K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2015, 16:41   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
En god kilde til bitterstof på denne tid af året er rucola salat. Brug dem evt i en pesto.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2015, 16:48   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CLM Se meddelelser
Jeg har også taget magnesium som cellesalt, men der er ikke noget der har haft overbevisende effekt. Derfor giver det god mening at fremme fordøjelsesprocessen så man kan få bedre gavn af alt det man indtager.
Jeg er kommet i gang med at tage Bitterstern og håber at det snart viser sig at gøre noget godt.
Ja, det giver nemlig rigtig god mening, at indtage det som kroppen mangler, så den selv kan klare resten af processen, og blive "selvkørende".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
En god kilde til bitterstof på denne tid af året er rucola salat. Brug dem evt i en pesto.
Korrekt.
Der findes mange fødevarer, som indeholder bitterstoffer, og det optimale er selvfølgelig, at få det via kosten.
Men de fleste mennesker (mig selv incl.) bryder sig ikke om den bitre smag, og undgår den.
Og så er det næstbedste jo, at tage det som kosttilskud, og fordelen ved dråber er, at man nemt kan justere mængden efter behov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2015, 19:40   #13
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Gode bitterstoffer findes også i mælkebøtteblade og skvalderkål. De er kommet frem nu.

Ja, jeg synes også dråberne er nemmere at dosere til de fleste måltider.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 00:39   #14
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Magnesium findes også i bananer og melon. Et par bananer kan være gode, hvis man fx tager vanddrivende/blodtryksmedicin. eller melon (alle slags). Og ananas.

Hvis jeg trænger til bittert- er det mest Icebergsalat- jeg kan ikke lide rucola, det smager af harsk plantefedt. (Harske nødder med grisesmag).

Pt- er jeg nu helt tosset med (superstærk) revet peberrod- og faktisk æbler og appelsiner. Men jeg spiser meget efter, hvad jeg har lyst til- og nu er det fisk, frugt- og roastbeef med knaldstærk peberrod.
Til sommer er det måske jordbær, nye kartofler og den slags.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 07:55   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Magnesium findes også i bananer og melon. Et par bananer kan være gode, hvis man fx tager vanddrivende/blodtryksmedicin. eller melon (alle slags). Og ananas.
Der er ikke ret meget magnesium i en banan.
Den er næst-nederst på denne liste over indholdet af magnesium i fødevarer: http://www.rapsol.dk/Da/ct059.php

Jeg tror du forveksler det med "kalium", som er det mineral man er obs på ved vanddrivende medicin.
Kalium i fødevarer: http://www.rapsol.dk/Da/ct057.php

Hvis man spiser soyabønner (edamame-bønner) får man masser af både kalium og magnesium.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 21:21   #16
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Nej for fanden

Det er kalium. Undskyld!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 21:49   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Det er kalium. Undskyld!
Tænkte jeg jo nok.

Og hvis man mangler magnesium kan man ikke optage kalium.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2015, 22:00   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
CLM, hvordan går det?

For mit eget vedkommende har de sidste måneder været "underlige", selvom jeg synes jeg har gjort alt det rigtige m.h.t. kosten, så var jeg igen begyndt at have de velkendte symptomer i hoved og fordøjelse.

For ganske nylig har jeg fundet ud af, at "det tredie krydderi" spiller en stor rolle.

https://www.google.com/search?q=det+...utf-8&oe=utf-8

Der har været flere gange hvor jeg har haft ondt i hovedet og forstoppelse, og har set tilbage på de foregående dages kost, uden at kunne få øje på noget forkert, måske lige bortset fra, at jeg havde spist lidt chips aftenen før, men jeg mente ikke de burde være et problem.

Da jeg endelig fik læst varedeklarationen så jeg, at de indeholdt "det tredie krydderi".
Det måtte jo komme an på et forsøg, så i 10 dage spiste jeg ikke noget med "det tredie krydderi", med det resultat, at hovedpinen forsvandt, og toiletbesøg var næsten en fornøjelse.
I søndags havde jeg lovet ungerne at lave lasagne, og deri plejer jeg at komme bouillon, som indeholder "det tredie krydderi".
Jeg kom først i tanke om det aftenen før, så jeg havde ikke lige tid til, at lede efter et alternativ, så jeg valgte at komme bouillonterninger i, og så teste, om det nu også var "det tredie krydderi", der var skyld i problemerne.

Vi spiste ca. kl. 18, og umiddelbart efter var der ingen problemer, så jeg begyndte at tænke, at det så ikke var "det tredie krydderi" der var synderen, eller også skulle der mere til, måske flere dage i træk.

Men, da kl. var 21 begyndte de velkendte symptomer at vise sig, spændinger fra nakken og hele vejen op af baghovedet, op til det øverste punkt på hovedet, og spændinger i maveregionen.

Så, medmindre du er kommet af med dine problemer, bør du prøve at undgå fødevarer med "det tredie krydderi" i en periode og se hvad der sker.

Prøv at google "det tredie krydderi" og læs hvilke betegnelser der også bruges, og læs så varedeklarationer på de madvarer du bruger.
Især bør du være obs på færdigretter o.l., chips med barbecue og bacon, og Netto's chips med salt og peber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension