K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2015, 11:24   #1
birken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
birken er ny på vejen
Opsigelse af flexjob

Efter 2 års arbejdsprøvning hos min arbejdsgiver blev jeg ansat i flexjob. Efterfølgende skiftede arbejdspladsen koncept og alle mine skånebehov blev tilsidesat.

Dette har haft store konsekvenser for mit helbred i de sidste par år og har medført flere hospitalsophold, nye udredninger, mere medicin, bivirkninger af behandlinger, ændring af medicin, nye diagnoser, osv. Som 30+ bør man ikke udvikle hjerteproblemer pga et arbejde. Er til kontrol cirka hver 14 dag - tidligere var det kun hver tredje måned.

Lægerne, arbejdsgiver og jeg er enige om, at de nye arbejdsvilkår påvirker mit helbred i negativ retning. Jeg elsker at være på arbejdsmarked. Derfor tog jeg kontakt til jobcenteret om arbejdsgiver og mine muligheder og rettigheder i forbindelse med et evt. jobskifte. Venter stadig på svar siden Maj.

Har haft telefonisk kontakt til flexkordinatoren som påstår, at jeg (flexjobberen) ikke må opsige mit job. Hvad er mine rettigheder? Flexkordinatoren havde mere fokus på, at spare kommunen penge ved at henvise til den nye ordning i det tilfælde, at arbejdsgiver og jeg ændrede mine arbejdstider og arbejdsvilkår for at fastholde mig i ansættelsen. Endvidere orkede han ikke at sætte sig ind i mine spørgsmål eller min situation - ikke hans problem at virksomheden ændrede koncept eller at situationen har påvirket mit helbred.

Hjælp. Hvad er mine rettigheder? Arbejdsgiver vil ikke opsige mig, Lægen vil ikke sygemelde mig, begge synes, at den bedste løsning vil være at ansættelsen ophører.
birken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 11:47   #2
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Klagede du skriftligt til jobcentret over, at dine skånebehov ikke bliver tilgodeset?

Når du henvender dig til din sagsbehandler så gør det ALTID skriftligt.

Under alle omstændigheder så klag til jobcentrets chef over at du har ventet på et svar siden maj.
Aflever klagen ved skranken i jobcentret og bed om at kvittere for modtagelsen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 15:37   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men det er rigtigt du må ikke sige op. så får du karentene, så må du presse dinl æge til en syge melding,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 17:48   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har forhåbentlig en kontrakt til det job....hvis ikke de overholder eller tilrettelægger jobbet efter dine skånehensyn....ja så er det jobkonsulentens arbejde at få det fixet...

Start med at skrive til jobkonsulenten på jobhcenteret at dine skånehensyn ikke bliver overholdt...og at du vil have at de finder en løsning sådan at du kan passe jobbet...

Dette skal gøres skriftligt....og du skal have en kvittering på at du har afleveret det...

Hvis der så ikke sker noget....ja så skal du klage skriftligt til jobcenterchefen....husk kvittering...

Det er jobkonsulentens arbejde...så det med ikke at have tid eller andet....ja det har intet med dig at gøre....de skal bare få fingeren ud og komme i gang...

Se § 70 d her https://www.retsinformation.dk/Forms...9-0d1b685cc4ab

Citat:
§ 70 d. Jobcenteret skal sikre, at den ansatte udnytter sin arbejdsevne bedst muligt i fleksjobbet, og at den pågældendes skånebehov bliver tilgodeset
Se §75 her https://www.retsinformation.dk/Forms...d-7911abebd120 som henviser til §13 stk 7 og 8 her https://www.retsinformation.dk/Forms...6-3d1a4ac21fec

Som siger at man ikke har pligt til at udnytte sin restarbejdsevne hvis ens helbred vil tage yderligt skade af det

Citat:
§75
Stk. 3. Stk. 1, nr. 1, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en rimelig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 7 og 8.
Citat:
§13 stk 7
Stk. 7. Ønsker ansøgeren eller dennes ægtefælle eller samlever, jf. §§ 2 a og 2 b, at modtage eller modtager ansøgeren eller dennes ægtefælle eller samlever hjælp som uddannelses- eller jobparat, har de dog ikke pligt til at udnytte deres uddannelses- eller arbejdsmuligheder ved at tage imod et tilbud om uddannelse eller arbejde efter stk. 1 eller tilbud eller beskæftigelsesfremmende foranstaltninger efter stk. 5, hvis
1) tilbuddet ikke kan anses for et rimeligt tilbud på grund af forhold, der vedrører tilbuddets indhold,
2) den pågældende ikke kan deltage i uddannelse eller arbejde på grund af sygdom eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis den hidtidige uddannelse eller det hidtidige arbejde fortsættes,
Håber du kan bruge dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 18:35   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du ikke kan holde til det og dine skånehensyn ikke bliver overholdt må du sygemelde dig.
Så skal arbejdsgiveren nok fyre dig på et tidspunkt

Pas godt på dig selv
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension