K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2010, 17:36   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
øhh hedder §17 blevet til § 15??

Hej

Jeg søgte førtidspension (§17)på det foreliggende grundlag, jeg har dd fået at vide at det hedder § 15.
Spørg ikke om jeg er forvirret...... § 17 skulle dække boligomkostninger mv.
Kan nogle sige mig, hvad der er rigtigt og forkert. Uanset hvad, så skal jeg som borger ikke kunne §§'erne. Jeg skrev dengang, at jeg søger førtidspension på det foreliggende grundlag iht §17. De har nu i 5 mdr syltet sagen.
ER det bare to bad for mig??? Skal jeg søge igen?
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 17:49   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Narh... Det lyder da som om at det er dem der roder rundt i lovene!
Syntes så sandelig at du skal banke i bordet så det kan høres helt op på borgmesterkontoret.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 18:00   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
I "Bekendtgørelse af lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v." omhandler §17 personlige tillæg til betaling af varmeudgifter og sådan noget.

Men ved ansøgning om førtidspension jvf. §17 er det Lov om social pension det drejer sig om:

Citat:
Bekendtgørelse af lov om social pension:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 18:51   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Jeg søgte førtidspension (§17)på det foreliggende grundlag, jeg har dd fået at vide at det hedder § 15.
Spørg ikke om jeg er forvirret...... § 17 skulle dække boligomkostninger mv.
Kan nogle sige mig, hvad der er rigtigt og forkert. Uanset hvad, så skal jeg som borger ikke kunne §§'erne. Jeg skrev dengang, at jeg søger førtidspension på det foreliggende grundlag iht §17. De har nu i 5 mdr syltet sagen.
ER det bare to bad for mig??? Skal jeg søge igen?
Hmmm jeg kan læse mig frem til, at § 15 drejer sig om FOLKEpension... Gad vide, om de har troet, du søgte det?? Øhmmmm...

Og sig til dem, at hvis de ikke behandler førtidspension-sager, så SKAL de sende det videre til det rette sted!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 21:09   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Jeg søgte førtidspension (§17)på det foreliggende grundlag, jeg har dd fået at vide at det hedder § 15.
Spørg ikke om jeg er forvirret...... § 17 skulle dække boligomkostninger mv.
Kan nogle sige mig, hvad der er rigtigt og forkert. Uanset hvad, så skal jeg som borger ikke kunne §§'erne. Jeg skrev dengang, at jeg søger førtidspension på det foreliggende grundlag iht §17. De har nu i 5 mdr syltet sagen.
ER det bare to bad for mig??? Skal jeg søge igen?
Her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569 kan du scrolle ned til §17 og se, at den handler om selv at søge førtidspension.

Fik du en kvittering da du søgte førtidspension på det foreliggende grundlag iht §17 ?

Hvis du ikke fik en kvittering, eller kan få en på kommunen til skriftligt at indrømme, at de har modtaget din ansøgning, så står du nok ikke særligt stærkt, og så vil mit bedste råd være, at starte forfra.

Altså søge om fp i henhold til §17, på det foreliggende grundlag, een gang til, og så huske at få en kvitt. på at de har modtaget den.

Hvis du har en kvitt. på, at de har modtaget din ansøgning, så må du se at få
sparket dem i r***en, send en klage over at de ikke har reageret på din ansøgning.

Hvem har oplyst dig om, at det hedder §15 ?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indkaldelse den hedder LÆ 132 nono222 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 30-08-2011 07:25
Hvad er det nu det hedder.... Susanne2412 Dit og Dat 2 11-11-2010 17:28
kan man bare via tlf meddelse at det hedder kontanthjælp? V_Brask Alt det andet 32 22-02-2010 21:08
Hvorfor hedder siden k10? Loppen Alt det andet 2 26-06-2009 22:49
Hvad hedder det ? andi1975 Alt det andet 3 12-01-2008 18:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension