K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2019, 20:23   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bitten: Derfor blev jeg whistleblower

http://forfra.org/bitten-derfor-blev...fEs7AsdBUvNb2I

Det følgende er en tidslinje over de år Bitten Vivi Jensen arbejdede som ergoterapeut på Frederiksberg, hvor hun også blev medlem af kommunens rehabiliterings‐team. Beretningen er fortalt til Esben Maaløe, og har særligt fokus på de oplevelser, der gjorde at Bitten valgte at blive whistleblower.

2006, Ergoterapeut v. Frederiksberg Kommune
ca. 2006 får jeg job som ergoterapeut i frederiksberg kommunes visitation. Jeg glædede mig, for jeg havde hørt godt om Frbs behandling af de ældre. De fik bedre hjælp og havde flere tilbud, service‐niveauet var højere end i københavn. På det tidspunkt var jeg den første ergoterapeut i visitationen, og de andre, som var sygeplejersker så lidt skævt til mig. Efter et par måneder faldt det dog til ro, og jeg trivedes virkelig godt på mit arbejde

2017, primo – Bitten kontakter journalist Jesper Tynell fra DR

Jeg brugte de næste måneder på at gennemgå de mange sager jeg havde med hjem. Jeg lavede anonymiserede referater af dem, som jeg ville kunne vise til en journalist. Da jeg følte jeg var klar, skrev jeg til Jesper Tynell fra Danmarks Radio som blev meget interesseret. Han kom hjem og besøgte mig nogle gange, hvor jeg fortalte ham om VHs sag og viste ham referat, lægerne sagde sådan, men sagsbehandlerne sagde sådan osv. Vi snakkede frem og tilbage, men det endte med at han trak sig – jeg fik det indtryk at opgaven blev for stor ifht. til den tid han havde til rådighed.

På et tidspunkt havde tænketanken Justitita stort fokus på socialt udsattes retssikkerhed, og bad offentligt borgere der havde haft dårliuge sager i kommunen om at henvende sig. Jeg skrev til dem og fortalte dem at jeg havde en stak sager som jeg havde bortfjernet fra Frederiksberg Kommune. De udbad sig betænkningstid, men kom frem til at de gerne ville se sagerne, desværre kom politiet dem i forkøbet ved at beslægge dem i mit hjem


Tak, til Bitten.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
whistleblower ? SÅrdnok! Politik og Samfund 1 26-01-2015 03:48
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Whistleblower-ordning:Frederiksberg først buster Politik og Samfund 0 13-01-2011 13:03
Tænk dig om før du bliver whistleblower Lilli Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 6 09-06-2009 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension