K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2007, 21:19   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En overset problematik

Faldt lige over den her artikel over hos www.bistandsbums.dk og tyv stjal den herover til

Det er en ting jeg tit har tænkt over når jeg selv møder mine egne børns tvivl og usikkerhed som kommer hos dem engang imellem og så er jeg en af dem med et af de mere usynlige handicap..

Så jeg kan med gru tænke på hvordan børn af mere syge og mere handicappet forældre har det.

Kilde Dr.dk

Børn med syge forældre mangler støtte


Mere end 100.000 danske børn og unge lever med en alvorligt syg far eller mor. Mens der i flere år har været fokus på børn, der mister en pårørende, så mangler der tilbud til børn og unge med syge forældre.

En gruppe
I Syd og Sønderjylland har Kræftens Bekæmpelse i øjeblikket kontakt med én decideret samtalegruppe for børn med en alvorligt syg far eller mor.

Og det er et stort problem, vurderer flere eksperter.

Angst og usikkerhed
- Børnene lever med en angst og usikkerhed som de slet ikke er gamle nok til at tackle. Det pres øger riskoen for at få alvorlige problemer senere i livet, siger centerchef for Unge og Sorg, Preben Engelbrekt til DR Syd.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
250.000 angste bliver stadig overset Stella Politik og Samfund 30 15-05-2009 17:46
"Psykisk sygdom bliver overset" cl8 Dit og Dat 4 05-11-2007 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension