K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2016, 12:30   #1
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Modregning af erstatning

Jeg har været uheldig og er faldet på min arbejdsplads. Jeg har brækket armen. Jeg har læst at man muligvis kan få udbetalt erstatning for svie og smerte, men vil det blive modregnet i flekslønstilskuddet?
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 14:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan ikke få svie og smerte erstatnig hvis det er en arbejdsskade.

Men man kan få en menskadeerstatning - er det det du mener?

En arbejdsskadeerstatning som menskade vil ikke blive modregnet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 15:02   #3
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hvis du selv har en privat "heltidsulykkesforsikring" kan du herfra søge svie og smerte erstatning.

Hvis Arbejdsgiveren´s forsikring skal give erstatning for svie og smerte, skal det være efter "erstatningsansvarsloven" dvs. der skal være noget at bebrejde Arbejdsgiveren f.eks. at han ikke har overholdt arbejdsmiljøloven og derfor er skyld i den brækkede arm.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 16:28   #4
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Til IGKH62
Jeg har en heltids ullykkesforsikring, og jeg har snakket med dem. Det er kun i tilfælde af en menskade, at jeg vil kunne få erstatning, de snakkede ikke om erstatning ved svie og smerte.Har du hørt om nogen der har fået noget udbetalt derfra, for svie og smerte?
Og du har ret med hensyn til at der skal placeres en skyld, for at der kan blive tale om udbetaling fra arbejdsgiverens side.
Jeg googlede lidt på det, og fandt denne hjemmeside, hvor man kan få svar på flere ting ang. arbejdsskade.Jeg stillede et skriftligt spørgsmål, og blev ringet op. De sagde bl.a. at de færreste vil anmelde deres arbejdsgiver, så der kommer sjældent noget til udbetaling den vej.
http://www.erstatningsgruppen.dk/ers...-efter-skaden/
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 16:58   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Spørg direkte din private heltids ulykkesforsikring vedr. svie og smerte. Når du har brækket en arm går du med gips og er derfor uarbejdsdygtig.
Endvidere forventer jeg du skal have genoptræning bagefter og er her forsat berettiget til svie og smerte erstatning. Se evt. ASK´s vejledende mentabel http://www.ask.dk/Selvbetjening/Mentabel.aspx

M.h.t. din arbejdsgiver ligger der vel en "Anmeldelse af arbejdsulykke" via EASY samt ulykken evt. er anmeldt til Arbejdstilsynet
Således bør ulykken være velbeskrevet så du kan vurdere det videre forløb

Kan du beskrive hvor dit brud sidder på armen?

Sidst redigeret af lgkh62; 27-04-2016 kl. 17:00. Årsag: Hvor sidder brud
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 17:24   #6
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Jeg håber virkelig du har ret, der er godt nok mange gener forbundet med dette lange sygdomsforløb.
Bruddet sidder oppe i "kuglen" i skulderen, og derfor kan jeg ikke få gips på, men må selv holde den i ro. Jeg må overhovedet ikke bruge armen i 12 uger.
Jeg vil prøve at tage kontakt til forsikringen igen. Tak for råd!
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 17:46   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Jeg håber virkelig du har ret, der er godt nok mange gener forbundet med dette lange sygdomsforløb.
Bruddet sidder oppe i "kuglen" i skulderen, og derfor kan jeg ikke få gips på, men må selv holde den i ro. Jeg må overhovedet ikke bruge armen i 12 uger.
Jeg vil prøve at tage kontakt til forsikringen igen. Tak for råd!
Jeg havde en bekendt som faldt på vejen i boligområdet, hvor x bor.
Boligselsskabets forsikring afslog erstatning på men-, svie og smerte erstatning
Jeg bad x kontakte selskabet igen og fortælle om skuldergener samt behandlingsforløb..

x modtog efterfølgende fuld svie og smerte erstatning op til max beløbsgrænse
x modtog men erstatning
x modtog erstatningsbeløb til behandling, udregnet for de næste 10 år ud fra de sidste 2 års omkostninger, da speciallægeerklæringen skrev langvarig fysioterapeut behandling af kronisk skade.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 17:57   #8
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Du har nok ret i at man ikke skal give så hurtigt op, der står dog ikke noget om erstatning for svie og smerte i policen, men det skader da ikke at prøve at ringe til dem igen.
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 19:27   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Du har nok ret i at man ikke skal give så hurtigt op, der står dog ikke noget om erstatning for svie og smerte i policen, men det skader da ikke at prøve at ringe til dem igen.
Hvis det ikke står i din police har du kun men erstatning og ikke svie og smerte erstatning.
Tjek dine egne forsikringer.
Tjek hvad du har af muligheder fra modparten.

Erstatning til min bekendte x var fra Boligselsskabets ansvarsforsikring, da de ikke havde saltet og var derfor erstatningsansvarlige.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 20:49   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fik altså svie og smerte i 12 mdr efter en arbejdsskade

Tror det var 155 kr om
Dagen dengang skattefri og var også fleksjobber .

Det specielle var dog at der var en skadevolder og der var 2 af hans forsikringer der dækkede .
Den alm arbejdsgiver forsikring og hans private .. Han var også min arbejdsgiver ig min skade volder ..
Fik det dog kun i ca 12 mdr .. Da de sagde der var et maks beløb

Men man kan altså sagtens få det . Medmindre der er nogrm
Love det er ændret
Det var på den gamle fleksjob ordning .. Mem jeg fik fuld løn
Under hele forløbet og svie og smerte ca det 1 år . Ekstra penge

Stribe ftp

Sidst redigeret af stribe; 27-04-2016 kl. 20:54.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension