K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2010, 02:25   #31
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg vil bare sige at jeg har læst din tråd (afventer selv svar fra lægekonsulent om jeg anbefales pension eller ej) og jeg synes faktisk - at selv om du selv synes det er forvirrende og svært at finde ud af - så har du godt styr på dem - og hånd i hanke med dem. Du følger med så godt det er dig muligt, og ellers kører du jo derop. GODT GÅET OG KÆMPET. Og så tror jeg bare jeg ville "læne mig tilbage" og nyde at de kan finde ud af noget selv de kære sagsbehandlere (ja jeg tænker på at kommunikationen lige nu kører mellem behandler og kommunen - fedt nok ikke at skal noget selv - du kan jo alligevel ikke selv gøre "fra eller til" :-) )

Såååå jeg glæder mig til at du skriver du er kommet på pension :-)

GODT KÆMPET
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 08:12   #32
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg tror at jeg ville kontakte min egen læge og forklare ham, at de her "kloge hoveder" diskuterer hvorvidt der skal tages blodprøver, og jeg er sådan set bare interesseret i at få den her sag afsluttet, og er træt af deres forhalinger.

Og så slutte af med at spørge ham, om ikke han kan hjælpe med at indhente de famøse blodprøver, så vi kan komme videre.

Jeg ved ikke om praktiserende læge kan gøre dette, men jeg ville absolut prøve.


Alternativt kunne du måske kontakte psykiateren og pænt gøre ham opmærksom på, at han sådan set bare gør sit til at trække sagen i langdrag og at du gerne vil have taget de blodprøver så sagen kan blive afsluttet.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 09:14   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Trold!!!

De er godt nok blevet strikse mht de blodprøver, det er anden gang jeg har hørt det siden d 4 Januar!!!

Og et eller andet sted, finder jeg det fuldstændig forkasteligt, tjaaa...endog krænkende.
Jeg tog jo ikke medicin da jeg blev tilkendt førtidspension, og havde ikke taget medicin i maaaaange år (6-7 år eller deromkring). Men jeg tænker da, TÆNK hvis hele pensionssagen var kørt i smadder pga en blodprøve, og at de ville KRÆVE jeg tog medicin, gys da!!

Men tilbage til sagen. Få endelig taget den blodprøve som Trold foreslår, så du kan komme videre i sagen. Sikke en redelighed.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 13:29   #34
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan få en mistanke om, at psykiaterne vil "opdrage" lidt på kommunens folk, og nok i særdeleshed lægekonsulenterne, og få dem til at forstå, at det ikke hører nogen steder hjemme med den slags undersøgelser.

Og det er jo sådan set fint nok, men det er da surt for den borger, som kan få sin sag trukket ud i månedsvis fordi lægekonsulent og psykiater ikke kan blive enige.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 21:30   #35
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Så er jeg kommet så langt i min sag at min sagsbehandler har opdateret påny min ressourceprofil og sendt den til pensionsteamet. Åbenbart har min psykiater "vundet" over kommunen ved at afvise kommunens krav om blodprøvetagning.. ( det tog sin tid). Lægekonsulent i kommunen fastslå tidliger udtalelser at alle behandlingsmuligheder er udtømte. Uhe gad vide hvad de finder på nu?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 23:34   #36
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
De finder åbenbart ikk på mere.. Jeg fik at vide i dag at sagen er blevet godkendt af fagligkonsulent er overgået til afgørelse til førtidspension....Ved i hvor lang tid det plejer at gå inden jeg få noget at vide fra dem?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 21:21   #37
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Det gik ikke særligt lang tid. Jeg fik ingang brev at sagen er overgået til afgørelse til førtidspension jeg fik min førtidspension idag ) der gælder fra den 01.03.Min psykiater har vist vundet sagen over kommunen mht. blodprøverresultater. Det skulle jeg ikke igennem, selvom kommunen flere gange har understreget at dette mangler for at sagen kan afgøres... Det er dejligt og skønt at der er kommet afklaring på dette. Jeg takker alle for info og hjælp i alle har været til stor hjælp... Alle dem der står og venter til at deres sag skal afgøres tab ikke modet alt kan lade sig gøre....
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 23:15   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Psykiateren har nok slået på, at der ikke står nogen steder i lovgivningen, at man SKAL have taget blodprøver i forbindelse med en sag på kommunen, eller an afklaring.
Dejligt du nu kan få fred og det gik forholdsvis hurtigt til sidst!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 13:06   #39
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tillykke med det.. endelig at kunne få lidt fred...selvom årsagen jo aldrig er rar..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 14:05   #40
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Tilykke med afklaringen...

Vedrørende blodprøver, er det vist kun fordi kommunen vil tørre betalingen(af blodprøven) af på sundhedssystemet... -hvis de ville kunne de jo bare betale den selv !!!

Kommunen ville fx også have en psykiatri-test af mig, igennem min egen læge og via deres system, men de afviste det var deres bord og henviste til at kommunen selv kunne få lavet en i det private system... -det fandt kommunen så IKKE nødvendigt

Ps. Lægerne rystede på hovedet og sagde; det var langt fra 1. gang kommunen forsøgte at tørre betalingen af på sundhedsvæsnet...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Vedr. erheversevneerstatning Nana M Alt det andet 14 30-05-2012 16:35
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Efter samråd vedr. FTP hvad så.? Manse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 04-06-2009 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension