K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2011, 01:58   #1
MajaS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
MajaS er ny på vejen
Afslag på Kørestolbasket til handicappet

Hej alle sammen.

Jeg er en pige på 18 år og har rygmarvsbrok (vil sige jeg sidder i kørestol og ikke er i stand til at gå). Jeg har fået denne her sportsgren som er kørestol basket i denne sport skal man have en speciel stol. Denne stol ville jeg meget gerne have fået bevilget af kommunen.
Men jeg har fået afslag en gang via paragraf 100, der sagde de at en borger kun var berettiget til ET hjælpemiddel.
Da jeg har nogle bekendte som spiller kørestol basket ved jeg at kommunen SKAL betale men jeg ved bare ikke hvilken paragraf jeg skal søge under.

Mvh Maja
MajaS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 02:06   #2
MajaS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
MajaS er ny på vejen
Skal lige siges at jeg ikke er på pension og heller ikke kommer til at være det, da jeg ikke ønsker at være på pension ..
Jeg for kontakt hjælp, hjemmeboende

Sidst redigeret af MajaS; 16-10-2011 kl. 02:26.
MajaS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 09:17   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen har sådan set PLIGT til at se på ALLE muligheder, når der søges.(retsikkerhedsloven §5)

Men måske §112 eller §113, mener at en af disse kan bruges.

Ellers prøv DH eller lign for råd.

Men hvis du i forvejen har §100, bør du kunne bevilges denne som en enkelydelse.
Har du klaget til statsforvaltningen over afslaget?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 10:35   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ref Muskelsvindfonden...

http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...%B8restol.aspx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 16:26   #5
MajaS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
MajaS er ny på vejen
Hej popiae.

Jeg kan ikke kun ha' et hjælpemiddel/denne stol til kørestol basket, da den ikke må kører uden for.

Hej Peter.

Det lyder godt. Sådan som jeg har forstået det skal de give mig en basket kørestol via paragraf 112 eller 113 ??

Mvh Hilsen Maja
MajaS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 21:22   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og så husk at anke et evt afslag, især ved §100.

Kommunerne har en tendens til BARE at give afslag, uden enlig at undersøge sagen nærmere, for langt langt de fleste inden ved ikke (og bliver ikke vejledt om) at de kan anke, eller også orker borgerene det ikke. De kan sågar finde på SLET IKKE at tage stilling til den § man har søgt og bare vælge en anden der helt sikkert giver afslag, den taktik har jeg før prøvet, og må indrømme at jeg simpelthen ikke orkede at gøre mere ved det, dumt absolut dumt.

Så ank, også et delvist afslag, for det kan de skam også finde på, altså at give lidt medhold (med holde i fx 5 ud af 15 punkter) men bare ikke nok til at man så kan få den hjælp man er berettiget til.

Så for 3. gang ank

Anke gør du inden for 4 uger efter du har modtaget afgørelsen, og du kan sagtens anke selv om at kommunen ikke oplyser dig om at du kan.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 15:14   #7
MajaS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
MajaS er ny på vejen
Hej LUM.

Er det ikke dumt at anke ved paragraf 100 hvis det ikke er den jeg skal søge under?
Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtig, ved paragraf 112 og 113 at komunnen skal betale ved disse paragraffer??..

Mvh hilsen Maja
MajaS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 15:36   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MajaS Se meddelelser
Hej LUM.

Er det ikke dumt at anke ved paragraf 100 hvis det ikke er den jeg skal søge under?
Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtig, ved paragraf 112 og 113 at komunnen skal betale ved disse paragraffer??..

Mvh hilsen Maja
Maja.

Prøv dette link - http://ryk.dk/node/1983

Det er andre rygmarvsskadede der skriver at en basketstol, skal søges som en aktiv sportsstol.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 15:39   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo men du skrev du havde søgt §100 (der burde du have anket afslaget) og den med at anke gælder samtlige af denne type af §§ Ikke nok med det burde din kommune have vejledt dig om hvilken § du så skulle bruge, og det vil de få besked på i et evt ankenævn.

Kommunerne skal spare og siger nej i håb om at folk så opgiver, = penge sparet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 19:12   #10
MajaS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
MajaS er ny på vejen
Hej LUM

Jeg har endnu ikke fået afslaget på skrift men i tlf men vi har bedt om at få et skriftligt afslag i midten/slutningen af sidste uge og jeg tror hun er på ferie i denne uge her pga efterårsferie..

Hej Ingrid

Jeg tror det er ligemeget hvad jeg kalder det for det jeg fik at vide da jeg snakkede i tlf med hende var at en borger kun måtte have et hjælpemiddel men det er har jeg så fået bekræftet på et link som er blevet sendt til mig tidligere i dette forum at dette passe ikke..

Mvh Maja
MajaS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Taber sag om fyring af handicappet MTVRV1 Politik og Samfund 0 29-06-2011 12:23
Hvornår er man handicappet? zuza Et godt link! 4 15-04-2011 18:23
handicappet forælder Supercarla Dit og Dat 2 03-05-2009 00:16
Handicappet politikere Hejdien Politik og Samfund 0 03-11-2007 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension