K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 15:12   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
lovforslag

da der er så meget kassetænkning i komunnerne omkring hvad de skal gøre med folk der bliver syge at mange sager trækker i langdrag har jeg her et lille forslag som i mine øjne måske kunne få kommunens folk til at få fingerne ud af en hvis lemmelsdel.

1. kommunen forpligter sig det første halv år varetager sig udredelsen af den sygdomsramte borger, på statens regning

2. hvis der efter et halvt år stadig ikke er kommet frem med en konkret løsning på den enkelte borges sag skal regningen det næste halv år deles mellem stat og kommune

3. og hvis der stadig ikke er en løsning på den enkle borgers situation efter et år skal hele regningen betales af komunnene selv

da det jo godt kan trække i langdrag med behandling af patienter på de danske sygehus som regionerne jo står for skal de også rammes på pengepungen og det kunne man jo gøre ved at

4 i tilfælde af at ventetiden på behandlig kan trække i langdrag kan regionerne pålægges at betale en del af den udgift som kommunen eller staten har på den ekelte borger.

som jeg ser dette forslag vil der jo pludselig være en fordel for kommunen at få folk hurtigt igennem maskineriet da de det første halve år ikke har udgifter på borgen men vil få det hvis sagen trækkes i langdrag, og regionerne vil jo også presse på med behandling da de jo også kan blive ramt.

jeg ved også godt at der spiller flere faktor ind i dette spil for hvis en person kommer på pension hvem skal så betale.

men nu åbnede jeg denne tråd i håb om at få en lille debat igang om hvordan vi kan ændre nogen ting
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:15   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, lyder interessant, fodfolket

har umiddelbart svært ved at give et modspil KUN kan det siges-syns jeg- fra det menneskelige perspektiv: GENSIDIG TILLID!

Lad os få vendt tidens trend m mistænksomhed og istedet indføre tillid igen -mit bud
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:25   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Alt hvad der hedder syge, handicappede og børn mener jeg slet ikke høre hjemme økonomisk i kommunekasserne.

Det KAN ikke være rigtigt, at der er forskel på hjælpen/undervisningen afhængig af hvor du bor i landet!!!

Jeg står selv i den situation af jeg prøver at sælge hus, og overvejer et kommuneskift. Jeg er påvirkelig af, hvilke kommuner der bliver mest udskældt - men er det rimeligt? (Nu er jeg fra Odense, så vil næppe opleve en forringelse andetsteds).

Kort og godt - syge, handicappde og børn skal ikke kategoriseres efter kommunernes eventuelle budgetter og underskud. DEN regning skal bare betales. Så må kommunerne altså få lidt færre penge til kulturø, vandkulturhus og mindre bløde værdier, granitbelægninger i gågader og rådhuse mv. kan teoretisk godt undværes, omend det vil gøre ondt på de høje herre........
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 21:46   #4
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
odenseaner jeg giver dig fuldstændig ret i dine perspektiver, min ide med at staten betaler det første halv år af ens sygdom, var at det ville sætte pres på kommunerne for at få tingene igennem hurtiger så de ikke kommer til at betale regningen, jeg tror heller ikke på at det vil komme til at fungere helt så firkantet som jeg satte det op.

mit formål med dette indslag var egenlig bare for at lave en lille debat om hvordan disse beukratiske regler kunne laves om så det kommer alle til gode
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 21:55   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Fodfolket - jeg synes det er fedt med dine indlæg. De er supergode til at skabe en debat, og udveksle erfaringer

Jeg forstår også godt din pointe. Så længe der er kommunal økonomi indblandet er jeg bare RIGTIG bekymret.

Jeg tror faktisk at sagsbehandlere ville få glæden tilbage og fagligheden i top, hvis ikke der stod en leder/rådmand og skreg besparelser hele tiden.

Tænk dig en verden hvor sagsbehandleren faktisk havde tid/overskud til at se mennesket bag cpr-nummeret. En dejlig tanke omend utopi
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 22:05   #6
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Tænk dig en verden hvor sagsbehandleren faktisk havde tid/overskud til at se mennesket bag cpr-nummeret. En dejlig tanke omend utopi


ja det ville være et drømme senari, selvom jeg er en af de heldige der har haft en sagsbehandler på jobcentret der var utrolig menneskelig og virkede som om at hun lyttede til hvad man siger, og det er faktisk ikke kun mig der syntes det, for en af dem jeg er i arbejdsprøvning med har/havde samme sagsbehandler (hun er desværre gået på barsel)
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 11:24   #7
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
lige en sjov en jeg hørte forleden som godt kan ligge under lovforslag.

to top poliktikker sidder og diskuter om hvor der kan lave besparelser uden at ramme alt for mange mensker der kan blive sure på dem.

Birthe (opdigtet navn) : vi skære i sygedagpengen.

Lars (opdigtet navn) : hvordan vil du skære mere i dem

Birthe : jo vi sætter en grænse på kun 26 uger

Lars : Det kan vi da ikke bare gøre

Birthe : og de skal heller ikke have ret til kontanthjælp

Lars : lille birthe nu strammer du den lige lovlig

Birthe : nej lars nu skal du høre her hvad min ide med denne lovænding er. folk der ikke får penge bliver hurtiger rask, og dem der virkelig er syge og har brug for sygdagpenge bidrager jo ikke til samfundet, så hvis vi kan få dem til at gå bort hurtiger, så belaster de ikke samfundet i den grad som de gør nu.

Lars : jamen jeg syntes nu at det lyder lidt hårdt birthe

Birthe : jamen lars kan du ikke se at de belaster vores sundhedsvæsen rigtig meget

Lars : jo det kan jeg da, men der er jo en grund til at de er blevet syge

Birthe : ja det har du ret i, men hvis det bliver ved på denne måde ender det jo med at vi som folkevalgte skal drikke vand til vores middage i stedet for rødvin

Lars : du siger noget birthe, kan du ikke lave et stykke papir til de andre partier om denne alvor der er ved at ramme os med alle de syge, så de godt kan se at der skal strammes op



Den er nok ikke sat helt ordret op da det var en jeg hørte, men jeg håber i forstår pointen i den
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovforslag vedr. arbejdsskader østerbro Alt det andet 4 11-10-2011 14:03
lovforslag om rådighedsbeløb maruus Politik og Samfund 3 24-05-2009 22:36
Langtidssyge og nyt lovforslag Smidt Politik og Samfund 4 24-05-2009 13:36
Lovforslag forkastet! buster Politik og Samfund 3 03-04-2009 12:33
nyt lovforslag pr 1 feb 2008 kitter Nyt om loven 3 01-02-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension