K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2012, 14:52   #61
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
søsser98,

Det er en hård tid du står igennem pt. Ikke nok med at dit helbred halter i forvejen og du har en sag der er gået i stå, så kommer der evt. nye sygdomme til. Håber det allerbedste for dig mht. dit helbred ikke mindst.

Mht. din sag, der syntes jeg også bare at du så snart speciallægeerklæringen foreligger skal søge en §17 på det foreliggende grundlag.

Speciallægeerklæringen kan jo åbne op for at de vil indstille dig til pension og det er nok det bedste at få søge så hurtigt som muligt herefter via en §17 på det foreliggende grundlag.

Formoder din sbér at kunne indstille dig igen/omgående såfremt speciallægeerklæringen er "intakt"? Hun skal jo helst ikke involveres for meget i de evt. kommende diagnoser ang. dit helbred, for så kan din sag trække yderligere ud.

herfra.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 19:04   #62
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Tak tak Eteneller det varmer altid at høre lidt fra I andre ,ja det er en frygtelig tid.

Forventer at søge § 17 på det foreliggende selv, SB er intet værd - han trækker kun tiden for at vi skal komme ind i det nye år tror de får bonus for at forpurer så meget som muligt for os alle så de kan spare penge.

SB Påstår at pensions nævnet og pensionsteamet her i kommunen er 100 % det samme så derfor siger han det 100 % sikkert bliver et nej igen.
Men Jeg forsøger alligevel at søge På det foreliggende grundlag og håber det går igennem jeg er jo over 50 år.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 20:03   #63
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det kan være at han mener at det er enstemmigt ved een myndighed!? Om det så "kun" er een og samme kan vi jo ikke vide, men i de fleste kommuner er der to instanser før afslag eller tilkendelse af pension. En der indstiller og en der tilkender eller giver afslag på samme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 20:46   #64
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Da jeg tidligere på året blev indstillet til førtidspension, gik den uden problemer igennem ved det første nævn. Da jeg så spurgte min sagsbehandler (som var utroligt sød og dygtig), om det gav et praj om, hvad den sidste instans (pensionsforum, som det hedder her i Odense) ville beslutte, sagde hun, at det var præcis de samme mennesker, der sad i begge "nævn", så den skulle nok gå fint igennem (det gjorde den så også).

Derfor tænker jeg, om det kan være sådan i nogle kommuner? Det forekommer mig utroligt, hvis ikke min sagsbehandler havde styr på den slags.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 21:33   #65
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Da jeg tidligere på året blev indstillet til førtidspension, gik den uden problemer igennem ved det første nævn. Da jeg så spurgte min sagsbehandler (som var utroligt sød og dygtig), om det gav et praj om, hvad den sidste instans (pensionsforum, som det hedder her i Odense) ville beslutte, sagde hun, at det var præcis de samme mennesker, der sad i begge "nævn", så den skulle nok gå fint igennem (det gjorde den så også).

Derfor tænker jeg, om det kan være sådan i nogle kommuner? Det forekommer mig utroligt, hvis ikke min sagsbehandler havde styr på den slags.
Kære Priks,

Vi er utroligt glade på dine vegne, men jeg håber at du kan føle hvordan det niver i din og vore bagende at læse i dit indlæg om "hvor nemt det kan være, man skal bare have den rigtige sagsbehandler". Sådan er det så ikke bare altid. Ville bare støtte Søsser op i hendes situation, for mig har det næsten heldigvis kun kostet penge.

Søsser98 vi hjælper hvor vi kan sammen med Priks og som du ved herinde fra, så hjælper det nogle gange på et af de områder hvor du har brug for hjælp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 22:15   #66
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære Priks,

Vi er utroligt glade på dine vegne, men jeg håber at du kan føle hvordan det niver i din og vore bagende at læse i dit indlæg om "hvor nemt det kan være, man skal bare have den rigtige sagsbehandler". Sådan er det så ikke bare altid. Ville bare støtte Søsser op i hendes situation, for mig har det næsten heldigvis kun kostet penge.

Søsser98 vi hjælper hvor vi kan sammen med Priks og som du ved herinde fra, så hjælper det nogle gange på et af de områder hvor du har brug for hjælp.

Åh, det var slet ikke sådan, det skulle opfattes! Jeg beklager meget, hvis det kom til at lyde, som om det var nemt at få en pension igennem.

Jeg skrev udelukkende mit indlæg med den hensigt at fortælle, at jeg også har fået at vide, at det er de samme folk, der sidder i begge nævn. På INGEN måde var det min mening, at der skulle lægges vægt på, hvorvidt det er nemt/svært at blive bevilget pension.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 22:57   #67
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Jeg ved godt I kun prøver at hjælpe mig med gode råd og jeg er meget glad for alle jeres input. Og må jo bare væbne mig med tålmodighed endnu engang i 3 mdr på endnu et svar behandling af sagen det er opslidende har nu været syg siden start 2010 og er efterhånden nået det punkt hvor jeg bare ikke orker mere og samtidig er jeg så vred -frustreret og ked af det at jeg lige nu er i stand til hvad som helst .
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 20:49   #68
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Så har jeg brug for hjælp igen igen

netop fået speciallægeerklæring hvor der står en masse fakta ovs og så lige denne linje til sidst som jeg godt vil have et bud på af jeres opfattelse alt andet er 100 % iorden og er nu nervøs for denne linje. Se sidste 3 linjer

Svar på Kommunens forespørgelse på arbejde og arbejdsprøvning:

Vi kan konkludere at patienten ikke vil kunne klare et arbejde som hun tidligere har haft på hverken hel eller deltid idet hendes påviste kroniske lungelidelse kan vuderes at værende en varig og stationær sygdom uden behandlings muligheder.
Iforbindelse med aktuel undersøgelse er påvist et yderligere fald i diffusionskapaciteten i forhold til tidligere undersøgelse i April som indicerer at patientens kapacitet ,med tanke på ilttransporten gennem lungerne ,er yderligere forringet og ligger i svær til meget svær nedsættelsesgrad. Dette medføre i forbindelse med fysisk anstrengelse en hurtig nedsættelse i patientens iltning i blodet og medføre derved træthed og andre fysiske symptomer. I lungerne er der desuden påvist en uklar lungeforandring som patienter er i udredning for.
Aktuelt kræves der hensyn tagen til at patienten nu gennemgår udredning af denne forandring.

Ved en eventuel senere arbejdprøvning, må der tages hensyn til patientens betydelige nedsatte lungefunktion og der Skal blot tilbydes arbejdsmomenter som indebære meget let fysisk sillesiddende arbejde.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 00:48   #69
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Søsser

Jeg sendte lige et kram til dig fordi du fortjener det i højeste grad.
Jeg er også i en situation der minder om din.
Min sygdom er bare psykisk i stedet men jeg er blevet syltet af sb i næsten 2 år på kontanthjælp.
Jeg har fundet et stykke papir i den akt-indsigt jeg fik hjælp af en bisidder til at søge. Papiret er fra en læge-konsulent der har plukket i speciel-lægeerklæringen.
Så fordi jeg ikke havde mod på at afprøve yderligere mærker af antidepressiv medicin pga for store og angst-provokerende bivirkninger skriver hun så læge-konsulenten at man derfor godt kan forestille sig at pt. kan udvikle rimelig funktions og arbejdsevne med den rette medicin.
Ja... så jeg tror ikke jeg får noget ud af en paragraf 17 men til gengæld regner jeg med at få opdateret min resource-profil som ikke er blevet opdateret i mange år. Så et eller andet positivt tror jeg da nok jeg skal få ud af det.
Håber virkelig for dig og de andre ansøgere at det må godt med den paragraf 17. De får nok rigtig dejligt travlt her op til jul ude i de forskellige kommuner med alle de paragraf 17 de får ind i forhold til hvad de plejer. Men det har de sq rigtig godt af
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 01:56   #70
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Tak for det Birke musen ved du heller ikke hvad "arbejdsmomenter" er ????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension