K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2010, 16:20   #1
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Fra flexjob til førtidspesion????

Hvis man ikke længere er i stand til at varetage sit fleksjob, og ens læge bakker op om dette, hvordan kommer man så igang med at søge førtidspension? Har været i flexjob i godt 2 år.

Er der særlige betingelser der skal være opfyldt for en ansøgning om førtidspension?

Håber at nogle kan besvare dette.

/Lonnie
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 16:35   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lonnie Se meddelelser
Hvis man ikke længere er i stand til at varetage sit fleksjob, og ens læge bakker op om dette, hvordan kommer man så igang med at søge førtidspension? Har været i flexjob i godt 2 år.

Er der særlige betingelser der skal være opfyldt for en ansøgning om førtidspension?

Håber at nogle kan besvare dette.

/Lonnie
Er du sygemeldt fra dit job? Hvis du er, så er det meningen, at jobcentret skal følge dig op på din sygemeldning og hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet efter 12 b i lov om aktiv social politik:

Hvis du er på ledighedsydelse og har været ledig i et stykke tid, skal de også revurdere din sag. Se § 74 C: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7
Her skal de bla. vurdere, om der skal blive en førtidspensionssag.

Men du har også mulighed for selv at søge om førtidspension på foreliggende grundlag... Men pas på, for der er nogen som vist har oplevet, at jobcentret så mener at vedkommende så ikke længere står til rådighed på arbejdsmarkedet, og de fratager ledighedsydelsen feks., men det er faktisk forkert..(mener jeg da)

Håber nogen med erfaringer på det område, kan komme her og fortælle lidt om lignende situation, som du er i nu.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 17:41   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der skulle ikke være noget problem i at man søger pension efter §17 og samtidig siger jeg står naturligvis tilrådighed imens,hvis job med de rigtige hendsyn komme.

Poblemet med fratagelsen af ledighedsydelsen kan være der ,hvis man får afslag og man anker den afgærelse..

Der er flere gamle tråde om det men ingen der har fået taget der ydelse vist.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:46   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...i forbindelse med Curls sidste linjer, kan jeg bidrage med erfaring fra Københavns Kommune:

Efter arbejdsprøvning i 2003 blev jeg bevilliget flexjob i 2004, men blev hjemvist til kommune fra JSV (Job på Særlige Vilkår) med beskeden, at borger er for syg til flexjob.

2005 søger jeg førtidspension, som der gives afslag på i 2010 (indstillet af to socialrådgivere, hhv i 2006 og i 2009).

Ledighedsydelse er blevet udbetalt non-stop fra medio 2004 til dags dato (revurdering af flexbevilling har kun fundet sted i 2009 og 2010).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 23:11   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...i forbindelse med Curls sidste linjer, kan jeg bidrage med erfaring fra Københavns Kommune:

Efter arbejdsprøvning i 2003 blev jeg bevilliget flexjob i 2004, men blev hjemvist til kommune fra JSV (Job på Særlige Vilkår) med beskeden, at borger er for syg til flexjob.

2005 søger jeg førtidspension, som der gives afslag på i 2010 (indstillet af to socialrådgivere, hhv i 2006 og i 2009).

Ledighedsydelse er blevet udbetalt non-stop fra medio 2004 til dags dato (revurdering af flexbevilling har kun fundet sted i 2009 og 2010).
Får du så ikke ledighedsydelse mere? Eller hvad får du så i dag??

Interessant... hmm
For hvis du fik afslag på førtidspension, så mener de vel, at du godt kan arbejde og stå til rådighed og burde få ledighedsydelse som hidtil??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 23:56   #6
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lonnie Se meddelelser
Hvis man ikke længere er i stand til at varetage sit fleksjob, og ens læge bakker op om dette, hvordan kommer man så igang med at søge førtidspension? Har været i flexjob i godt 2 år.

Er der særlige betingelser der skal være opfyldt for en ansøgning om førtidspension?

Håber at nogle kan besvare dette.

/Lonnie
Jeg er stadig ansat i flexjob, men kan ikke klare dette længere.
Derfor har min læge sagt, at jeg skal ansøge om førtidspension.
Jeg havde 9 sygedage i sidste måned og er nu sygemeldt i yderligere 14 dage.
Min læge anbefaler mig at sige op med øjeblikkelig virkning, da jeg simpelthen ikke er i stand til at arbejde længere.
Jeg kender slet ikke noget til det med ledighedsydelse eller andet.
Lad mig gerne høre fra jer...
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 23:57   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jo, får fortsat ledighedsydelse!

Der har nylig været en revurdering af flexjobbevilling i JSV (uden min deltagelse, da man ikke ville imødekomme skånebehov (rygstræk).

Forlængelsen af ledighedsydelse er begrundet i mine "påståede gener", der fremstilles som et citat fra Visitationsteam i sagsbehandlers journal, hvilket ikke er korrekt citeret.

Dét, der kan undre, er hvorfor kommune ikke rejser en pensionssag i 2004...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 00:15   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Lonnie, læs indlægget fra Curls igen:

Du er sygemeldt nu, så hun giver dig en lov og paragraffer, du skal opfølges efter.

Du kan selv søge en førtidspension efter en § 17 på det foreliggende grundlag eller ved yderligere indhentning af lægelig dokumentation.

Din sagsbehandler kan rejse en førtidspensionssag efter § 18, hvilket her på K10 skønnes at ha' bedre muligheder for at gå igennem.

Inddrag din fagforening, hvis du er medlem af en sådan.

Øjeblikkelig opsigelse fra dit flexjob lyder ikke helt som en god idé...

Der kommer helt sikker flere svar til dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 01:38   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du må ikke selv sige op.. så mister du i hvertfald for en tid dine penge..

lad dig sygemelde, om det så skal være længe længe..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 08:57   #10
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Lonnie.

Som de andre også skriver skal du for guds skyld ikke sige dit job op selv, du er syg og skal derfor sygemeldes, og følges op efter sygedagpengeloven.

Få din fagforening med dig (evt, som bisidder til samtaler i JSV, og din læge til at støtte dig i at du er for syg til flex.

Det er så jobcentret pligt at følge op på din sag, når du er sygemeldt og vil modtage sygedagpenge.

hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspesion-reform redy Politik og Samfund 6 20-02-2012 02:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension