på vejen
Hvordan/hvornår fik I jeres afgørelse?

Hejsa.

Har mere kigget lidt og fundet det jeg skulle.

Men kort fortalt, så har man fundet ud af jeg er ADHD og får medicin for det, har haft en hård barndom, med en far der begik selvmord da jeg var 10. Fik ikke rigtig kærlighed. Havde ikke nogen venner, en rigtig ener. Da jeg bliver omkring 18-20 tror jeg, begynder jeg on and of og få depressive symptomer. Jeg er i dag i fast behandling for ADHD og Depression og det virker jævnt godt. Vil i hvert fald sige, hvis jeg ikke bliver presset, stresset og i den dur. Jeg e alene med min søn på 8, har været det i 7 år. Faderen har normalt samvær, men vi har ingen af os nogen forældre tilbage og min 2 søstre bor 1 time her fra. Så jeg er ret alene.
Jeg har som kommunen skriver haft et sporals tilknytning til arbejdsmarkedet, og ikke mange virksomheder, kan rumme en adhd. Jeg blev tilkendt flex sidste sommer og fik også et job, men det gik ikke.
Jeg bliver alt for hurtigt fyldt op i hovedet, kan ikke konsentrer mig mere en 2 min af gangen og bliver distraheret af selv det mindste. Jeg er utrolig usikker og påtager mig andres problemer.
Jeg kunne skrive meget, meget....... mere, men blot et hurtigt udkast.

Min sagsbehandler, psykiater, neropsykolog og lægekonsulenten fra kommunen er alle enig om at der ikke kan gøre mere og min arbejdsevne ikke er stor og at jeg skal bruge mange kræfter og energi på min søn. JEg er så blevet indstillet til FP. Og afgørelsen skulle være i dag, men ØV også jeg har ikke hørt fra hverken kommunen elle pensionsteamet. kommunen lovede at de nok skulle ringe, da de ved hvor stresset jeg bliver og kan slet ikke rumme det i min lille hjerne(ved selvfølgelig godt at I andre heller ikke kan vente).

Hvor lang tid gik der fra jeres sag var for, til I fik besked og hvad var jeres afgørelse?

Hvor hurtigt får man brev om afgørelsen fra teamet der har taget afgørelsen?
pjeus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 21:23   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min sag kom på mødet d 30 Juni, og brevet lå i postkassen d 3 Juli, altså tre dage efter...

Og det blev en tilkendelse

Desværre ville de ikke oplyse mig om udfaldet over telefonen, så det var stride 2 dage at komme igennem........suk.

Så jeg ved udmærket hvordan du har det!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 02:13   #3
BettinaJensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
BettinaJensen er ny på vejen
Min sag kom op d. 28 juli første gang hvor jeg fik et positivt brev og d. 4 august tilkendte de mig førtidspension fra 1. september.

Min sagsbehandler ringede til mig d. 4 og fortalte mig den gode nyhed og brevet fik jeg i dag.
BettinaJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 10:21   #4
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
jamen bliver det afgjort på pensionsmødet??

Altså min sag kommer for den 12. Er det allerede den dag de beslutter om det er ja eller nej ?? Troede de hver i sær skulle tænke over det nogle dage og så efter en uge så afgjorde de det
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 10:43   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Min sag blev forelagt pensionsteamet (husker ikke eksakt dato), og min sagsbehandler ringede samme dag og sagde jeg var tilkendt pension. Brevet kom få dage efter :-)

Held og lykke med din sag :-) Jeg krydser fingre :-)

Kram
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 13:07   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Altså min sag kommer for den 12. Er det allerede den dag de beslutter om det er ja eller nej ?? Troede de hver i sær skulle tænke over det nogle dage og så efter en uge så afgjorde de det
Ja, så er det den 12 de tager beslutningen, og de ved om det bliver ja eller nej!!
Der er heldigvis ikke noget med at nogen skal rende rundt og tænke over det
Den 12 er afgørelsens time!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 11:22   #7
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
helena

er der så et sted man kan ringe og spørge. Min sagsbehandler siger han ikke kender svaret før den dag de sender brev til mig. Vil da meget gerne have svar på onsdag
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 11:37   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er MEGET forskelligt om de vil videregive informationen.

Ved du hvor din sag ligger? Min lå i socialudvalget på Amager, Spaniensgade. Men hun måtte ikke fortælle mig hvad afgørelsen var over telefonen. Og min sagsbehandler i Task force kunne ikke hjælpe mig, for hun kunne først se afgørelsen samme dag som jeg ville få brevet.

Men der er nogen herinde, hvor deres sagsbehandlere har været med på teammødet og derfor kan ringe til klienten efterfølgende. Men det er ikke alle sagsbehandlere der deltager i teammøderne....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 12:45   #9
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
helena

Nej det ved jeg ikke. Har bare fået at vide at min sag kommer for onsdag
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 22:59   #10
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg fik besked pr. tlf. samme dag som min sag havde været for pensionsteamet.

Jeg syntes det er meget underligt at sin sagsbeh. ikke kender svaret

Jeg håber at du har noget godt i vente.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan får i skrevet i Jeres ansøgninger at i er fleksjobbere?? Spunken Spørgsmål ang fleksjob 7 15-12-2011 17:36
Hvornår er denne afgørelse/dette spørgsmål fra? PiaCP Alt det andet 2 03-08-2010 08:18
Hvornår og hvordan kan jeg søge om førtidspension? Jesper38 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 09-03-2010 12:19
Psykolog hvornår, hvordan og hvorfor. Enteneller Alt det andet 17 21-02-2010 17:56
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension