K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2009, 14:57   #1
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Smile Sag i beskæftigelsesankenævnet

jobcentert stoppede mine sygedagpenge i december 2008, jeg klagede men de fastholdt deres afgørelse.

Nu er min sag ved beskæftigelsesankenævnet og fik talt med min sagsbehandler derfra, som kunne informere mig om at de er nået til sager fra juni og derfor ville jeg få svar i starten af næste måned.

Det jeg ville høre om er der nogen af Jer der ved hvis beskæftigelsesankenævnet finder frem til at min sag ved jobcentret er blevet behandlet på manglende dokumentation, samt fejlbehandlet betyder det så at man får sygedagpenge med tilbage virkning fra for mit velkommende december 2008 eller er de penge tabt selvom jobcentret har lavet fejlen?
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 01:58   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja for os logisk tænkende mennesker så burde den være oplagt at hvis der er fejl og mangler i ens sag så ville man få sine sygedagpenge tilbage men sådan er det desværre ikke altid ..

Du kan feks kigge på Huldras sag selv om der er fejl og mangler i sagen og den skal gå om ja så har de ikke taget stilling til at hvorvidt sygedagpenge skal genoptages ...

Så som jeg ser det så kan man ikke være sikker på at man får sine sygedagpenge tilbage ....

Men man kan jo håbe .. kan være at nogen af dem der har fået deres afgørelser ved mere end jeg gør
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 11:05   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg har fået tilkendt sygedagpenge med tilbagevirkende kraft - fik svaret for en tre ugers tid siden, og min sag gik tilbage fra januar (så jeg har endnu ikke set nogle penge, for kommunen rider ikke ligefrem den dag, de sadler :P), så det kan altså godt lade sig gøre.

Begrundelsen i mit tilfælde var, at kommunen havde afvist at rejse sag om pension, fordi 'de vurderede, at de ikke havde materiale nok til at vurdere, om det var den rigtige løsning', men det må de ikke. De SKAL sige ja eller nej. Derefter lukkede de min sag helt, og sagde, jeg kunne starte helt forfra i et andet jobcenter, og så stoppede de også mine sygedagpenge.

Beskæftigelsesankenævnet afgjorde, at der SKULLE ha' været rejst en pensionsag, og derfor var jeg stadigvæk berettiget til sygedagpenge.

Jeg havde også klaget over en masse lovbrud, men dem undgik Beskæftigelsesankenævnet helt at forholde sig til, så nu er jeg i gang med at undersøge, hvordan jeg ellers kan få sat fokus på det, for de skal ikke dø i synden.


Men ja - det ER muligt at få med tilbagevirkende kraft.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 12:05   #4
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Tillykke med du vandt sagen:-)

Tak for dit svar:-)
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 13:19   #5
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Jeg har også fået sygedagpenge med tilbagevirkende kraft , da min sag skulle genoptages ved kommunen.
Fik pengene udbetalt den næste gang sdp bliver udbetalt (til alle)
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 12:08   #6
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg har netop fået afslag på sygedagpenge med tilbagevirkende kraft fra ankenævnet.
Der var flere fejl i sagsbehandlingen hvilket ankenævnet bemærkede deriblandt det, at kommunen ikke havde en plan for det videre forløb, da de sendte mig ud af systemet.

Ankenævnet mente, at når der ikke var nogen paragraf at give mig sygedagpenge efter på det pågældende tidspunkt, så kan jeg heller ikke få sygedagpenge for den efterfølgende periode - fejl eller ej.

Jeg har en advokat, der lige nu undersøger sagen for at se, om det er muligt at argumentere for at få ankestyrelsen til at tage sagen.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesankenævnet ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 23-08-2011 23:55
Beskæftigelsesankenævnet. Gunell Alt det andet 1 03-04-2011 23:16
Ventetid ved Beskæftigelsesankenævnet Nucca Spørgsmål ang fleksjob 10 07-02-2011 22:12
svar fra beskæftigelsesankenævnet MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-01-2011 21:28
Sag i beskæftigelsesankenævnet paragr. 17 Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-08-2010 10:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension