K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 11:17   #21
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Hej alle sammen
Tak for opbakningen - dejligt at læse alle de råd der er men bliver chokeret over hvor slemt det står til - det fatter man ikke før mn selv står i situationen.

Jeg har nu fået brev fra kommunen hvor jeg bliver kaldt til samtale den 16 nov. hvor vi skal drøfte min sag

De skriver bla. at de har lagt vægt på at jeg ikke kan revelideres pga de ikke kender min arbejdsevne - kan ikke tilbydes felxjob da de ikke kender min arbejdsevne - kan ikke tilbydes pension da de ikke kender min arbejdsevne - øhhhh er det måske min skyld at de har syltet mig så længe og INTET tibudt.

Jeg har fået fat i fagforeningen og hun giver lige kommunen et kald på mandag, bare så de ved at jeg ikke står allene i denne sag
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 11:43   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja du skal bare være glad for de gider og snakke med dig.

Jeg kom i arbejdsprøvning med det samme og alt kørte på skinner, lige indtil en arbejdesevne på 5 timer om ugen.
ja så hører man ikke mere.

velkommen til det offentligt system årgang 2009.
havde ikke haft noget med det sociale system at gøre før sidste i 2008.
kommunen vil ikke rør min sag, først efter et halvt år med fuld løn.
det har jeg stadig ikke forstået, når de tæller med i de 52 uger.

held og lykke med mødet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 15:56   #23
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
develler

Måske skulle du vise sagsbehandleren dette.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/.../04/114624.htm
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 10:48   #24
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Hvor lang tid må kommunen være om at svare ?

Undre mig over kommunen tavshed i min sag - de tog sygedagpengene fra mig og jeg er endt på kontanthjælp - slf har jeg klaget over afgørelsen, fristen var den 8. dec. altså 4 uger, men hvor lang tid har kommunen egentlig til at svare mig ?

Det bliver en L A N G uge - der er 100,00 tilbage at leve for til på næste fredag og køleskabet er GABENDE tomt.

Rigtig god sne weekend
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 11:00   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kommunen har fire uger til at revudere din sag og de skal så enten skrive til dig at de fastholder afgørelsen og sende den videre til ankenævnet eller de skal omgøre den , desværre er der mange kommuner der smøler nu har det jo været jul og nytår og der holder vores gode service stationer kommunerne lukket og det trækker det selvfølgelig lidt ud , men er der ikke ved at være gået fire uger nu ?

Det syntes jeg at jeg kan regne mig frem til ..

Så du kan sende et brev (få¨kvittering ) hvori du rykker for revuderingen af din sag og spørger ind til hvor kommunen står med den ...

Det skader aldrig at gøre kommunen opmærksom på at der er liv i en og at de ikke har fået en så langt ned at man holder sin mund ..

Og ja tror vi alle har været der hvor der bare ikke er penge nok til den sidste uge , har du ikke noget familie der kan hjælpe dig om ikke andet så med et måltid mad ?

Jeg har i alle de år jeg var på kontanthjælp været edder glad for alle de steder jeg kunne nasse mig til et måltid mad og min familie der kunne finde på at ringe og spørge om vi skulle spise sammen og de så troppede op med varene og jeg bare skulle ligge køkken til , det har altså reddet mange et par vinter støvler til mine unger... håber du klare dig igennem den sidste uge men der er ikke noget værre end at skulle spekulere på hvor man får mad fra samtidig med at man spekulere over sin fremtid , det kan gøre enhver tosset
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 11:52   #26
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
da jeg var sygemelt fik jeg brev at de p dags dato har stoppet min sygedagpenge og det var ca en måneder før de stoppede den.jeg var blevet stationær hvilket jeg så er blver gjort flere gange efter hånden og kontanthjælp vil sige jeg havde ikke nogen problem med at få det til at hænge sammen var ikke mange penge efter skat husleje osv.men var glad for af komme hjem til mors kød gryder i ny og næ men eller kunne jeg ikke klage over at have for lidt penge spare lidt her og mgl aldrig noget.selv med børn ofc.jeg har så altid gjort detsåan har aldrig sat mig dyre end hvis nu jeg blev fyret syg osv så jeg vidste ejg kunne klare det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 13:26   #27
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Puha Develler, sikker en møg-situation du er i.

Jeg faldt selv for varighedsbegrænsningen 31/12-2009 og havde modtaget nogen afgørelse eller brev inden da.

Jeg går helt i sort, når jeg ikke har styr på det og derinde bad jeg om hjælp til, hvordan jeg skulle tage kontakt til dem. I 2 uger har jeg skrevet frem og tilbage med min sagsbehandler og fået så mange gode råd, anbefalinger, henvisninger til §'er herfra og i tirsdags modtog jeg så en mail hvor der stod, at jeg fik sygedagpengene forlænget og at jeg skal i noget praktik.

Så tag fat i sagsbehandleren. Min reagerer ikke ret hurtigt, nogle gange slet ikke, men jeg blev ved og ved. Med hjælp herinde fra.

Jeg har også været nede på knæ og tigge mad hos familie og venner og synes absolut ikke det er sagen (flov og skam), men når man har børn, så gør man ting, man ellers ikke har villet.

Så igang med at rykke dem, så du kan få svar og videre .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 10:18   #28
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Optjente Feriepenge ?

Ja Kommunen er STADIG frygtelig tavs vedr. min sag / klage så jeg er stadig på kontanthjælp Ikke engang min fagforening kan komme i snak med dem.

Så var jeg ved at rydde op i nogle parpir og jeg fandt mit feriekort fra min tidligere arbejdsgiver, og her har jeg optjent 25 dages og ca. 18.000,-
Mit spørgsmål er om jeg "bare" kan meddele kommunen at jeg holder ferie i de næste 25 dage og så bruge mine feriepenge, slf. skal jeg ikke modtage kontanthjælp i denne periode - eller vil kommunen sige, ok du har ca. 18.000,- det svare ca. til 2 mdr. kontanthjælp
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 10:25   #29
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ferie penge bliver modregnet som dage har du 25 dage modregner de 25 dage ikke beløbet.og de skulle ikke begynde at sige du 18.000 kr osv.hvis det er anderledes så har de ændret det siden jeg fik ferie penge ubetalt på kontanthjælp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 12:00   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fandt det her ved sr bistand

Citat:
Spørgsmål
Jeg har 10,5 dages feriepenge fra arbejde jeg havde sidste år. Nu er jeg så på kontanthjælp, og jeg vil gerne bruge af feriepengene, men kommunen siger at hvis jeg vil holde 5 dages ferie med feriepenge, så bliver jeg trukket for 7 dages kontanthjælp. Er det korrekt? Jeg troede at jeg ville blive trukket for 5 dage, altså det antal dages feriepenge jeg bruger, og ikke 7.

Svar
Ifølge Aktivloven skal der modregnes dag til dag, sådan som du selv skriver. Hvis din kommune holder fast, synes jeg du skal anke, da det på nuværende tidspunkt ikke er afgjort, om man må modregne på den måde.
Og det her ved advokaten
Citat:
Må kommunen modregne mine feriepenge i min kontanthjælp?

Jeg har 4000 kr. til udbetaling i indeværende ferieår.

Jeg er på kontanthjælp og gik ned på min kommune. Her fik jeg at vide at jeg godt kunne få dem udbetalt, men at de 4000 kr. ville blive trukket i mine ydelser. Er dette rigtigt???

Jeg mener at have læst noget med, at man kan vælge at blive trukket for det antal dage, som der er dage til på feriekortet, hvilket i mit tilfælde er et lavere beløb.

SVAR:
Det er ikke et helt rigtigt svar du har fået af kommunen. Der kan alene fratrækkes i kontanthjælpen for det antal dage, som ferien er beregnet til at dække.

Hvis du f.eks. for dine 4.000 kr i feriepenge ifølge feriekortet skal afholde 10 dages ferie, kan der alene fratrækkes kontanthjælp svarende til 10 dage og ikke beløbet på 4.000 kr.. Kontanthjælpen udmåles pr. dag og beløbet ganges med 10. Dette beløb fratrækkes derefter i kontanthjælpen.

Det følger direkte af lovbestemmelsen i aktivlovens § 32:

Feriegodtgørelse efter ferielovgivningen og udbetalte ferietillæg til personer, der er ophørt med at modtage hjælp efter § 29 i lov om social service bliver trukket fra i hjælpen, når ferien holdes. Der kan kun foretages fradrag svarende til hjælpen for det antal dage, som feriegodtgørelsen eller ferietillægget er bestemt til at dække.

Med venlig hilsen

Frank Viberg-Holde
Det ene svar er fra 04 og det andet fra 06 så det burde nok stadig være på den måde...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
stop af sygedp uden resourceprofil??? Guldfax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 17-02-2011 23:52
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension