K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 13:50   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
afslag på fleks. bevilget Revalidering

Hej ser frem til og håber at I søde mennesker kan hjælpe herinde. Kort resume af min historie. Jeg havde søgt om fleks. og fået afslag på trods af at alle mine behandlingsmuligheder var udtømte, samt at mine smerter er varige. Er gået væsentlig ned i tid efter en lang sygemelding, og efterfølgende mistede mit arbejde, da jeg ikke længere kunne varetage stillingen. Blev under forløbet erhversomplaceret, men dette hjalp heller ikke på at øge mine timetal. I afslaget kunne jeg læse at valget var mellem fleks og reval. Men kommunen valgte afslag på fleks og bevilling af revalidering, med plan om at jeg stille og rolig skulle øges i tid. På trods af min e. læge skriver at jeg ikke længere kan arbejde fuldtid og fleks er det mest realistiske for mig, samt at sociallægen skriver dt samme. Nu er det store spørgsmål, at jeg startede med 16 timer i revalideringen og planen er at jeg skal op på 18 foreløbig og senere hen i forløbet på 30, men har forsøgt og dette bevirker at jeg forværrer mine smerter. Jeg er bange for hvis jeg melder ud at jeg ikke kan komme op tid, så vil de stoppe revalidering. Jeg har opbrugt min sygedagpengeperiode. Hvad kan jeg risikere at der sker. Er meget ked af det og magter ikke noget mere. Håber nogle kan råde mig til noget eller hjælpe. Min økonomi hænger heller ikke sammen mere og vi sidder i eget hus, som vi skylder meget på.(((
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 14:20   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Arbejder du i samme fag som før? For hvis du har en nedsat arbejdsevne sådan at du ikke kan arbejde fuld tid i samme fag som før, bør de se på, hvilke andre fag, du kan arbejde i. Revalidering er den rette vej frem inden en fleksjobordning kan finde sted, såfremt revalidering ikke kan gå så godt. Revalideringsplanen (har du sådan en jobplan?) skal være REALISTISK, det er meget vigtigt. Er du i arbejdsprøvning i et andet fag end det du var i? (det håber jeg)

Er du forlænget med sygedagpenge, sådan at du er på forrevalidering/revalidering? Før de skal stoppe dine sygedagpenge skal de partshøre dig med alt det de har på dig (f.eks. ressourceprofil) Læs evt. sygedagpengelinket her på K10:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Få din læge med indover og fortæl denne om din revalidering og de smerter du har og få råd derfra, hvad du skal gøre. Det kan være lægen siger stop.

Selvom din læge og sociallæge siger fleks, så er det ikke dem, som bestemmer. De skal kun udtale sig om din funktionsnedsættelse, de skal være gode til at beskrive det og ikke skrive " hun skal have fleks "..... (det ser kommunen bort fra)

Husk at du skal passe på dit helbred og ikke køre for hårdt på. Synes du skal starte hos din læge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 15:27   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Hej ser frem til og håber at I søde mennesker kan hjælpe herinde. Kort resume af min historie. Jeg havde søgt om fleks. og fået afslag på trods af at alle mine behandlingsmuligheder var udtømte, samt at mine smerter er varige. Er gået væsentlig ned i tid efter en lang sygemelding, og efterfølgende mistede mit arbejde, da jeg ikke længere kunne varetage stillingen. Blev under forløbet erhversomplaceret, men dette hjalp heller ikke på at øge mine timetal. I afslaget kunne jeg læse at valget var mellem fleks og reval. Men kommunen valgte afslag på fleks og bevilling af revalidering, med plan om at jeg stille og rolig skulle øges i tid. På trods af min e. læge skriver at jeg ikke længere kan arbejde fuldtid og fleks er det mest realistiske for mig, samt at sociallægen skriver dt samme. Nu er det store spørgsmål, at jeg startede med 16 timer i revalideringen og planen er at jeg skal op på 18 foreløbig og senere hen i forløbet på 30, men har forsøgt og dette bevirker at jeg forværrer mine smerter. Jeg er bange for hvis jeg melder ud at jeg ikke kan komme op tid, så vil de stoppe revalidering. Jeg har opbrugt min sygedagpengeperiode. Hvad kan jeg risikere at der sker. Er meget ked af det og magter ikke noget mere. Håber nogle kan råde mig til noget eller hjælpe. Min økonomi hænger heller ikke sammen mere og vi sidder i eget hus, som vi skylder meget på.(((

Du kan jo foreslå kommunen, at du bliver revalideret til sagsbehandler... -for det kræver åbenbart bare; at man miskrediterer syge medborgere og kan lyve folk og i deres ansigt, samtidig med at al lovgivning bliver omgået


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 16:09   #4
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Har du anket afslaget på fleks og er der i deres begrundelse en henvisnig til hvordan de er kommet frem til det de er ...

Lige pt skal du være obs på at det er kontanthjælp hvis de stopper din revalidering, men det gør ikke at de bare kan stoppe for den hvis ikke du magter at komme op i tid, der skal laves en handleplan og de skal altid dokumentere hvordan de er kommet frem til div ting, ellers må de igang med at søge fleks til dig igen ...

du skal som Curls skriver altid huske at have din læge med også hvis det bliver nødvendigt med en sygemelding fra revalideringen af .. er det et helt andet fag de revalidere dig til og hvordan har i fundet frem til netop det fag ?
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 16:34   #5
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Du kan jo foreslå kommunen, at du bliver revalideret til sagsbehandler... -for det kræver åbenbart bare; at man miskrediterer syge medborgere og kan lyve folk og i deres ansigt, samtidig med at al lovgivning bliver omgået


.
Ja Multe så er du i gang igen......................

Det eneste brugeren ønsker er at få hjælp til hvordan hun skal gribe det an, og ikke hvordan hun IKKE skal gøre.
Jeg tror vi er mange der efterhånden tror du er bitter på alt og alle Multe.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 18:07   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er ikke så meget du kan gøre, du har selv skrevet under på revalideringen, du har selv skrevet under på at du kan blive selvforsørgende efter endt reva, uanset hvad der er grund til at revaen stoppes, om det er fordi du ikke magter det eller forløbet er færdig.

Når forløbes stoppes, uanset grunden hedder det KHJ, med mindre man har optjent retten til sygedagpenge, og forløbet stoppes på ny sygdom (men den går du jo ikke ind under)

Det smarteste for dig ville have været at holde på at du skulle arbejdsprøves, mens i ventede på afgørelsen fra BAN, frem for at skrive under på din egen raskmelding, med mindre DU har sørget for at få indskrevet sær regler, i stilen med at hvis du ikke magter forløbet skulle der ses på fleks, iværksættes en arbejdsprøvning/afklaring med henblik på fleks eller FP ... noget i den stil.

Men det undrer mig MEGET! at de "kun" vil have dig op på 30 timer, for jeg går ud fra at du kommer fra 37 eller mere, og så gælder 30 altså IKKE som fuldtidsselvforsørgende, det burde du også have råbt vagt i gevær ved, altså hvis du kommer fra mere end 30 timer. Nu er det desværre nok for set, for du har jo skrevet under, og jeg er bange for at det kan få negativ betydning i forhold til evt fleks.

Det er DIN opgave IKKE at takke ja til en urealistisk revalidering i samarbejde med din læge/r og de var ikke i tvivl, at takke ja til fuldtids reva af økonomiske årsager, især når lægerne siger fleks, man skyder simpelthen sig selv i foden, det er ikke fordi man ikke kan revalideres det kan man sagtens som flekser.

Kommunerne er bare ikke meget for det, det er dyrt, det er mange gange billigere at gøre som de har gjort, give en urealistisk reve frem for fleks (hvor du som ledig direkte fra sygedagpenge ville skulle have en lidt højere ydelse) og på den måde vippe folk over på KHJ, og der efter så fleksvisitere, for der vil du så skulle gå som ledig flekser på KHJ, frem for på den rigtige ledighedsydelse.

HKJ kommer du ikke uden om som du står nu, fordi du har skrevet under på at du kan klare en reva uanset hvor urealistisk det er.

Nu er spørgsmålet så for dig, om du skal gøre dig selv endnu mere syg og ødelægge din krop endnu mere i dit desperate forsøg på den undgåelige KHJ, eller om du skal gøre kort proces og passe på dig selv, og der ve have klart bedre chance for at finde et job som flekser senere, og blive langtidssygemeldt.

Valget er dit, vil du på KHJ nu og skåne din krop, eller vil du vente med at komme på KHJ og ødelægge dig selv endnu mere under vejs, det er dine valgmuligheder, uanset undgår du det ikke, for som du selv beskriver kommer du aldrig nogen sinde op på 30 timer.

Ja det ER hårdt, men sådan er virkeligheden desværre, men hvis det er nogen trøst havner 95% langtidssyge på KHJ før eller siden, det er nærmest umuligt at undgå.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 01:05   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anitaelisabet Se meddelelser
Ja Multe så er du i gang igen......................

Det eneste brugeren ønsker er at få hjælp til hvordan hun skal gribe det an, og ikke hvordan hun IKKE skal gøre.
Jeg tror vi er mange der efterhånden tror du er bitter på alt og alle Multe.

Bitter på alt og alle ??? -næ du... -men ovenud træt af alle de sager jeg(vi) kan læse herinde og det er jo kun nogle få % af alle de mennesker der dagligt bliver ødelagt i det "syge system", og koster samfundet mere end efterlønnen fordi der sidder disse fj0lser og forvalter andres liv og fremtid til ugunst for vores fælles samfund


Ps. Har i øvrigt selv haft positivt udbytte af, at foreslå min sagsmishandler oprettede en stilling på kommunekontoret til mig...

Pps. Og en anden gang, hvor fagforeningen mente jeg var for syg til at kunne passe et bestemt arbejde, foreslog jeg de kunne ansætte mig til at forvalte deres "kundekontakt" bedre end de selv kunne... -så droppede de efterfølgende sagen

Pppps. Og ja, vi er sikkert mange der er trætte af at læse et eller andet... -og måske især når det er de samme sager der sker igen og igen... -flere af os mener måske også vi er trætte af, at læse om alle disse overgreb der sker i kommunerne, at det IKKE er nok at få afløb på fx denne udmærkede side, hvor der åbenbart er kontrol med hvad man/der skrives ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:04   #8
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tusind tak til alle jer søde og rare mennesker der prøver at hjælpe. Jeg var forbi min læge igår, da jeg har det forfærdeligt med smerter. Jeg har snakket med min arbejdsplads og fortalt dem, hvordan jeg har det, og det er forværret. Er bange for at tage det næste skridt, bare tanken om at kontakte kommunen/SB giver mig mavepine. Jeg kan heller ikke klare de start timer som var på 16 timer. Det var meningen at jeg skulle have været på 18 nu, men dette har slet ikke ladet sig gøre pga. smerter. Har lige meldt mig syg fra arbejde, og har det aht. Men er bange for konsekvensen af min sygemelding.
Der kører også en sag ved ask, da mine helbredsmæssige forhold har ændret og forværret sig. Har det elendigt, ikke nok med at jeg kæmper med mine smerter, men også tænke over hvad der skal ske er uholdbart for mig. Psyken har det aht. ( ad ******* til). Der er lavet en jobplan som går ud på at jeg skal tilbage til det ordinære arbejdsmarked til selvforsørgelse, hvilket er umuligt, men jeg var nødt til at accept. planen for ikke at stå uden en indtægt. Men jeg sagde også klart og tydeligt inden jobplanen blev lavet, at jeg ville forsøge og give det en chance, men ville ikke love noget, da jeg ikke kunne vide hvordan det ville gå mig. Tak for Jeres støtte.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:09   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du har vist ikke svaret på, om du arbejder i et andet fag lige nu???

Er afslaget på fleksjob afgjort for nyligt og er de 4 uger gået siden da (du har jo mulighed for at klage over afgørelsen).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:53   #10
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Til Curl
Undskyld havde ikke lige svaret på dit spørgsmål. JA jeg er erhversomplaceret dvs. at jeg er i en anden funktion/fag end den jeg blev fyret fra. Havde været i arbejdprøvning i min gamle stilling, hvor man prøvede at få mig op i tid, uden held. Så kom fyringen, da jeg ikke kom op tid.
Jeg kom så efterfølgende i en ny funktion på samme arbejdsplads
men andet arbejdsområde og funktion. (satdig arbejdprøvning) Har været i denne nye funktion siden april /maj 2011, og hvor jeg efterfølgende i oktober fik revaldireing i stedet for, da kommunen vurderede at der er udviklingsmuligheder på sigt og jeg evt. skal have afprøvet om jeg kan blive selvforsørgende.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskadekomstpension bevilget - på revalidering Mariba Alt det andet 5 20-08-2013 10:55
Afslag på Fleks :-( Dyrmose Spørgsmål ang fleksjob 5 19-06-2012 20:00
afslag på fleks lilleper Alt det andet 3 05-02-2011 16:30
kassetænkning og afslag på fleks hutti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 17 23-08-2009 12:46
Afslag på fleks - hvad så?? Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 20 16-12-2008 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension