K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 10:58   #1
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
nogle der kan hjælpe. ang pensionens størrelse

Jeg står i den situation, at jeg er i afklarin på en afklarings center, jeg er færdig om 2 uger. Jeg var til samtale med min kontaktperson på afklaringscentret og min sagsbehandler i sidste uge, og de har beregne min daglige effektive arbejdstid til at være 2-3 timer dagligt minus onsdag hvor jeg holder fri. Jeg syn selv det peger på en pension, som de også selv har været inde over. Men mit dilemma er, at jeg helst vil ha et flex job. Både fordi jeg gerne vil arbejde det jeg kan, og så rent økonomisk. Men hvor meget får man i pension, får men tilsku hvis man har børn, jeg er gift og min man tjener godt.

Er der nogle der kan hjælp mig med at find ud af hvor jeg står økonomisk hvis de mener jeg kun kan få pension.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 11:11   #2
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
hej

før jeg blev syg tjente jeg CA 400000,og da fik min kone ca 10000 om
måneden,og det er brutto, så at man ønsker folk tillykke med FP fatter
jeg ikke,det er pinots du får når din mand tjener godt.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 11:18   #3
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
https://www.borger.dk/Emner/Pension/...nyordning.aspx

Jeg starter lige med at vedhæfte dette link.

Din førtidspensions størrelse - grundsatser
Førtidspension er 188.448 kr. om året (2009), hvis du er enlig. Er du gift eller har en samlever, er grundsatsen 160.176 kr. om året (2009).

Du ligger lige på vippen til om du kan få et flexjob pr af dit time tale. Problemet er hvis du bliver tilkendt flexjob viser erfaringen at når man er på så lavt time tal vil det ofte være svært at finde et flexjob.

Du skal derimod huske på at du på førtidspension har mulighed for at arbejde nogen timer om ugen der ikke overstiger antal af timer for at være i flexjob.

Du kan i linket læse mere omkring dette i det vedhæftede link.

De bedste hilsner herfra
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 11:23   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo fint med et fleksjob, HVIS altså man reelt får jobbet! Der er 60.000 der stadig ikke har fundet jobbet, og det er ingen hemmelighed at fleksere bliver fyret på stibe pga krisen, og at det kun er de stærke fleksere der får de få jobs der endelig er til at opdrive - stærke fleksere arbejder somregl pænt over 15 timer om ugen!

Så hvis du tænker økonomi, så er fleksjob en underskuds 'forretning' hvis man bare skal rende rundt og være ledig, og konstant være headhuntet til kurser, private aktører, ansøgningsskrivninger osv.....fleksjobbere får jo aldrig fred!!! Og heller ingen jobs.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg tænke mere over hvad du kan og hvad du ikke kan klare, istedet for økonomien. For det kan meget hurtigt blive sure penge med dit helbred som indsats!

avminryg, hvis du tjente 400.000 kr om måneden, så behøver man vel dårligt en håndsrækning fra kommunen.

- og så er vi altså rigtig mange, der siger tillykke med pensionen, fordi det er vores helbred der er vigtigst - og ikke økonomien!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 12:56   #5
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Tak for svarene. Altid rart med lidt hjælp
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 13:01   #6
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hejsa.

Jeg håber du kan bruge det jeg har sendt dig til at komme videre. Ellers må du lige skrive igen hvis der opstår nye spørgsmål
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 13:07   #7
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Er det kun under den gamle pensions ordning man så får børne tilskud?
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 14:22   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=helenekr;66706]Det er jo fint med et fleksjob, HVIS altså man reelt får jobbet! Der er 60.000 der stadig ikke har fundet jobbet, og det er ingen hemmelighed at fleksere bliver fyret på stibe pga krisen, og at det kun er de stærke fleksere der får de få jobs der endelig er til at opdrive - stærke fleksere arbejder somregl pænt over 15 timer om ugen!

Så hvis du tænker økonomi, så er fleksjob en underskuds 'forretning' hvis man bare skal rende rundt og være ledig, og konstant være headhuntet til kurser, private aktører, ansøgningsskrivninger osv.....fleksjobbere får jo aldrig fred!!! Og heller ingen jobs.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg tænke mere over hvad du kan og hvad du ikke kan klare, istedet for økonomien. For det kan meget hurtigt blive sure penge med dit helbred som indsats!

avminryg, hvis du tjente 400.000 kr om måneden, så behøver man vel dårligt en håndsrækning fra kommunen.

- og så er vi altså rigtig mange, der siger tillykke med pensionen, fordi det er vores helbred der er vigtigst - og ikke økonomien!![/QUOT]

Helenekr he he he den er nu nok lige lidt højt sat den ledighed der er ca 15.000 på ledighedsydese og guderne må vide hvor mange på kontanthjælp

avminryg ja fleksjob er betydlig bedre lønnet , og er man gift så er ledighedydesen også bedre en pension (for det meste) men for mit vedkommen så siger jeg aldrig tillykke med en pension ud fra at man nu kan sidde passivt resten af livet og få sin pension for den er der sgi ikke meget i ...

Nææ jeg siger tillykke med freden og visheden , et liv i uvished er noget der tæer på helbreddet ... aller helst ville vi jo alle heller have vores gode helbred og gode job tilbage
  Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 18:31   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, jeg kan da svare bekræftende på at det kun er dem på den gamle ftp ordning der kan få det særlige børne tilskud.
På den nye findes dette ikke.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der kan hjælpe. Zqnder Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 10-06-2013 23:45
Er der nogle søde folk der kan hjælpe mig? Isabella1 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 06-06-2012 11:13
Nogle der kan hjælpe l-kold Alt det andet 4 23-07-2011 10:01
Håber at nogle kan / vil hjælpe mig molin1966 Alt det andet 2 02-08-2010 22:32
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension