K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2009, 07:36   #11
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hmmm....

Ikke for at sige noget, men alle de misbrugere jeg har kendt har været psykisk syge- og størstedelen har enten ikke været medicineret eller medicineret nok......

Mit bud vil simpelthen være at han kommer til en dygtig psykiater......

Måske er han bare monster ensom???
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 08:29   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af StonesTM Se meddelelser
Og Hep hep folkens, nu havde jeg selv et amfetamin misbrug i 2 år da jeg var yngre, og vi snakker om et dagligt misbrug, og må da indrømme at jeg ryster lidt på hovedet når jeg hører om ord som nedtrapning etc.

da jeg stoppede fra dag til dag.

Men jeg er ikke ude efter noget som virker som amfetamin til ham, jeg er ude efter en form for produkt der kan give ham mere energi, samtidig er en af hans problemer at han er blevet menneskesky i forbindelse med sin depression, så jeg sidder og tænker på om jeg skal stoppe ham med ginsing, vitaminer, hvidløg samt hvad der ellers er muligheder for, samt binde ham til en bil og trække ham ud af hans hjem.

og alle i som har været gennem systemet, på den ene eller anden måde, ved hvor tungt det er at danse med, han har kæmpet i 6 år , fik sin FP.

Hvorefter at han blev ladt i stikken, nu har du din pension, er du glad nu?, nu må du klare dig selv.. men det er vel ikke noget der overrasker folk.

Problemet er at hans læge ikke tager ham seriøst.
Det som jeg ville foreslå, hvis du vil prøve noget naturligt der kan købes over disken er en kombination af Rescue remedy gerne ufortønnet 4-5 dråber 4 gange daglig kombineret med 3 spiseskefulde koncentreret passionsfrugtsaft umiddelbart før sengetid, som virker beroligende og giver en afslappet søvn.
Der kan sammenstilles en kombination af Bach-blüten med bl.a. valnød i (virker mod depression).

Min mening er at hvis en person har været "afhængig" af et stof igennem flere år kan det være farligt at gå ind og give sig til at lege behandler. Hvis han skal "lægge det på hylden" så må han for det første selv ønske at komme ud af sit misbrug, og så skal det være i samarbejde med læge og evt. psykolog, evt. en NLP practitioner. Hvad jeg har skrevet ovenfor kan gives sammen med og i en evt. fravænningsperiode.

Hvis hans læge ikke tager ham seriøst, så ville jeg da gerne foreslå at han seriøst overvejede et lægeskift. Man kunne også evt. foreslå ham at man tog med til lægen sammen med ham, og at man sammen snakkede med lægen. Det kan jo også være at "lægens manglende seriøsitet" er en misbrugers selvvalgte tolking af en situation, der retfærdiggør et fortsat mis/forbrug af det stof han er afhængig af.

Håber at dette måske kan hjælpe.

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 11:33   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Lige et tip herfra også da
Ved manglende energi har jeg før i tiden taget Gerimax/ginseng produkter og mht. til uro i sindet og mild angst kan Baldriandråber også ofte hjælpe , og selvom det lyder plat, så tag ham med ud at fiske.. Kystfiskeri eller fiskesø, lidt ligegyldigt men planlægningen i sig selv kan være et oplivende moment, og hvis der er en fredelig kyst i overkommelig afstand kan selv en lidt social sky person klare det.
Er han ikke socialt sky kan i for min skyld fiske på en nudiststrand
Det giver ro i sindet at være i naturen, brug det så meget som muligt.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 12:17   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan kun tilslutte mig andre, at der bør en læge/psykiater ind over.

Men ellers er der mange, der har haft glæde af Perikon.

Læs mere om det her, men prøv også google og tjek, om det kan indtages sammen med andre ting....eller spørg i Matas eller på apoteket.

Citat:
Hvornår kan jeg bruge perikon?
I de tilfælde hvor din depression kun er let til moderat, og hvor anden behandling giver dig bivirkninger. Behandling af depression er dog altid en sag for lægen. Derfor bør du tale med din læge, inden du evt. begynder at tage perikon.
http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/d...aegemidler.htm


http://www.denstoredanske.dk/Natur_o...denen)/Perikon

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 15:32   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis ikke hans læge tager ham seriøs....ja så er det første du skal gøre...at overtale ham til et lægeskift...
Brug evt noget tid på at finde den rigtige læge...helst ud fra hvad andre mennesker fortæller...
Uden ny læge kommer han ingen steder..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 18:10   #16
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Må indrømme at jeg morer mig lidt over at du forslår at jeg tager ham med ud at fiske, for det var det jeg selv gjorde da jeg var stresset og deprimeret, tog ud og fiskede, og fandt ud af at det var utroligt beroligene.

Min Kammerat, har hvis du spørger mig uden at påstå at jeg er ekspert, en social fobi, noget han har udviklet over en del år, han havde allerede en snert af det da jeg mødte ham for 15 år siden, men jeg vil se hvad jeg kande finde ud af, desværre bor han i den modsatte ende af landet, så er ikke så nemt for mig, da jeg er begrænset i mine muligheder for transport.

Men jeg skal nok finde ud af et eller andet..
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 20:56   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan komme i tanker om flere ting fra den alternative verden som kan have en gavnlig virkning på depression, og andre psykiske problemer.

Fiskeolie får signalstofferne (mener jeg det hedder) i hjernen til at glide lettere, og det har man især brug for ved en depression.
Kæmpenatlysolie er godt for koncentrationen.
Og de 2 typer olie er tilsammen "det rene guf" for hjernen.
Se evt. her: http://www.body-zones.dk/db/filarkiv..._fedtsyrer.pdf .

Derudover er jeg sikker på, at der vil være hjælp at hente i Bach's blomstermedicin, hvorfra en anden allerede har nævnt nødhjælpsremediet (rescue remedy).

Zoneterapi kan også med held bruges til den slags problemer.
Forresten er Bio-strath også et godt middel.

Men det som jeg nok synes er allervigtigst, det er nogle stærke B-vitaminer.

Så der er vist nok at tage fat på, hvis først du får din ven overtalt.

Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 06:16   #18
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hov hov

Al ære og respekt for diverse alternative forslag - men men her skal der fagkundskab ind over.

En depression tilsat stoffer er en farlig coctail og derfor skal han i fagkundskabens hænder. Tager man stoffet fra ham blusser sygdommen op i fuld flor og han kan blive dødsyg - i værste fald psykotisk.

Men som skrevet står en misbruger - og især en psykisk syg der selvmedicinerer sig - har sjældent motivation til at gøre noget. Ofte ender det med en psykose og indlæggelse før der sker noget.

Du kan prøve men vær forberedt på at du nok får svært ved at komme nogen vejne - da vi ikke tvangsbehandler i dk kan det efterlade det dig i at være vidne til din vens selvdestruktive adfærd uden rigtig at kunne gøre noget.

Hvis han stik mod forventning finder en parathed frem er vejen over et misbrugscenter og deres læge. De sidder med bevillings evnen til døgnbehandling hvilket vil være klogest i dette tilfælde. Deres læge vil kunne holde ham svømmende indtil da.

Egen læge har sjælendt den nødvendige ekspetice i forhold til dobbeltdiagnoser.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 07:32   #19
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Når man ( i hvert fald mig) har en depression, har jeg også stærk socialfobi....

Når jeg er nede med flaget ønsker jeg ikke andre skal more sig på min bekostning...(jeg ved jo godt det ikke er sådan, men sådan føles det)

Jeg synes alle andre mennesker er falske osv derfor undgår jeg dem.... Føler også de har en standart jeg overhovedet ikke kan leve op til....


... Desuden er jeg bange for at gøre skade på andre mennesker ( får de her mærkelige tanker om at skade andre, for så kan de fandme se hvor ondt det gør :s) fx var jeg ved og give min far en hammer i hovedet, bare fordi han var så glad, han synes jeg skulle ud, så han havde taget mig med i campingvogn den dag. Jeg sad i teltet mens han slog græs... Der lå en hammer på bordet... Der skulle virkelig bruges alle kræfter på og lade den være, for havde sådan lyst til og smide den i låget på ham... Sådan bare fordi...

Sådan har jeg det ind i mellem når jeg er nede( heldigvis sjældent jeg er det efterhånden wee)

Så derfor mennesker måske nok ikke den bedste ide ( 'folk' har den ide, at man bare skal smides med til en fest eller noget....)

Alfa omega er at du hjælper din ven med og finde noget han er god til! Fx er min redning haven... Jeg får masser af sol (Som JEG har meget brug for, for ikke og blive depri) Og jeg kan gå og nuldre! Nu har jeg heldigvis en lille have som jeg kan overskue.... Helst ingen store projekter her...

Jeg tror det er vigtigt du måske hjælper din ven med og lave realistiske mål, som han kan nå.

Vi med depresson er vidst meget gode til og sætte alt for høje forventninger til os selv... Når vi alligevel aldrig når dem, kan det faktisk være lige meget.... Så bliver jeg bare mere depri og synes det er fordi, at jeg er sådan et dårligt menneske at jeg ikke engang kan det, som alle andre gør...

Jeg har været depremeret on/off siden folkeskolen..... Først efter jeg har mødt min mand er de forsvundet- har også hjulpet MEGET med pension! Der var nogle basale færdigheder jeg ikke har lært som barn, som han lærte mig...

Du kan jo ikke lave brøker hvis du ikke kan lægge to og to sammen- hvis du forstår;-)

Fx nu har jeg lavet stiklinger for første gang i mit liv! OG det lykkedes weee!!! Plantede dem i går... det gør mig glad... Især det med haven, for man kan se der sker noget! Du kan se om de skal vandes, om der skal plukkes ukrudt osv...


Ved ikke om du kunne bruge det til noget:-)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 17:33   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Jeg giver dig ret SuperCarla, det hjælper ikke bare at tage folk ud og fx. slappe af med at fiske. Hvem siger at ham vennen gider det ?. Min eksmand elsker at fiske og er tålmodigheden selv, men jeg gider ikke, jeg skrider efter 5 min. det har jeg ikke "tid" til.

Stones så hellere måde din ven og få lidt samtaler igang, fornem hvad kan vil være med til omkring at komme i behandling. På en anden tråd fik jeg flg. link til psykiatrien i Stor.kbh. måske kan du bruge det til noget og kontakte dem der er i nærheden af jer for at høre hvad du/I kan/skal gøre ??

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...e=btarge_b_bla

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ung med depression - Interwiev Artetashår Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 05-11-2013 22:39
Spørgsmål om førtidpension til en med depression og angst... aben Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-06-2010 08:08
Depression-førtidspension MissMurphey Alt det andet 5 23-01-2010 11:54
depression=ftp? knudsen Alt det andet 3 30-10-2008 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension