K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 00:20   #11
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej igen

jeg kunne godt tænke mig ,at se kommunes beregning ,de tal og indtægter som jeg er helt sikker på kommunen får elektronisk indberetiget ,fra skat eksempelvis ,plus minus arbejdsmarkedbidrag ,pensions ind og udbetalinger.
på mine lønsedler over min førgidspension fremgår kun mine indberetninger,jeg kunne godt tænke mig at få oplyst de helt nøjagtige tal ,som ligger som grunlag for deres beregning ,ligesom skat hvor man får en årsopgørelse når året er omme ,så man kan få ud eller indbetale det som mangler.

Er der en som kender en god reviesor ,som ved nået om dette .

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 01:18   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ihh, altså, baldur -hvor er det bare rart at vide at man ikke er alene om dette problem -nemlig: HVORDAN FÅR MAN FAT I DE PRÆCISE UDREGNINGER!!!

Suk, vi har nu i mindst 2 år FORSØGT efter bedste evne -efter adskellige henvendelser på både kommune og skat og jeg ska komme efter dig -at FÅ disse præcise udregninger SAMT selvfølgelig de indberetninger fra Skat mfl som de bruger til dette!

Det er ENDNU ikke lykkedes os at få disse, trods mundtlige aftaler/lovning på dette(dét lader jeg lige tale for sig selv!)

Men det kan jo være at det ville rykke ved noget hvis vi henvendte os SKRIFTLIGT og udbad os disse oplysninger, hmm....

Nogen forslag til hvem vi skal henvende os til -og jeg giiiiiider ikke flere kontormus -jeg ønsker chefen -men hvilke?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 01:30   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
chefen for økonomi, chefen for kommunen, borgmesteren, chefen for socialafd.

nå ja og chefen for bedrageriafd... eller med andre ord.. juristen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 01:47   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, huldra, tror bare jeg starter m chefen for bedrageri afde -så har jeg vel sikret mig mange fluer med ET smæk, skulle jeg mene

Tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 02:03   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har talt med Skat og ved 100%, at hvis man har beviser på kommunens tyve-indberatninger, så vil skat kontakte kommunen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 20:43   #16
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej igen

Ja det jeg syntes der mangler noget lig skats årsopgørelse ,så jeg i det mindste en gang om året kan se hvilken beløb kommunen bruger som beregning for min førtidspension , og ikke de beløb som jeg selv går og indberette ,da jeg desværre ikke er fejlfri og ikke kan spå om min kones indtægt.

Det at jeg ikke kan se hvilken tal kommunen får oplyst får mig til at tror , at hvis jeg uheldigvis kommer til at indberette en for høj årrindkomsmt for konen og mig selv , ja så bruger kommunen de beløb som jeg har indberettet ,og når det er for lavt ja så bruger kommunen de beløb som de får oplyst andesteds fra måske skat exsettra ,de beløb kan man så desværre ikke få oplyst det skal åbenbart værre en hemmelighed.????

Jeg tror jeg vil prøve med en almindlig akt insigt som alle borger har krav på så kan jeg forhåbentligt se de nøjagtige beløb fra 2009.

Er der en som har et andet forslag høree jeg gerne fra ham. ??

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 21:19   #17
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har fået min første ftp udbetaling her 30/12, og der var en beregning med også. Og så ved jeg, at der kommer en ny næste måned også, da satserne stiger.
Der kunne jeg se, hvilke beløb, de havde brugt. Men det er selvfølgelig så gældende hele det næste år, og ikke hvad jeg har fået i løbet af det foregående........eller dvs. sådan vil det være næste år.

Min SB har skrevet, at hvis min mands indtægter ændrer sig, skal jeg bare sende de nye beløb på mail til hende, så bliver de rettet, og jeg vil få en ny pensionsmeddelelse.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 11:04   #18
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

nu prøver jeg at kontakte http://www.sr-bistand.dk/ , det kan værre de har en rådgiver som kan svarre på hvordan ,jeg får oplyst de helt nøjagtige beløb som kommunen har brugt til at beregne min førtidspension i 2009.




mvh baldur



http://www.sr-bistand.dk/
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 20:29   #19
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
altså, jeg skrev et brev til min SB, at jeg flyttede, havde solgt mit hus, og ny beregning af kærestens løn.

Jeg fik svar på det halve, og de rettede IKKE mine informationer. Spørg ikke hvorfor, får stadig det samme. Undrer mig stadig, og er bange for, om jeg skal betale noget tilbage.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 21:17   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
altså, jeg skrev et brev til min SB, at jeg flyttede, havde solgt mit hus, og ny beregning af kærestens løn.

Jeg fik svar på det halve, og de rettede IKKE mine informationer. Spørg ikke hvorfor, får stadig det samme. Undrer mig stadig, og er bange for, om jeg skal betale noget tilbage.
Du havde hellere ikke pligt at oplyse SB om at du var flyttet eller har solgt dit hus. Det har intet med pensionssatsen at gøre.
Alle relevante oplysninger kommer til kommunen fra skat.
Kun oplysninger om formue ændringer som har betydning for beregning af fx. boligsikring skal opgives til kommun. Hvis man få intet ud over pensionen kan man beholde viden om sin formue for sig selv og for skattevæsnet.

Sidst redigeret af Karo; 06-01-2011 kl. 21:40.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensions nævn???? akizuri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-07-2011 11:29
pensions udb i dec ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 07-12-2009 09:58
Kontanthjælp + Pensions udbetaling 1. mdr ? martin76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension