K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2009, 16:41   #31
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
ville
kan se det er et stykke tid side du skrev
hvad er der skedt i din sag , da jeg har det samme problem
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 22:06   #32
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej teredo.

Har du også mistet visitationen til flexjob ? hvilken kommune er du fra ? Hvordan ? fortæl fortæl ( gerne i mail til mig, hvis du ikke vil skrive her )

Siden sidst, er der ikke sket noget som helst.....

Jeg har sendt en anke over afgørelsen til kommunen. Det er over 1 uge siden. Jeg har ikke fået brev, at de har modtaget den !

Jeg har mailet til sagsbehandler, og spurgt om navne og titel på dem, der traf afgørelsen. Jeg har bedt om en kopi af det matriale der er lagt til grund for afgørelsen.
Jeg har bedt om aktindsigt i det matriale, som kommunens juridiske konsulent har udarbejdet før afgørelsen blev truffet.

Jeg har ikke fået svar på noget overhovedet. Sagsbehandler har ikke engang kvitteret for modtagelsen af mine mails !
Har lagt en besked på hendes tlf.svarer - bedt om svar inden jul. Har INTET hørt.

Det er enormt fustrerende - det er f... uhøfligt at bare lade som ingenting !

Jeg har kontakt til den journalist der har fulgt min sag. Han er igang med en artikel. Han har også bedt om et interview med arbejdsmarkedsudvalgs formanden. Han går af 1/1. Så det bliver lavet i det nye år.
Jeg skal nok give besked om hvornår det kommer i avisen.

så alt i alt sker der ikke meget.....

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 18:31   #33
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
afgørelse fra ankenævnet

Så skete der lidt igen...

Ankenævnet har stadfæstet kommunens afslag på flexjob med begrundelsen, at medicinske behandlingsmuligheder ikke er afprøvet endnu engang har man lyttet til en psykiater der har talt med mig i 3 timer og i øvrigt er blevet betalt af kommunen for sin vurdering fremfor min læge som har kendt mig i 13 år og psykologen som har talt med mig over 40 timer.....

I det sidste halve år er jeg så blevet opmærksom på hsp - særligt sensitive mennesker. Der er ingen tvivl om at jeg er særligt sensitiv men det er ikke en anerkendt diagnose og kommunen vil ikke hjælpe mig i et forløb hos en psykoterapeut med speciale i dette ( tænk hvis hun kunne hjælpe mig )
Det forklarer ellers hvorfor min verden og jeg er som vi er !

Men nævnet hjemsender sygedagpengesagen til fornyet behandling i kommunen. Med begrundelsen, at vurderingen af beskæftigelseskravet skal ske på tidspunktet hvor udbetalingen af revalideringsydelsen ophørte dvs. 1/3 2008 hvor jeg blev visiteret til flexjob af ankenævnet ( hvorefter ankestyrelsen fratog mig denne 1/4 2009)

Jeg anker selvfølgelig afslaget, men må også erkende at jeg næsten ikke orker at kæmpe mere. Jeg kan mærke hvor godt det er for mig, at være uden kontakt til kommunen - men jeg kan altså bare ikke leve af en løn for 17 timers arbejde om ugen og jeg kan ikke få suppleret op når jeg ikke er til rådighed for 37 timers arbejde om ugen.

Gode forslag til anken og hvad jeg videre skal gøre modtages gerne...

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 18:58   #34
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ville Se meddelelser
Så skete der lidt igen...

Ankenævnet har stadfæstet kommunens afslag på flexjob med begrundelsen, at medicinske behandlingsmuligheder ikke er afprøvet endnu engang har man lyttet til en psykiater der har talt med mig i 3 timer og i øvrigt er blevet betalt af kommunen for sin vurdering fremfor min læge som har kendt mig i 13 år og psykologen som har talt med mig over 40 timer.....

I det sidste halve år er jeg så blevet opmærksom på hsp - særligt sensitive mennesker. Der er ingen tvivl om at jeg er særligt sensitiv men det er ikke en anerkendt diagnose og kommunen vil ikke hjælpe mig i et forløb hos en psykoterapeut med speciale i dette ( tænk hvis hun kunne hjælpe mig )
Det forklarer ellers hvorfor min verden og jeg er som vi er !

Men nævnet hjemsender sygedagpengesagen til fornyet behandling i kommunen. Med begrundelsen, at vurderingen af beskæftigelseskravet skal ske på tidspunktet hvor udbetalingen af revalideringsydelsen ophørte dvs. 1/3 2008 hvor jeg blev visiteret til flexjob af ankenævnet ( hvorefter ankestyrelsen fratog mig denne 1/4 2009)

Jeg anker selvfølgelig afslaget, men må også erkende at jeg næsten ikke orker at kæmpe mere. Jeg kan mærke hvor godt det er for mig, at være uden kontakt til kommunen - men jeg kan altså bare ikke leve af en løn for 17 timers arbejde om ugen og jeg kan ikke få suppleret op når jeg ikke er til rådighed for 37 timers arbejde om ugen.

Gode forslag til anken og hvad jeg videre skal gøre modtages gerne...

Ville
medicinske behandlingsmuligheder ikke er afprøvet... måske du skulle se om der er muligheder den vej igennem. mener prøv at få din læge til at give dig det der skal til og se om det hjælper.... hvis ikke så kan du vel søge Flex igen ?
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 19:42   #35
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Nu er jeg SÅ rasende og FUSTRERET. Den person han beskrev bagefter kender jeg ihvertilfælde IKKE. I hans øjne var jeg meget syg, har tvangstanker og kan ikke passe mine børn ! Jeg har helt sikkert brug for medicin og i øvrigt synes han jeg var sygeligt paranoid fordi jeg forlangte samtalen optaget.
Jeg har lige læst hele din tråd.. og det er da noget hø af værste skuffe...

Men hvad jeg hæfter mig ved, så skriver du at "Jeg har helt sikkert brug for medicin" - er det dig selv der mener det eller er det din psykiater??
Og hvordan kan det være at du endnu ikke er blevet medicineret??

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:11   #36
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
jeg forstår ikke..har du været i flexjob i de år du har haft flex....for så må de da kunne finde ud af det via din arbejdsgiver om der er hold i deres sag eller ikke.....hvis ikke du har været i job kunne det måske tyde på FP??
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:02   #37
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Jeg skal prøve at svare på jeres spørgsmål...

Jeg har ikke prøvet medicin fordi jeg ikke mener det er rigtigt for mig. Jeg har MEGET stor modstand mod medicin og har diskuteret det flere gange med læge og psykolog. Jeg har kun været hos psykiater 1 gang - de 3 timer han skulle bruge på at vurdere mig.
Jeg har psykologs fulde opbakning i, at det ikke er nødvendigt og lægens opbakning har jeg til dels.
Psykiater vurderede at jeg MULIGVIS ville kunne REDUCERE mine symptomer. Han vurderede ikke at jeg ville blive rask og fuldt arbejdsdygtig. Jeg har ikke prøvet medicin men til gengæld mange alternative terapiformer, som også har hjulpet - bare ikke til fuld arbejdsdygtighed.
Jeg er hsp og har endelig lært at respektere mine grænser. Det kan jeg bare ikke få lov til af kommunen.

Jeg var i flexjob fra visitation i 08 og til april 09 hvor ankestyrelsen frakendte mig det igen. Siden har jeg været i job 17 t/uge på samme arbejdsplads. Min chef har skrevet til kommunen og forklaret dem hvordan jeg fungerede i flexjob 20 t/uge med mange sygedage og hvordan det er gået på 17 t. ( hvilket er gået/går meget bedre. Næsten ingen sygedage og meget letterev ved at overskue både arbejde og fritid ) - De er fløjtende ligeglade. Sagde at hun ikke er neutral.....

Der er en tendens i min sag til, at kommunen håndplukker oplysninger og kun vil bruge de vurderinger de køber sig til på diverse internetfirmaer. De vurderinger der er lavet af mennekser, der kender mig godt og set mig på godt og ondt vælger de ikke at bruge

Så er der lige det tvist i min sag, at den er blevet fulgt af en journalist siden 2007 og det er kommunen meget vrede over. En medarbejder har direkte fortalt, ( til mennesker udenfor kommunen) at jeg ALDRIG kommer i flexjob - det er blevet en principsag for dem. Meget betryggende, ikke ?
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 18:40   #38
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ville Se meddelelser
Jeg skal prøve at svare på jeres spørgsmål...

Jeg har ikke prøvet medicin fordi jeg ikke mener det er rigtigt for mig. Jeg har MEGET stor modstand mod medicin og har diskuteret det flere gange med læge og psykolog. Jeg har kun været hos psykiater 1 gang - de 3 timer han skulle bruge på at vurdere mig.
Jeg har psykologs fulde opbakning i, at det ikke er nødvendigt og lægens opbakning har jeg til dels.
Psykiater vurderede at jeg MULIGVIS ville kunne REDUCERE mine symptomer. Han vurderede ikke at jeg ville blive rask og fuldt arbejdsdygtig. Jeg har ikke prøvet medicin men til gengæld mange alternative terapiformer, som også har hjulpet - bare ikke til fuld arbejdsdygtighed.
Jeg er hsp og har endelig lært at respektere mine grænser. Det kan jeg bare ikke få lov til af kommunen.

Jeg var i flexjob fra visitation i 08 og til april 09 hvor ankestyrelsen frakendte mig det igen. Siden har jeg været i job 17 t/uge på samme arbejdsplads. Min chef har skrevet til kommunen og forklaret dem hvordan jeg fungerede i flexjob 20 t/uge med mange sygedage og hvordan det er gået på 17 t. ( hvilket er gået/går meget bedre. Næsten ingen sygedage og meget letterev ved at overskue både arbejde og fritid ) - De er fløjtende ligeglade. Sagde at hun ikke er neutral.....

Der er en tendens i min sag til, at kommunen håndplukker oplysninger og kun vil bruge de vurderinger de køber sig til på diverse internetfirmaer. De vurderinger der er lavet af mennekser, der kender mig godt og set mig på godt og ondt vælger de ikke at bruge

Så er der lige det tvist i min sag, at den er blevet fulgt af en journalist siden 2007 og det er kommunen meget vrede over. En medarbejder har direkte fortalt, ( til mennesker udenfor kommunen) at jeg ALDRIG kommer i flexjob - det er blevet en principsag for dem. Meget betryggende, ikke ?
Det er en tung møllesten i ens sag, hvis bare èn læge udtaler at medicin muligvis vil hjælpe. Kommunen kan godt forlange at medicin og anden behandling skal afprøves, hvis medicinen eller behandlingen ikke er experimentel.

Det er så vigtigt i en sag, at der udtrykkeligt står at ALLE behandlingsmuligheder er afprøvet, er der bare èn lille chance for at man bliver bedre enten ved at tage medicin eller lader sig operere, så er det dèt man skal.

Min egen sag trak ud, fordi en psykiatiker ikke kunne udelukke at medicin ville afhjælpe b.la depression, og så ville kommunen iøvrigt blæse på hvad egen læge og jeg selv mente om dèt.

Du skal på en eller anden måde have det behandlingsmulighedshul lukket, skal du komme videre med din sag.

Jeg selv valgte at få medicinen udskrevet, men jeg valgte også at jeg desværre ikke kunne tåle medicinen. Hvor meget jeg end prøvede at få skidtet indenbords, så havde de altså en grim og grum virkning på min brækrefleks.

Men afprøvet blev de, og min læge kunne dokumentere at medicinen desværre ikke havde den ønskede mulighed for at min "sagsdepression" lettede.

Dermed VAR alle behandlingsmuligheder afprøvet, og min sag kunne afgøres.

Kan kommunen danse, så kunne jeg også.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 10:26   #39
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
ja enig med Ingrid.

Du skal købe medicinen, men hvis du ikke vil forsøge om det kunne have en lille effekt på din livskvalitet, så lad være med at tage det, bare sige at du har gjort det og at det ikke virker......det er desværre den eneste måde.....

Ønsker dig alt det bedst...godt kæmpet....
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 11:40   #40
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Enig...

Hej,

Jeg vil også anbefale at prøve medicin for 2 årsager:

- først vil det udlukke kommunes argumenter, men mest VIGTIGT
- du kan også få det BEDRE... faktisk meget BEDRE. Der er mange (!) her i K10 som har positive erfaringer omkring medicinen.

Jeg kan godt forstå at du er træt at kæmpe. Også at du er mod medicin. Måske skal du prøve at se tingerne anderledes: er fleksjob den eneste løsning? Er det være at kæmpe? Har du overset noget?

Jeg har kæmpet for en del SP for ca 2 år - og i sidst har jeg besluttet at ikke flere anker/journalister etc. (selvom jeg følt at jeg havde ret). Men jeg skulle MOVE ON. Jeg fik ro og i dag er jeg glad for min beslutning.

Held og lykke!
Barbara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikringsovervågning i retten supersus Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
Udlændinge mister retten til pension brøkpensionist Politik og Samfund 0 15-08-2010 19:38
Retten til muligheder... Miniature Alt det andet 6 15-06-2010 09:23
Bente S. vinder retten til flexjob buster Spørgsmål ang fleksjob 0 26-06-2009 11:45
ældre går i retten buster Politik og Samfund 0 02-02-2009 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension