K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2012, 21:58   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg ved at adhd-foreningen har bisiddere som tilbyder at tage med til den slags samtaler - måske kan det være en hjælp, til at få lagt lidt vægt på også...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 01:32   #22
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Morten

Lige en kommentar mht til din diagnose Generaliseret Angst, og depression;

Angst og depression er følgevirkninger af din AS, og skal ses i sammenhæng med at du presses udover evne, og derfor udvikler angst/depression. Du skal derfor huske at insistere på overfor din sagsbehandler/lægekonsulent, at angst/depression IKKE er selvstændige diagnoser som kan behandles/helbredes, men vil være en konstant udfordring hele livet pga din AS.
Dette er vigtigt i forhold til at man IKKE kan blive afklaret så længe der ligger en påstand om behandlingsmuligheder

Jeg har forøvrigt også hørt at ADHD/ADD også er følgevirkninger af AS. Mange får det som selvstændig diagnose, men nogle eksperter mener altså at det er en såkaldt komorbid tilstand på lige fod med angst, stress og depression

Et af de store problemer, som jeg ser det, er jo at du har flere diagnoser som kan behandles - hvis de er selvstændige diagnoser. Og det vil en lægekonsulent/sagsbehandler bruge som argument for hvorfor du ikke kan afklares. Det er derfor vigtigt at slå på at din grundmorbus er Aspergers syndrom - som er en medfødt udviklingsforstyrrelse og derfor IKKE kan behandles

Hvordan tåler du forøvrigt antidepressiverne? Jeg kan ikke tåle dem - får alt for mange bivirkninger. Mange AS'ere har en særlig følsomhed over for medicin (som vi har med så meget andet også). Vil blot lade dig vide dette, for hvis du har mange bivirkninger, har du altså et argument til at komme af dem igen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 02:47   #23
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
#22 / Tassi

Det er meget venligt af dig og informere mig om dette, da jeg ikke var klar over det.
Og specielt ikke det med AS ikke kan behandles.

Men den psykolog som har stillet min AS diagnose, har skrevet en 2½ sider lang notat omkring hans vurdering, og kan nu ikke huske om hvordan han har formuleret lige præcist den diagnose.

Men jeg ville i hvert fald fortælle det til mine forældre, sådan at vi kan omformulere budskabet.

Rigtigt mange takker.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 14:11   #24
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hvis du har problemer med bivirkninger - som jeg havde - kan jeg foreslå
Apotekets Modigen, som er Perikon. Jeg tager 1 morgen, middag og aften.
Jeg har ingen bivirkninger.
Min psykiater bifaldt dette.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 15:07   #25
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Synes du skal søge ftp. hvis du får det er der jo stadig mulighed for at komme i fleksjob senere, når du kan magte lidt mere end 5-6 timer, evt. skånejob.
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 15:18   #26
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Hvad er det nu FTP er ?
For mig er det en teknisk begreb hehe.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 17:02   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Førtidspension (ofte forkortet her på K10 som FP eller fpt/FTP) :-)

MortenBee, alt det bedste for dig - dejligt at se alle de gode råd til dig!
Og supersjovt med din Far, der lige kom indover og blev "belært" om god tone af Webmaster :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:17   #28
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Men hvad hvis nu at jeg søger førtidspension, og får afslag og får også afslag på fleksjob og skånejob og hvad der nu ellers findes, og får at vide at jeg må finde et arbejde, eller søge praktikpladser.
- hvad gøre jeg så ?..
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:42   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Morten...selvom det er svært...så skal du prøve at lade være med at tænke sådan...

Det eneste du får ud af det...er at du bliver mere syg...og det gavner ikke nogen..

Forsøg at tage det et skridt af gangen...

Du har jo både dine forældre og psykiater eller psykolog på din side til at hjælpe dig...

Der er mange ude i samfundet der slet ikke har nogen til at hjælpe sig...

Så hvis det overhovedet er muligt for dig...så tag et skridt af gangen og så undlad at tænke på hvis og hvis...

Jeg ved godt at det er nemt nok for mig at sige...da det ikke er mig der står midt i det....men jeg har stået der hvor du er nu...og man hjælper ikke sig selv ved at tænke en masse negative tanker om hvis og hvis...

Snak evt med hende psykologen du kender om det...jeg er sikker på at hun kan hjælpe dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 21:37   #30
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Det er bare svært og lade hver med at have disse tanker, da jobcenteret presser en i situationer som gøre mig endnu mere syg.
Så jeg skal jo være 1 eller 2 skridt foran jobcenteret hele tiden, og det betyder at jeg skal tænke over hvad og hvornår og hvorfor osv.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har brug for hjælp - kan jeg selv gøre mere Dikal80 At søge førtidspension 9 23-10-2012 10:30
Hjælp hvad skal jeg gøre ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-12-2011 19:40
Hjælp mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 105 17-11-2010 12:46
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
hjælp hvad skal jeg gøre ? jbf Din historie 5 21-12-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension