K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2012, 11:41   #71
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Jeg startede op med arbejdsprøvning, hvor vi besøgte stedet mange gange inden så jeg kunne føle mig helt tryg. Da jeg så skulle starte "rigtigt" var jeg der kun 3 timer én dag og kom aldrig derhen siden, trods flere forsøg og besøg sammen med sagsbehandler. Er på ftp. nu, så man skal ikke nødvendigvis tvinges igennem en masse, når de kan se man ikke kan.
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:21   #72
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Perlen Se meddelelser
Jeg startede op med arbejdsprøvning, hvor vi besøgte stedet mange gange inden så jeg kunne føle mig helt tryg. Da jeg så skulle starte "rigtigt" var jeg der kun 3 timer én dag og kom aldrig derhen siden, trods flere forsøg og besøg sammen med sagsbehandler. Er på ftp. nu, så man skal ikke nødvendigvis tvinges igennem en masse, når de kan se man ikke kan.
Jeg er rigtig glad for at du fik den hjælp du havde brug for, men desværre for mit vedkommende er der noget der tyder på at jeg nødvendigvis skal tvinges igennem en masse også selv om de kan se og høre at jeg går i stykker. Indtil videre er jeg blevet kastet rundt i 10 år og med den nye reform i sigte, kan de kaste mig rundt i yderligt 6 år før jeg er "gammel" nok til overhovedet at blive betragtet til en førtidspension, men jeg er nok død af stress inden da
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:29   #73
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JEG har rigtig ondt af dig og har tænkt på dig..du må ha nogen gode nerver..det kræver sin kvinde at skal det igennem du skal og samtidig være mor..
og hele tiden blive trumlet og aldrig føle man får nogen sejre..ville ønske jeg ku hjælpe,men et kæmpe kram får du herfra

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:34   #74
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Ringe trøst, Eva, samme historie her, blot på 12. år...

...og som du lige har været, så har jeg en aftale med Borgerrådgiveren i morgen.

Én ting er Jobcenter Københavns uprofessionelle sagsbehandling, en anden ting er smædeskrifte fra Visitationsteam - for et par år siden fordrejet og forløjet og nu nedgørende og skosende - samt tøsefornærmede og irriterede journalnotater, nok er nok!

Er spændt på udfaldet af dit besøg hos Borgerrådgiveren :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:39   #75
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det kan simpelhen ikke være rigtig folk skal køres så mange år rundt i ringen..så bliver man da først rigtig syg..tænkt hvor langtid i ku ha fået ftp,hvis i havde fået det istarten --istedet for alle de penge og resurcer de har brugt på jeres sager..

ka forstå københavn lyder til at være ekstra skrap..fatter ikke i kan holde til det..og at de vil være bekendt at blive ved

sådan har jeg slet ikke opfattet min lille sønderjydske kommune..

jeg ønsker jer alt den opmuntring jeg ka give...og ville ønske i ku få ro - inden i er total smadret



stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:52   #76
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, stribe, du har et godt hjerte :-)

Ja, Kbh. dømmer hårdt, som Svendborg og Silkeborg og andre på den sorte liste!

Men du tager fejl mht. økonomien - det er langt billigere at køre borgerne rundt i manegen end bevillige FP, så derfor gør man det!

Og så længe lovgivningen tillader flexbevillinger tæt på arbejdsevne nul, så fortsætter man - og der synes ikke at blive ændret på det med den ny regering, tværtimod!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 15:00   #77
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej desværre..men det er også langt ude,at tro de vil kunne finde job til flekjsjobber på 2 timer..
min mand har et firma og har haft mig i fleksjob og som han siger 2 timer - det går op i hat og briller og papir arbejde - ikke ondt ment..

det duer simpelhen ikke..det er vanvittig...
jeg håber virkelig i bliver afsluttet inden de kommer så vidt - hvis de gør det..og det bliver ihvertfald ikke foreløbig..''

men synes bare man må blive rigtig syg af at skal køres rundt så længe..alle de nederlag og uvisheden..det må ikke være til at bære..og har man børn - ka de jo også mærke det med det samme..

det er uhyggeligt..
er der nogen steder man kan se hvilke kommuner der er ekstra slemme el.er det bare noget k1o folk ved..

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 15:12   #78
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, søde stribe, sikkert også fra Eva, som nu er logget af :-)

Jeg er endnu ikke en ørn på nettet, men østerbro og Mymlen har lagt flere gode links på K10, som dokumenter tildelingen af FP i de forskellige kommuner - og ovenover alle stråler solen (solen = Kbh.).

Der er også andre tunge drenge & piger på K10, som har lagt nyttige links på emnet.

...så prøv at søge på K10's Forside, oppe til højre :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 15:23   #79
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tak

jeg er desværere heller ingen ørn til det her computer..fik det først da jeg blev ftp..

men måske ka en af de andre finde et link senere...håber jeg da

men lov og regler BURDE være de samme uanset om du er sønderjyde el.københavner..der er et svineri...

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 21:52   #80
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
tak for de søde ord Stribe

Og tak for støtten også til dig Carmen, vi sidder i samme båd du og jeg og alle de andre, tror snart ikke der er plads til flere i båden for så synker den

Jeg er gået i stykker mange mange gange Stribe...rigtigt mange gange desværre og jo det rammer mine børn i den grad. Jeg er alene mor med en dreng på 6 og en pige på 10 og har kun hver anden weekend fri. Jeg har desværre ikke rigtig nogen der kan hjælpe mig i dagligdagen og min familie er ikke til megen hjælp - jeg klandrer dem dog ikke, de har det pænt svært med at se mig have det så dårligt og de er selvfølgelig enormt ked af det på både min og børnenes vegne, de ved bare ikke rigtigt hvordan de skal håndtere det hele og deres frustration kommer desværre ofte ud på en uhensigtsmæssig måde, det er dog blevet lidt bedre efter de er begyndt så småt at forstå at jeg døjer med nogle psykiske problemer. Det er bare svært med ADHD og Borderline for det er ikke noget man som sådan kan få øje på. På mange planer virker jeg enormt ressourcestærk, velformuleret og som en der har tjek på sagerne, men sandheden er, at jeg ikke har tjek på noget som helst.

Jeg havde besøg af min skp'er idag(støtte og kontaktperson) vi talte om mine talegaver og han sagde; det er jo en enorm styrke du har. Jeg svarede; jo jo, men desværre er det også en enorm belastning, for folk hører ikke det jeg reelt siger, de hører blot at jeg formulerer mig stærkt...og så kan man åbenbart ikke være syg.

Det interessante er, at alle de jobkonsulenter jeg har talt med har været vilde for at få mig ud i at muligt og det har som regel taget mig op i mellem 3 og 4 samtaler med dem, før de har fattet, at jeg rent faktisk har det ad H til

Jeg har fået brevet fra borgerrådgivningen og jeg skal nok skrive det, men det bliver ikke idag. Jeg er mega træt og min datter ligger syg med virus, så jeg skal lige være obs på hende.

Igen tusind tusind tak for støtten - den er med til at holde mig oppe

og ps... ja København er en røverby, kunne jeg komme herfra, så gjorde jeg det i en fart, men der er bånd der binder mig pt. jeg skal finde en måde jeg kan skære de bånd over og evt. få hjælp i en anden kommune.

Knus og god aften
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder. mrlart Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 03-04-2011 12:06
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension