K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 20:02   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tager jeg fejl? eller gør...

Hej kære venner.

Jeg har rodet mig ind i en debat på nordvestnyt.dk hvor en nylig opstillet politiker vist nok fra liberal alliance udtaler sig om en sag, hvor han foreslår at førtidspensionister kan fungere som ledsager til ordblinde børn. som skal langt væk hjemmefra til specialskole.

jeg deltager i debatten som Tina Helene. og jeg mener ud fra debatten, at claus ikke helt har forstået hvad en førtidspensionist er.

Kan I hjælpe mig til at se hvad han mener, inden jeg kaster mig ud i endnu et svar.

linket er her. http://www.nordvestnyt.dk/artikel/68...kelig-ikke-det


på forhånd tak..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:17   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg kan ikke lige overskue hvad han mener, for han blander tingene en lille smule sammen mht efterløn og førtidspension.

Dog ved jeg at mange førtidspensionister tjener en lille skilling ved at være være ledsagere. Men, det kræver jo ligesom at den der skal ledsages, har fået ledsager bevilget, hvilket IKKE rimer på en ordblind! Hvad mon han vil svare på den?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:25   #3
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Hej kære venner.

Jeg har rodet mig ind i en debat på nordvestnyt.dk hvor en nylig opstillet politiker vist nok fra liberal alliance udtaler sig om en sag, hvor han foreslår at førtidspensionister kan fungere som ledsager til ordblinde børn. som skal langt væk hjemmefra til specialskole.

jeg deltager i debatten som Tina Helene. og jeg mener ud fra debatten, at claus ikke helt har forstået hvad en førtidspensionist er.

Kan I hjælpe mig til at se hvad han mener, inden jeg kaster mig ud i endnu et svar.

linket er her. http://www.nordvestnyt.dk/artikel/68...kelig-ikke-det


på forhånd tak..
Nu har jeg læst debatten... han er sgi da ikke til at diskutere med. I mine øjne ved han ikke hvad han selv mener... han blander jo en førtidspensionist sammen med en på efterløn

Han er direkte usmagelig i det han skriver omkring hvem der kunne varetage det job, han aner åbenbart ikke hvad det vil sige at have en depression, gå ned med stress osv. Han mener - i mine øjne - som alle andre politikere at sygdom skal arbejdes væk

Hvis jeg var dig ville jeg opgive den debat, for han lyder som om han har sat sig for at hans ord alene er det rigtige uanset hvad og han absolut ikke er til at hverken at hugge og stikke i.

Jeg tror seriøst du vil blive virkelig hidsig og få forhøjet blodtryk af at spilde dine ellers gode debatevner og meninger på ham
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:39   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak for jeres input.. jeg mente også at det virker som om han ikke aner hvad en førtidspensionist er.. og det gør alle de andre måske heller ikke. så tror da f.... at det er så svært at finde forståelse i samfundet..
ikke at jeg er pensionist.. langt fra. jeg er godt nok langtidssygemeldt men kæmper en kamp for at få kommunen i tale.

med hensyn til mit blodtryk kan du være ganske rolig.. jeg elsker at diskutere med sådan en bavian.. især fordi jeg har lært kunsten ikke at hidse mig op, skrive noget grimt eller forkert.. derfor er det også jeg lige spørger alle jer kloge dejlige mennesker herinde om ikke omtalte debatør har noget galt i halsen..
vi må jo da have ryddet op i folks hjerner når de ikke sætter sig ordentligt ind i tingene, især når de vil være politikkere..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:46   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
altså, den mand taler som han har forstand til!

OG blander r.. og p..... sammen, undskyld mig udtrykket, den båtnakke!

Hold ud, huldra, og lær ham lidt om virkeligheden!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:48   #6
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
tak for jeres input.. jeg mente også at det virker som om han ikke aner hvad en førtidspensionist er.. og det gør alle de andre måske heller ikke. så tror da f.... at det er så svært at finde forståelse i samfundet..
ikke at jeg er pensionist.. langt fra. jeg er godt nok langtidssygemeldt men kæmper en kamp for at få kommunen i tale.

med hensyn til mit blodtryk kan du være ganske rolig.. jeg elsker at diskutere med sådan en bavian.. især fordi jeg har lært kunsten ikke at hidse mig op, skrive noget grimt eller forkert.. derfor er det også jeg lige spørger alle jer kloge dejlige mennesker herinde om ikke omtalte debatør har noget galt i halsen..
vi må jo da have ryddet op i folks hjerner når de ikke sætter sig ordentligt ind i tingene, især når de vil være politikkere..
Hehehehehe.. fed indstilling du har Jeg bliver selv så hidsig og holder mig så vidt muligt væk når der er optræk til ballade i en debat.

Det sidste indlæg han har skrevet, der kager det da helt for ham. For mig at se skriver han om EFTERLØNNERE, men har skrevet førtidspensionister.
Der ville jeg helt seriøst spørge ham om hvad han mener.

Jeg sidder faktisk og griner helt vildt over det indlæg, for det viser helt tydeligt at han har ikke en dyt begreb om hvad der er hvad.. og det er sgi pinligt når man så gerne vil være politiker
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 21:38   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis det er Claus D Nielsen

Ja han blander han efteløn og førtidspension sammen.
samt den måde han skriver på.
er du sikker på han er politiker, hvem har stemt ham ind?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 22:26   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
næ, han er vist bare en politikerwannabee... hæhæ.. han er i bestyrelsen for liberal alliance. tror det er en ny gruppe i den by der.. altså vil han gerne være politiker men er vist ikke valgt endnu.
og så er han nok en af dem som har valgt parti pga overskrifter..hæhæ.. ej, det kan jeg jo ikke vide..
men jeg må vist lige i bryggehuset og svare på hans indlæg..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 07:43   #9
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hvis jeg boede i kommunen, påtog jeg mig da gerne den tjans. Lige et par punkter der skal på plads først;
  • Jeg skal naturligvis tjekkes, da jeg så "arbejder" med mindre børn, kan ikke lige huske hvordan.
  • Er kørslen med offentlig transport, har jeg desuden brug for en ledsager.
  • Er kørslen med offentlig transport, skal jeg også lige bede om en taxabillet retur, når jeg er blevet ødelagt af turen derud.
  • Skolen skal være indforstået med et fravær på ca. 80 procent, når jeg har mine dårlige dage (som jo klart vil komme af busturen)
  • Skal jeg opholde mig på skolen imens, skal jeg have spec. stol og hvilerum.
  • Jeg har brug for transport fra evt. busstop til skole og eget hjem, idet busturen vil provokere min fysik.
  • Jeg vil gerne have dækket merudgifter til mit medicinforbrug, som vil eksplodere.
  • Jeg formoder, at vejen tilrettelægges, således jeg ikke skal gå på trapper o.l.
Jeg kan naturligvis også kører barnet i min invalidebil. Det betyder så lige;
  • Jeg skal have bevilliget taxa, de dage jeg kva medicin ikke kan køre selv.
  • Skolen flyttes udenfor byen, da jeg ikke, i mine arme, kan holde til at dreje rundt inde i byen, og knokle med evt. parkeringspladser.
  • Jeg skal have dækket min kørselsudgift, samt ekstra slid på bilen.
Uanset "ansættelsesform" skal jeg venligst ansøge om øget hjælp i hjemmet, da nuværende så ikke vil være nok mere. Hertil hjælp/kørselsordning til egne børn, da mine kræfter bliver lagt i dette job.



indlægget bør betragtes med en kende ironi..........
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 09:46   #10
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Ha ha kan I ikke se det. Sikke mange mennesker der kan komme i skåne- eller fleksjob i den dersens stilling.

Jeg kan da også fint varetage jobbet, hvis kommunen bevilliger mig en handicapbil med chauffør. Jeg må jo ikke selv køre bil mere.
Og skal jeg ledsage pigen vha. offentlige transportmidler, sa skal jeg have en ledsager med til at læse vejskilte, stoppesteder og des lige pga. min nedsatte synsevne.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tager jeg helt fejl eller... keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-06-2011 00:06
Fejl i forskudsopgørelse eller ej? zuza Det er da strengt ! 25 19-12-2008 14:47
Find 5 fejl - eller find Holger fra SFU zuza Politik og Samfund 3 05-10-2007 14:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension