K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2012, 10:44   #11
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg tror at vi skal drosle ned for den offentlige debat i pressen for gensidig forsørgerpligt for det eneste der kommet ud af det er at de nu også indfører gensidig forsørgerpligt for samboende, og det var jo ikke lige meningen med debatten.

Så debatten om gensidig forsørgelsespligt har været dyr for samboende...
Skal vi droppe det fordi det måske kan gå ud over flere mennesker??

Hvad så med os det allerede går ud over??

Jeg har været ægtefælleforsørget siden 2007 og synes bestemt at det er på tide at få afskaffet den ældgamle regel, gensidig forsørgerpligt.

Og jeg kan garantere dig at ligegyldigt hvor højt eller lavt vi råber så skal de nok indføre gensidig forsørgerpligt for samboende , hvis det er det de vil.

Men det lyder som om du er samboende og ikke gift.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 10:55   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Skal vi droppe det fordi det måske kan gå ud over flere mennesker??

Hvad så med os det allerede går ud over??l
Vi kan råbe og skrige alt det vi vil, vi får ikke fjernet den gensidige forsørgerpligt, men vi har desværre givet dem gode ideer om at det skal være ens for samboende og gifte............... Havde vi holdt kæft havde de måske ikke pillet ved den for samboende....

Jeg kan sagtens forstå jeres frustration, og jeg er hverken gift eller samlevende...........
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 13:00   #13
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Selvfølgelig skal vi kæmpe.

Jeg tror som sagt at ligemeget om vi råber og skriger eller er helt stille, så havde de nok stadig fået den ide.

Og selvfølgelig skal vi råbe og skrige for alle dem som er syge har jo også betalt til samfundet og min mand, ja han betaler stadig, men hvorfor skal han dog gøre det når det selv samme samfund svigter os, når behovet for hjælp er størst.

De har afskaffet loftet på kontanthjælp, loftet på børnepenge og maget andet jeg ikke husker, men det hjælper kun en meget få mennesker hvorimod afskaffelse af gensidig forsørgerpligt, ville hjælpe mange mennesker.

Så jeg vil råbe højt om problemet så længe jeg tror at det nytter.

Jeg har skrevet til en hel del politikkere, da jeg mener at det er deres pligt at sørge for at alle i DK kan gå trygt i seng om aftenen, ligemeget om man er syg eller ej.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 13:42   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er totalt vanvittigt. Jeg må afslå at hjælpe venner og veninder, kan ikke have dem på besøg for længere tid og kan ikke være på besøg i længere tid hos dem. Jeg kan ikke tage på ferie med dem eller noget.

****e regler.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 17:23   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA, og så hyler visse grupper i befolkningen op om, at vi bare er dovne og ikke gider lave en SKID, samt at vi spinder guld på overførselsindkomst - nu har jeg kigget MEGET nøje efter, regnet, ganget og divideret - og resultatet bliver fortsat, at det ikke kan betale sig at leve på overførselsindkomst, hverken økonomisk eller vurderet på signalværdien, men sgu heller ikke på frihedsbegrebet, er der noget at komme efter.

Det er et sølle liv med overvågning, straf, gensidig forsørgerpligt, meddelelsespligt og stækkede vinger - det er bare ikke det værd, hvis man har en arbejdsevne uanset hvor lille den så end er. Og dertil kommer, at man aldrig kan få den fred og ro man behøver, fordi politikerne gambler og ikke skyer nogle midler for at plukke én til skindet under devisen, at det er på tide at komme ud af sofaen...

Jeg er TRÆT af alle deres påfund.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 17:59   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg mister 6ooo kr brutto pr mdr pga den regel..jeg klarer mig og klager ikke..jeg tænker mere på andre og synes det er en oldnordisk regel og jeg synes vi skal gøre ALT for at råbe dem op der bestemmer .- så de ka få den lavet om..
jeg lider som sagt ikke nød,jeg tænker mere på alle dem der har det rigtig svært og måske kun får lidt el.ingenting f.eks kontanthjælp..og alle de børn derude der lider afsavn....
tænk på margrethe vestagers børn der får 15ooo pr år i børnepension og deres høje løn og så samtidig sidder de alle mere el.mindre på borgen og laver endnu mere afsavn,regler mv..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 19:31   #17
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Så skal du jo nok ikke stemme på venstre, hvis du vil ha det lavet om!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 19:38   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Godt sagt, Helene!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 08:37   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvsagt vi skal råbe op, hver gang der findes uretfærdigheder for dele af befolkningen.

Ingenting bliver jo ændret ellers.

Man kan jo aldrig vide, hvordan politikkerne handler, ej heller tage ansvar for dette.

Men proststeres, og gøre opmærksom på huller, jo det skal vi, ved hver en lejlighed.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 19-08-2012 kl. 08:41.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 10:47   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
At tie er at samtykke!! Og det skal man ALDRIG.

Oplægget til forsørgerpligt på kontanthjælp for samboende, har INTET at gøre med, at førtidspensionister oa har gjort opmærksom på problematikken.

Det er et politisk udspil, der skal passe med ressourceforløbene, hvor netop forsørgerpligten ophæves så længe man er i forløbet.
Og da det ikke er førtidspensionister der kommer i ressourceforløb, og størstedelen bliver kontanthjælpsmodtagere, jamen så mangler de jo at gøre forsørgerpligten for kontanthjælpsmodtagere gældende.

Jeg håber ikke at jeg er den eneste der kan se, at regeringens reformer, passer som hånd i handske med fx Venstres udspil......

Første gang jeg så på fleks og førtidsreformen, var min første tanke, hvad mener de med at forsøgerpligten bortfalder når man kommer i ressourceforløb, da det hovedsageligt er kontanthjælpsmodtagere der kommer på disse forløb og som ikke er omfattet af forsørgerpligten som samboende..........
Svaret kom så da Venstre meldte ud, at de ville kæmpe for, at kontanthjælpsmodtagere bliver inkluderet mht forsørgerpligt.

Der faldt ti øren!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgerpligt Nucca Politik og Samfund 12 16-08-2013 08:50
Særliguddannelsesydelse og gensidig forsørgerpligt capi Alt det andet 4 15-07-2013 22:45
Gensidig forsørgerpligt Helle Fischer Spørgsmål ang fleksjob 4 13-07-2013 09:25
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Skriv under, afskaf gensidig forsørgerpligt Sannepil Politik og Samfund 14 06-03-2013 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension