K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2012, 00:14   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Pessimistisk SB inden teammøde

Jeg er glad for min SB og syntes hun er effektiv, og let at komme i kontakt med.

Men, for der er også et men. Er der andre af jer der oplevet at ens SB er pessimistisk anlag, når der skal søges FTP? Eller hentyder man nok får afslag.

Sidste gang min sag var på teammøde, sagde hun inden som afslutning i en mailen: "Og så må vi se hvad de siger".

Jeg tænkte straks at hun kunne læse noget ud af hele min sag, der gjorde at den ikke kom igennem.

Og ganske rigtigt, da hun ringede for at fortæle svaret, var det negativt.

Nu skal den min sag så på teammøde igen snart, og der er kommet mere konkret lægelig dokumentation fra den ene og den anden.

Så skriver hun så idag: "Det er i næste uge på tirsdag at jeg skal have drøftet sagen.
Der får jeg at vide om der er andet der mangler – og så vil jeg vende tilbage til dig"


Hvis jeg ikke havde en knude i maven før, så har jeg det i hvert fald nu, af nervøsitet. For tænker jo lige som sidst, om hun kan se en faldgruppe hvor hun regner med at de vil se mere dokumentation, eller kræve et eller andet.

Det er bare så grimt at sidde med de bekymringer, der starter forfra, så snart de er tænkt igennem. Og jeg ved der er rigtig rigtig mange af jer andre herinde. Der har eller er overdynget med bekymringer, af den ene eller den anden art...

Kan ikke beskrive med ord hvor meget jeg håber det bliver overstået i år.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 08:21   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Thomas1981,

Det er da i det mindste godt at din sagsbehandler får fanget manglerne inden indstilling i stedet for at sende "aben" videre. Hvis det var konkrete og reelle mangler der var, så er det jo fint.

Måske tør din sagsbehandler heller ikke være alt for positiv overfor dig mht. din sag, af frygt for at give dig falske forventninger? Dog bør hun på den anden side have erfaringer for hvordan din sag står!!??

Heldigt for dig er at du har nemt ved at komme i kontakt med og kommunikere med din sbér, det er der rigtigt mange af os, der ikke har mulighed for.

Husk evt. at linke din sag herinde. Hvad er du bange for kunne være en hindring for indstilling til pension denne gang?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 09:46   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Jeg er glad for min SB og syntes hun er effektiv, og let at komme i kontakt med.

Så skriver hun så idag: "Det er i næste uge på tirsdag at jeg skal have drøftet sagen.
Der får jeg at vide om der er andet der mangler – og så vil jeg vende tilbage til dig"
Teammøde bliver jo også brugt til, at finde ud af om der mangler ting til en sag, og det er da positivt at hun nu undersøger om der mangler noget før du bliver indstillet... Så slap du af og se hvad hun melder ud efter teammødet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 10:29   #4
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 15
SanneHansen er ny på vejen
..

Mine sb sagde ordret til mig, at jeg ikke havde noget at frygte og, at hun ville blive MEGET overrasket hvis den ikke strøg igennem. - Og det gjorde den heldigvis:-)

Jeg kan godt følge dig i kommentaren første gang.

Men det hun skriver til dig idag tolker jeg IKKE negativt. FOR det møde din sag skal for på tirsdag, har jo netop til hensigt at vurdere om der mangler yderligere eller din sag kan overgå til behandlingen om at tilkende eller give afslag på pensionen.

Held og lykke på tirsdag. Jeg håber, at du må nå i mål denne gang:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 10:30   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja min sagsbehandler havde også et par ting, hun kunne se nævnet måske kunne slå ned på. så min psykiater har så skrevet om disse ting, ellers var min sagsbehandler 100 procent sikker i sin sag. så det er kun positivt det bliver undersøgt

Men det virker som din sagsbehandler ikke er sikker i sin sag og så kan jeg udmærket forstå du er urolig. Men hvis der mangler noget i din sag, er det helt og holdent din sagsbehandler som skal undersøge det og får alt beskrevet så det er bliver meget nemt og træffe en beslutning

Men husk et teammøde er ikke om du kan få pension eller ej.
men om din sag mangler noget, før din sag sendes videre til afgørelse om pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-10-2012 kl. 10:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 15:22   #6
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tak skal I have alle sammen, hvor er I søde

Ja der er også for og imod i udtalelsen. Kan hun se noget der kan mangle, og alligevel "spilde tid" på et nyt teammøde. Eller er det hendes måde at passe på man ikke kommer for højt op at flyve.
Sidste gang må jeg indrømme at jeg heller ikke troede at den gik, pga. lægekonsulenten ikke lukkede døren. Og det var også lige nøjagtig det sagen faldt på, og ikke gik videre. Og er ret sikker på min sagsbehandler også havde set det ske, inden teammødet.

Der kunne have været sparet så meget tid, hvis hun allerede der havde vurderet, at det var for løst/gammelt lægeligt grundlag.

Utrolig meget tid er spildt pga. det. Ny undersøgelse, der måtte vente 4 mdr. pga. sommerferie osv. 1 md. med at få det til lægekonsulenten, og svar fra denne. 3 uger med at opdatere ressourceprofilen med oplysningerne. og nu en lille uge til et nyt teammøde. Ja det var så det ½ år, med at få en ny speciallægeerklæing, og en genvurdering på teammøde (løbe en ekstra runde på ludobrættet). Og forinden det, gik der også ½ år med at skifte sagsbehandler. Fordi ham jeg lige havde fået da jeg blev 30, gik ned med flaget og aldrig vendte tilbage. Sort uheld.

Månederne føles lige så effektive som dage, i forhold til at der sker nyt med sagen.

Men jeg ville nemlig rigtig RIGTIG gerne have hørt noget ala det: "Det skulle undre mig meget hvis den ikke gik igennem".
Det havde jeg faktisk troet og forventet jeg fik at vide. Efter det lægefagligt er blevet slået meget kontant fast, at både arbejdsprøvning var kontraindiceret. Arbejdsmarkedet er uden for perspektiv. Og at sagen nu skønnes at kunne afgøres på den foreliggende dokumentation.

Uodver det med at min SB er nem at komme i kontakt med. Så må jeg virkelig også må rose hende for, det er at hun har valgt at beholde mig i hendes regi. Som match 3 skulle jeg rigtig have haft en ANDEN sagsbehandler. Hun sidder med match 2. Lige da jeg fik det at vide at jeg ikke hørte til på hendes bord. Nåede jeg lige nøjagtig at tænke, NEJ DET ER F..... LØGN!!! (goodbye 2012)

Hun sagde så videre, det er faktisk ikke godt det jeg gør det her, men jeg har valgt at beholde dig. Fordi din sag muligvis snart bliver afsluttet. Så hun har taget det meget til sig, at noget af det jeg har været aller mest ked af og frustreret over. Er alt den tid der er blevet spildt. Og sådan har jeg følt det lige siden reformen blev nævnt første gang. Hver gang tingene gik i stå.

Der er nok ingen her på K10 der er i tvivl om at sandkornene i timeglasset er ved at rende ud, med i år og de gamle regler.

Jeg håber det hele ender med at det er spildte bekymringer
Og at det bare bliver Peter og ulven med min tråd

Men det er aldrig spild at høre jeres syn på sagen, i en bekymret tid

Jeg ville ønske at vi alle her på K10 som hænger i systemet, med et trylleslag blev tilkendt det vi mangler for at komme videre i livet. Og ikke mindst at der var fleksjob til alle dem der sidder på bænken, og ikke kan bruge visitationen til en dyt på grund af krisen

P.S. det med at linke til ens sag, er det hvis man har lagt den ind et sted herinde, eller hvordan?
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 15:36   #7
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Jeg kan godt forstår at du kan komme til at tænke at der er spild at tid hvis sagsbehandleren ved at lægeudtalelsen kan være for gammelt eller mangelfuldt men hvert jobcenter har deres egen organisatoriske dispositioner og i nogle jobcenter er der sådan at det er teamet som har beslutningskompetencer og en lægeudtalelse skal betales og derfor skal den godkendts af teamet om det er nødvendigt eller ej.
Lade os håbe at alt er på plads denne gang og det bliver den løsning du ønsker.
Hilsen Papdronning
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 15:38   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja min sagsbehandler havde også et par ting, hun kunne se nævnet måske kunne slå ned på. så min psykiater har så skrevet om disse ting, ellers var min sagsbehandler 100 procent sikker i sin sag. så det er kun positivt det bliver undersøgt

Men det virker som din sagsbehandler ikke er sikker i sin sag og så kan jeg udmærket forstå du er urolig. Men hvis der mangler noget i din sag, er det helt og holdent din sagsbehandler som skal undersøge det og får alt beskrevet så det er bliver meget nemt og træffe en beslutning

Men husk et teammøde er ikke om du kan få pension eller ej.
men om din sag mangler noget, før din sag sendes videre til afgørelse om pension
Det har du ret i MTVRV. Men udover det, er deres ja eller nej uofficielt meget tæt på en garanti for hvordan det går i nævnet, her i kommunen. Jeg har gentagne gange hørt fra flere, og også min egen SB. At sender teamet den videre, så bliver den også godkendt. De har aldrig oplevet andet.

Så håber godt nok ikke jeg bliver den 1. til at være en undtagelsen for den regel. Men tør naturligvis ikke tro på den går igennem, selv om teamet sender min sag videre. Jeg skal have det på skrift først, før jeg...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Papdronning Se meddelelser
Jeg kan godt forstår at du kan komme til at tænke at der er spild at tid hvis sagsbehandleren ved at lægeudtalelsen kan være for gammelt eller mangelfuldt men hvert jobcenter har deres egen organisatoriske dispositioner og i nogle jobcenter er der sådan at det er teamet som har beslutningskompetencer og en lægeudtalelse skal betales og derfor skal den godkendts af teamet om det er nødvendigt eller ej.
Lade os håbe at alt er på plads denne gang og det bliver den løsning du ønsker.
Hilsen Papdronning
Tak Papdronning

Ja de er i hvert fald dyre de lægeudtalelser. Men af hvad jeg har oplevet igennem mit foløb, så kan SB'erne her selv vurdere om det er nødvendigt, og bestille en sådan. Men ved i en nabokommune er de virkelig hårde på ved klienterne. Men også med at holde SB'erne i snor, så snart der skal vendes en 50 øre.

Ja det håb holder jeg mig også til Og håber også den løsning jeg ønsker, er den rette. Men har aldrig følt mig mere sikker. Det jeg håber det bliver, er en genstart på livet. Som har kørt skævt stortset hele mit voksenliv.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 07:37   #9
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Hej Thomas

Lige kort.

Min sag har lige været oppe hos det "teammøde/beslutningsudvalget"
Og kom tilbage uden bemærkninger :-)

Jeg har læst og hørt at hvis den går i gennem første runde, så er det meget sikkert at den også går i gennem til den endelige beslutning... Selvfølgelig er intet 100 % sikkert.

Læste dit andet indlæg, hvor du spørger indtil dette.

Min SP siger nu at sagen kommer op senest slutningen af november.
Spurgte ham igår om han ikke havde en dato. Hvor han så sagde, at den måske kom op igår onsdag... Men at han ikke viste det Og så vil jeg få svar skriftligt ca 1 uge efter den har været oppe... Han kunne nogle gange se svaret efter 5-6 dage.

Så det vil sige at HVER onsdag frem til slut november, kan min sag komme op, uden jeg ved noget om det... Jeg synes det er mærkeligt, og ENDNU mere spændene. Både på den gode og dårlige måde :-)

Men mon dette er korrekt?
Plejer man ikke få at brev, hvor der står at sagen nu behandles osv?

Jeg håber din sag går igennem uden bemærkninger :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 08:51   #10
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Hej Thomas

Lige kort.

Min sag har lige været oppe hos det "teammøde/beslutningsudvalget"
Og kom tilbage uden bemærkninger :-)

Jeg har læst og hørt at hvis den går i gennem første runde, så er det meget sikkert at den også går i gennem til den endelige beslutning... Selvfølgelig er intet 100 % sikkert.

Læste dit andet indlæg, hvor du spørger indtil dette.

Min SP siger nu at sagen kommer op senest slutningen af november.
Spurgte ham igår om han ikke havde en dato. Hvor han så sagde, at den måske kom op igår onsdag... Men at han ikke viste det Og så vil jeg få svar skriftligt ca 1 uge efter den har været oppe... Han kunne nogle gange se svaret efter 5-6 dage.

Så det vil sige at HVER onsdag frem til slut november, kan min sag komme op, uden jeg ved noget om det... Jeg synes det er mærkeligt, og ENDNU mere spændene. Både på den gode og dårlige måde :-)

Men mon dette er korrekt?
Plejer man ikke få at brev, hvor der står at sagen nu behandles osv?

Jeg håber din sag går igennem uden bemærkninger :-)
Hej 1980

Det kender jeg godt. Hold fast alle de gange jeg spurgt til om efter en dag, en dato, eller bare info om snart snart der var noget nyt.

8 ud af 10 gange har jeg rykket for info, og fået det. Det var så været rart at det blev taget til efterretning. For jeg hader at være efter nogen. Men jeg har mejslet ud så tit, at uvished er noget af det der rigtig skaber ubalance.

Men til sagen, jeg har også hørt det med første runde Jeg kender 2 som har fået pension, indenfor det sidste 1½ år. De fik samme besked af deres SB'ere.

Jeg kan godt se november er en spændende månede for dig
Går min sag igennem første runde på tirsdag, så er jeg også tryk ved at runde 2. som minimum nok skal nå at starte i år. Men vil selvfølgelig være fantastisk, hvis de ikke bruger alle de 3 mdr. som de har, til at afgøre sagen når den er modtaget.

Om man får brev om at sagen er igen, der må jeg være dig svar skyldig, ved ikke om andre der skulle kigge med har den info?

Og det skal lige indskydes, tak fordi du håber på min sag går pletfrit igennem 1. runde Bare det er sådan, at jo flere der håber, jo større chance

Jeg har kun set et brev en af mine venner fik efter nogle måneder fra 1. runde, hvor der stod noget i retning af, "det er blevet vurderet at du har ret til førtidspeniosn".
Det var lægekonsulenten der fik hans sag igennem. Han udtalte at der var særligt ringe chancer for at arbejdsmarkedet på nogen måde kunne komme på tale. Da der ikke havde været en bedring igennem 10 år, Og at han anbefalde et teammøde snarest.

Og min kammerat havde ikke engang fået stillet nogen diagnoser. Tror det er det bedste eksempel jeg har set, på hvor meget lægekonsulentens ord vægter her. Arbejdsprøvning blev der heller ikke noget af.
Men han har det værre end jeg selv har psykisk. Og det er også derfor han aldrig er blevet udredt. Fordi han ikke har kunnet holde ved noget der heller.

Jeg var der da han modtog pensionsbrevet, og han var ikke engang glad, nærmere ligeglad. Men det kan man selvfølgelig heller ikke forlange alle bliver. Tror det er fordi han aldrig har affundet sig med, han ikke længere kan det samme som gennemsnitsdanskeren. Men at han stadig "lever" i fortiden i tankerne, hvor han kunne.

Jeg har det selv helt anderledes. For mig vil det være som at få livet tilbage igen. En ny chance, ud af en anden vej. Jeg har en snor af ting jeg gerne vil og ser frem til. Men det kræver kampen for pension slutter først. Det binder alle mine ressourcer.

Jeg håber du snart får nyt at vide, så spændingen ikke skal udholdes alt for længe
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Minister ser pessimistisk på ledigheden Webmaster K10 Nyheder 0 27-08-2009 10:50
Pension/Teammøde Trigger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-11-2008 12:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension