K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2009, 09:21   #1
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry Genoptagelse af sag om sygedagpenge

Hej Alle på K10.

Endnu engang Slagelse kommunes jobcenter.

Netop blevet nyt medlem, og vil høre om andre har været udsat for lignende.

Jeg har været i kløerne på Slagelse jobcenter, i forbindelse med langvarig sygdom, og er stadig sygemeldt.

Har fået en hel knæprotese, som ikke er velfungerende.

Er blevet opereret utallige gange, men har kroniske smerter, og får daglig kraftig smertestillende medicin.

Har tidligere fået udarbejdet speciallægeerklæring, hvoraf det fremgår at jeg har 20% men, og har mistet min erhvervsevne 100% i ethvert erhverv.

Dette troede kommunen ikke på, og de havde en opfattelse af at jeg sagtens kunne arbejde i butik m.v. og sagtens kunne gå til bussen.

Jeg kan max. gå 20-30 meter, og der er 2 km til bussen, og kan ikke køre bil.

Jeg går med 2 krykstokke, og skal bruge kørestol hvis min mand og jeg skal handle eller vi skal f.eks i tivoli.

Den 26/4-09 meddeler jobcentret mig at jeg ikke kan få forlænget mine sygedagpenge, da jeg skal reopereres den 27/4-09, men i samme brev meddeles det, at jeg kan vende tilbage og få genoptaget min sag, når der er nye væsentlige helbredsmæssige oplysninger.

De lukker kassen pr. 1/5-09, og vi har anket afgørelsen til beskæftigelsesnævnet.

Efter operationen den 27/4-09 har jeg gået til kontrol, og er blevet opereret endnu engang, på grund af nerveknuder.

Efter den seneste operationen som ikke forbedrer min situation, meddeler speciallægen at han anbefaler pension og han kan ikke gøre mere for mig.

Jeg henvender mig derfor til Slagelse kommunes jobcenter, med henblik på at få genoptaget min sag, (som de har meddelt jeg skal), men AK endnu en kamp begynder.

Jeg har fået en brev hvoraf det fremgår at jeg ikke kan få genoptaget min sag med henblik på sygedagpenge, og dette begrundes med, at genoptagelsen ikke drejer sig om sygedagpenge, idet denne sag behandles i beskæftigelsesankenævnet, Det skrev de ikke noget om tidligere.

Er der nogen af jer der har erfaring med en sådan situation, og er det korrekt at kommunen kan meddele mig dette.

I så fald, hvad synes i jeg skal/kan gøre.

PS Den 30/9-09 er det lykkedes mig at få en mødeaftale i stand, og her vil jeg søge førtidspension på det foreliggende grundlag.

Hilsen og tak

Bente
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:03   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, odessa, og velkommen til

Ja, de er snu, er de

Man skal altid lægge mærke til det de ikke skriver, for de skriver jo ikke at de vil genoptage din sygedagpengesag ved fornyet henvendelse; men din sag.

Det er så korrekt at de ikke kan sætte dig tilbage på sygedagpenge, før Beskæftigelsesankenævnet er kommet med en afgørelse, da du jo netop har anket stoppet af dine sygedagpenge.

Du kan dog gøre noget andet. Du kan, som du selv skriver, få gang i en pensionsansøgning, når du skal til møde den 30/9 med den begrundelse, som du jo selv, så flot har beskrevet, og så tage dine nye papirer fra speciallæge samt alle journaloplysninger fra operation den 27/4 + dem der kommer efter, hvis kommunen ikke allerede har modtaget dem.

Jeg ville så føle mig lidt frem i forhold til den 'pensionssnak', for hvis sagsbehandleren ikke er helt afvisende, er det bedre at få din kommune til at starte en pensionssag. Den bliver så efter § 18, hvis sagsbehandleren er samarbejdsvillig og erkender alvoren af din tilstand.

Det betyder, som regel, at den går lettere igennem, end hvis du søger efter § 17, på det foreliggende grundlag.

Men hvis Slagelse Jobcenter stadig mener at du kan 'spæne efter bussen' oven på alt det du har været igennem og det speciallægen skriver, så ville jeg også søge en § 17, og sørge for at de nye papirer er smidt på bordet, når du søger!

Må man spørge om du også er på den uretfærdige og forhadte ægtefælleforsørgelse?

Alle gode ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:18   #3
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry Genoptagelse af sygedagpenge

Hej igen

JA jeg er desværre på den forhadte ægtefælleforsørgelse som jo er lig med 0, og det er da efterhånden begyndt at gøre rigtigt ondt i pengepungen oveni alt det andet man slås med ;O(

Efterhånden er man totalt desperat og ja i mange tilfælde syntes man bare man er en stor byrde både for familien og ikke mindst kommunen.

Vi har ingen indtægt haft for mig siden 1/7-09 og bare tanken om at jeg intet kan gøre for at få en eller anden form for indtægt er næsten ved at tage livet af en.

Jeg skal oplyse, at jeg overhovedet ikke er blevet arbejdsprøvet eller nogen som helst anden form for prøvet, selvom jeg har bedt om både rundbordssamtale med læge, kommune, psykoterapeut mv, dette skønnede de IKKE kunne bibringe noget til sagen, men valgte bare at smække kassen i ;O(

TIl samtalen den 30/9-09 har jeg min mand og en socialformidler med, som skal hjælpe mig i denne KAMP, som man jo desværre skal kæmpe med oveni man er blevet uarbejdsdygtig. Jeg har været på arbejdsmarkedet i 35 år og aldrig været ledig eller fået andre ydelser for det offentlige, selvom jeg har været igennem en alvorlig kræftsygdom, så det er jo noget chokerende at første gang man har brug for hjælp, møder denne ualmindlige nedværdigende behandling fra kommunen.

Den første sagsbehandler jeg havde mente jeg var psykisksyg og det med knæprotesen og de kroniske smerter b**** var noget jeg bildte mig ind og ikke var klinisk dokumneteret ??? for så blot at poientere hvor galt hun var på den, kan jeg fortælle dig at det var konstateret at knæprotesen sad løst og jeg havde nerver som var i klemme ????????????????????????????

Ja jeg kunne jo blive ved med at fortælle om alle de nedværdigende oplevelser, men kan jo se her på siden at det er helt "normalt" at man behandler borgere sådan.

TAk for dit svar og gode råd ;O)

Mange hilsner

Bente
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:19   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
og så tage dine nye papirer fra speciallæge samt alle journaloplysninger fra operation den 27/4 + dem der kommer efter, hvis kommunen ikke allerede har modtaget dem.
Lige en tilføjelse herfra: husk at få en kvittering når du afleverer noget på kommunen, ting har det med at forsvinde.

Øverst på siden, under "Nyttige links" kan du finde en formular, du kan bruge til at få aktindsigt i din sag, så du kan se hvad kommunen har på dig, og hvad de har skrevet i din journal.

Hvis du ikke har været i en arbejdsprøvning kan den nok være svær at komme uden om, medmindre at en læge har skrevet, at det vil forværre din sygdom/lidelse.
Så inden du søger efter §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag tror jeg det vil være en god ide, at du prøver at få sagsbehandleren til at sende dig i arbejdsprøvning. Den kan være sej at komme igennem, men du står meget stærkere i en pensionssag, når du har papir på hvor meget/lidt du kan klare.

Men husk, al kommunikation skal foregå på skrift, og når du skal til møde på kommunen så tag helst en bisidder med, og også meget gerne en optager, så du kan optage samtalen (men du skal ikke fortælle at du gør det).

Efter et møde kan du sende sagsbehandleren en mail, hvori du skriver hvad i har aftalt på mødet, og pænt spørger, om du har opfattet det korrekt (eller noget i den stil), på den måde får du dokumentation for hvad der er blevet sagt/aftalt på mødet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:34   #5
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry Genoptagelse af sygedagpengestop

Hej igen

Jeg har mange gange selv bedt om, at blive arbejdsprøvet og i den forbindelse har jeg spurgt om hvordan jeg i så fald kan komme frem og tilbage, da jeg ikke selv hverken kan eller må køre bil og jo desværre heller ikke kan tage offentlige transportmidler.
Men igen har de overhovedet ikke gidet at høre hvad jeg siger.

Jeg kan kort beskrive min situation:

Jeg får dagligt morfin i ret store doser ( som så gør jeg ikke må køre bil ) jeg kan max gå 20-30 meter med krykstokke, skal dagligt hvile 8-10 gange, har meget svært ved at koncentrere mig pga den stærke medicin, kan ikke sidde ned ret længe af gangen uden benet så hæver voldsomt op hvilket jo i den grad forværrer smerterne yderliger.

Jeg har en lang uddannelse bag mig og senest for 4 år siden fik jeg en juridisk overbygning på min uddannelse så det er ikke fordi jeg ikke er en der ikke gider lave noget og syntes det at skulle søge førtidspension er et super tilbud, nej det er absolut kun fordi det s..... ben har gjort mig totalt invalid ;O(
MEN FORTÆL LIGE KOMMUNEN DET, ha de tror vi alle bare vil ind og SUGE penge ud af kommunen.

Tak for alle de gode råd og hvor er det bare dejligt at være i et forum hvor der er andre der har de samme oplevelser ;O)

ps. Vi har også tænkt os at optage samtalen den 30/9- uden de ved det for vi har fået nok nu.

mange hilsner

Bente
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 11:47   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hvad med fagforening? ... er du stadig medlem? ... I bekræftende fald, er de så med inde over din sag?

Suge penge ud af kommunekassen? ... Med de 'minisugerør' de uddeler, skal man da være mere end temmelig invalid for at ville nøjes med det

Det er blevet en offentlig myte at det er så fedt at være på overførselsindkomst, for ellers ville det jo aldrig være legitimt for resten af befolkningen, at os syge og handicappede borgere bliver så uværdigt behandlet ... Ja, den raske befolkning aner jo ikke hvad syge mennesker bliver udsat for, pga. af en presse, der tier

Hvad angår arbejdsprøvning kan du ansøge om en taxabevilling til at køre dig frem og tilbage ... Det kan Hejdien fortælle dig en del om

Ellers kan jeg HELT tilslutte mig Trolds råd, for ALT, og jeg mener ALT skal kunne dokumenteres

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 11:54   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sikke en redelighed! Jeg får unægteligt en enorm trang til at bryde hulkende sammen når jeg læser om sådan noget, og værre bliver det, når jeg tænker på, at der er virkelige mennesker bag hvert et ord........hvad er det for et land vi lever i???

Jeg tænker også førtidspension!!
De har jo erkendt at en arbejdsprøvning ikke vil virke i dit tilfælde, og virker en arbejdsprøvning ikke, jamen så er selvforsørgelse via et alm job jo endnu mere umuligt, og mulighed for fleksjob bliver samtidig også begravet. Tjaee, og så er der jo kun førtidspensionen tilbage.

*****s også du skal bøvle sådan med det knæ! Jeg har gigt i begge knæ (gudskelov kun periodisk), men jeg ved hvor prisgivet man er, og hvor ondt jeg tiltider har - og som jo slet ikke kan sammenlignes med dét DU går igennem.

Jeg kan ikke rigtigt komme med gode råd, men vil blot sige at jeg tænker på jer og nok skal støtte op så godt jeg kan herfra sidelinjen, indtil videre massere afherfra...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:38   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odessa Se meddelelser
Jeg har mange gange selv bedt om, at blive arbejdsprøvet og i den forbindelse har jeg spurgt om hvordan jeg i så fald kan komme frem og tilbage, da jeg ikke selv hverken kan eller må køre bil og jo desværre heller ikke kan tage offentlige transportmidler.
Men igen har de overhovedet ikke gidet at høre hvad jeg siger.
Om du skal gøre det nu eller vente til efter mødet ved jeg ikke rigtigt.
Men jeg synes du skal skrive til sagsbehandleren og ridse din situation op, ca. som du har gjort her, få diverse fakta med omkring dine knæ, også lægernes mening, og måske noget om at du føler dig fastlåst i din situation, og så kan du enten spørge hvad der skal ske nu, eller direkte spørge om ikke det var en god idé at få stablet en arb.prøvning på benene.

Nu er der jo ikke så længe til mødet skal afholdes, så du kan jo starte med at stille spørgsmålene på mødet, og efterfølgende sende sagsbeh. en mail for at få dokumentation for hvad der blev sagt/aftalt på mødet (beskrevet i tidligere indlæg).

Min pointe er, at du skal have på skrift om du vil sende dig i en arbejdsprøvning, og hvis de ikke vil det, så skal du have på skrift hvorfor ikke.

Ang. optagelse af møde; der er intet ulovligt i det, men der er en eller anden instans der har slået fast, at kommunerne sætter rammerne for deres møder (eller noget i den stil), og det betyder, at hvis du spørger og får et NEJ, så må du ikke optage.
Derfor: lad være med at spørge, bare gør det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:41   #9
odessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
odessa er ny på vejen
Angry

Hej igen alle i søde mennesker.

Ja i kan tor jeg får alt på skrift og gemmer alt hvad jeg får og selv skriver.

Med hensyn til det at kommunen siger vi bare vil suge penge ud af kommunen, kan jeg ikke være mere enig med jer i, at hvis de virkelig selv tror det er lykken at skulle erkende der ikke er anden udvej tilbage end pension, og de efter deres mening mener det er en ENORM ydelse der er tale om, så har de f..... det forkerte job.

Jeg er i besiddelse af et brev som Slagelse kommunes jobcenterchef, har skrevet til daværende beskæftigelsesminister "IDO- HJORTEN" ;O), at alle borgere lyver sig mere syge end de er kun for at SUGE penge ud af kommunen som de ikke har krav på ;O( så siger jeg bare TAK FOR KAFFE og så giver det måske lidt mere mening i stort set alle sagsbehandleres dårlige behandling af borgerne.

SIKKEN EN HOLDNING AT HAVE til syge borgere, hvad tror de selv, at det er LYKKEN at være syg og vi alle bare lader som om ??? uha jeg bliver bare så harm.

Jeg er medlem af en fagforening, men de har ikke syntes jeg skulle have/bruge deres hjælp til at slås med kommunen. Så jeg valgte at melde mig ind i arbejdsskadeforeningen, som jo er super gode og søde mennesker der frivilligt hjælper sådan nogen som os til, at tage kampen op mod systemet.

Men hvor er det godt nok svært hele tiden, at skulle kæmpe mod overmagten.

Jeg har aldrig drømt om, at jeg skulle komme i den situation ikke at kunne arbejde mere, selv da jeg var mega syg af kræft satte jeg mig på mit arbejde selvom jeg havde fået kemo, og ingen skulle sige jeg skulle have pension.

Men nu hvor jeg godt selv kan både se og mærke at mit helbred ikke kan mere JA så kan man bare sejle sin egen sø, og endda få afvide du bare kan skubbe ud og arbejde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for du fejler ingenting ;O(

Men nu må jeg jo se hvad kommunen har i støbeskeen til mig når jeg skal til det møde på onsdag den 30. september.

Mange tak for jeres støtte ;O)

Bente

Hej til Trold

Jeg har i mange breve og rettelser til RP beskrevet min situation i mindste detalje, og de har hele tiden fået mine journaler tilsendt, når speciallægen har skrevet noget nyt om mit helbred, senest har jeg beskrevet hvor få ressourcer jeg har ( måtte erkende) og hvor besværlig min dagligdag er, men det er som om man bare slår i en dyne, og alt hvad man skriver bare fiser lige hen over hovedet på dem.

Jeg agter bestemt ikke at oplyse dem om, at jeg optager samtalen ;O) men bare gør det, og det brev jeg modtog i går fra jobcentret oplyser de at ved samtalen deltager Driftskoordinatoren ???? hold da op siger jeg bare, man føler godt nok de tager det tunge skyts i brug, eller er det bare mig der overreagere ????

Jeg har bare skrevet til dem, at ved mødet har jeg min mand og en socialformidler med, men det er jo kun fordi jeg ikke selv har overskuddet til at varetage min sag.

endnu en gang tusind tak for alle de gode råd ;O)

Bente

Sidst redigeret af Stezu; 27-09-2009 kl. 12:50. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
odessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:58   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Tjaah, hun har vel behov for en bisidder.
Det har jeg selv oplevet et par gange, tag det i stiv arm og stil de relevante spørgsmål som du har behov for at få svar på, hvis de kryber udenom kan du jo være fræk og spørge, om det virkelig kan være rigtigt, at nu er der to af kommunens ansatte til stede og alligevel kan du ikke få svar.

Jeg har selv haft mange kampe med systemet, men da det var værst havde ejg desværre ikke internet og kendte derfor ikke K10.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptagelse af pensionssag. PMH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 16-08-2010 10:39
Om genoptagelse af sager zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 11-08-2008 09:51
Genoptagelse af førtidspension sag pem Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2007 13:35
Genoptagelse af førtidspension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 01-03-2007 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension