K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2011, 08:02   #1
cmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
cmm er ny på vejen
Hey derude

Har læst meget med her på k10, mens min egen sag har kørt, men har nu selv et spørgsmål, som jeg ville høre om nogen af jer måske har erfaring med.

Jeg er lige nu dér i min sagsbehandling, hvor jeg skal til møde med sagsbehandler, i næste uge, hvor vi skal tale om, mine muligheder enten som flekslønner eller fp.

Der er blevet lavet en rp og vurdering fra lk, men for et halvt år siden og jeg har mange ting/gener der har ændret sig siden da og har derfor lavet en liste med ting der skal opdateres.

Nu sidder jeg så pg tænker på, at der er en ting, som ikke er nævnt i rp (da jeg aldrig tidligere har tænkt på, at jeg måske også skulle nævne det) nemlig det, at jeg i mange år også har været momsregistreret, men som bibeskæftigelse til et fuldtidsjob. Jeg har dog måtte lukke firmaet ned først på året, da jeg måtte konstatere, at jeg nok ikke ville blive rask igen.

Men er det noget jeg burde have nævnt i rp? Nu er jeg lidt i vildrede??? Det er jo ikke noget med, at jeg har ville fortie noget, men fordi jeg aldrig har følt min bibeskæftigelse som noget særligt erhverv.

Jeg er lidt bange for nu, at nævne det, da jeg er bange for hele min sag nu tager en helt ny drejning og trækker ud. Men jeg er også bange for, at de alligevel vil stoppe det hele, hvis de pludselig selv finder ud af det og måske anklager mig for, at have fortiet noget relevant ????

Så er her nogen der har erfaringer med det? Alle gode råd er velkomne og spørg gerne til detaljer, hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok

Jeg vil lige fortælle, at min sygdom er grundet en arbejdsulykke (maskinarbejder) fik revet nogle ledbånd i højre arm, har så yderligere fået forvridninger i nakke og ryg. Min funktion i armen er i dag noget nedsat, men de største gener er smerter fra ryg, skulder og nakke og jeg lider også meget af hovedpine.
Det hele er lægeligt belyst af både reumatologer og neurologer og mine gener er beskrevet som stationær uden behandlingsmuligheder.

Sidst redigeret af Stezu; 27-08-2011 kl. 12:34. Årsag: indlæg lagt sammen - brug redigerfunktion ved tilføjelser
cmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 09:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Et eller andet sted kunne det måske også være en fordel at der blev skrevet ind at du ud over ikke at kunne klare dit tidligere hverv, også har måttet lukke dit firma ned, fordi du heller ikke kan klare det mere...

Så du er ramt hele vejen rundt.

Selvfølgelig under forudsætning af at det er lukket ned så du ikke har haft noget bierhverv under sygedagpengeperioden..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 09:49   #3
cmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
cmm er ny på vejen
Firmaet blev lukket ned samme dato, som jeg blev opsagt fra mit tidligere erhverv, som var min hovedbeskæftigelse.

Jeg var dog meget sygemeldt i mit arbejde pga. arbejdsskade og mange hospitalsophold, og der fik jeg fuld løn hos virksomheden, som jo har søgt refusion hos kommune, da jeg havde lange sygemeldinger. Men da lå mit "firma" dog stille, jeg var dog stadig momsregistreret, da jeg ikke på det tidspunkt vidste om jeg ville kunne vende tilbage til "normalt", hvilket jeg jo hele tiden har håbet på.

Så nu håber jeg da ikke, at de vil kigge på perioden, hvor jeg var ansat, men sygemeldt og hvor min tidligere arbejdsgiver hentede refusion for mig, som en gang "socialt bedrag"
cmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 10:51   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg kender ikke helt reglerne... men hvis du kan påvise at der ikke har været indtægt fra dit firma under sygemeldingen, kunne det jo være at det svarede til at du både var sygemeldt fra job og firma... og så var ok.

Tjek lidt op på reglerne..

Men jeg tror nu heller ikke at du har oplysningspligt på den måde, firmaet er jo lukket ned i forbindelse med dit erhvervsstop.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 11:34   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
- og sit CVRnummer er vel afmeldt?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 10:57   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
når man udfylder skemaet til sygedagpenge står der vel noget om eget firma.. om man er momsreg?

hvad har du svaret der?

tror sku de er ligeglade med om der har været indtægt eller ej, hvis der står du har haft firmaet imens du har fået dagpenge..

hvad du skal gøre aner jeg ikke, og hvad de vil sige, kan ingen af os vide.. men var det mig ville jeg forsøge mig med at få det listet med i sagen, da ærlighed er det nemmeste at leve med..

jeg ville flette det ind i samtalen og begrunde det med sygdom og smerter at du ikke har tænkt på det og ikke selv har set på det som et firma fordi du har ligget stille med det længe.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 11:50   #7
cmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
cmm er ny på vejen
Hej Huldra

Jeg kan ikke umiddelbart huske skemaet i forbindelse med modtagelse af dagpenge, min hukommelse er hullet som en si, men hvis jeg har udfyldt et og der har stået noget om momsregistrering, må jeg nok have svaret nej, da jeg lukkede firmaet måneden før jeg gik på sygedagpenge. Før da fik jeg løn under sygdom hos arbejdsgiver (som så har trukket refusion for mig) men der har jeg ikke skulle udfylde nogle papirer.
Jeg tror også jeg vil forsøge flette det ind i samtalen.
cmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 12:01   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Når du har lukket firmaet før du kom på sygedagpenge, så er der ikke noget at komme efter. Jeg lukkede mit firma 3 måneder før, og jeg havde haft det som bibeskæftigelse ved siden af mit job inden da - og tidligere som fuldtidsfirma, men det var et årstid før.

Men nævn det overfor kommunen som en bisætning i stil med "jeg har også være momsregisteret .... sådan og sådan... og det lukkede jeg for ... siden fordi jeg ikke kunne holde til det heller".
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
momsregistreret arbejdsgiver spritta Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 15:44
Oplysningspligt Livsglad Alt det andet 2 28-06-2012 12:46
Erklæring om oplysningspligt Den smukke vej Alt det andet 10 19-09-2011 11:12
Erklæring om oplysningspligt UllaCliffShads Spørgsmål ang fleksjob 17 20-12-2009 23:12
erklæring om oplysningspligt metsen Alt det andet 10 10-03-2008 20:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension