K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2018, 10:32   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
FIk lige denne:

2018
-
10017
Ansøgning om konfirmationsbidrag
Kære x
Vi har modtaget en ansøgning om fastsættelse af konfirmationsbidrag til x

I dette brev kan du se, hvilke oplysninger vi har i sagen. Du får også en beskrivelse af, hvordan vi vil behandle sagen, og hvad du eventuelt skal gøre.

Ansøgningen
Statsforvaltningen har modtaget en ansøgning fra Xxx xxxxxxxx om, at du skal betale konfirmationsbidrag til x

Vi modtog ansøgningen den 02-02-2018.
Hvis konfirmationsdatoen er angivet korrekt, er ansøgningen om bidrag indsendt til os i rette tid, da vi skal have modtaget ansøgningen tidligst tre måneder før konfirmationen og senest en dag før konfirmationen.

Sådan svarer du på ansøgningen
Vi har endnu ikke truffet afgørelse i sagen. Uanset om du har bemærkninger, indvendinger eller vil gøre opmærksom på, at du gerne vil betale det ansøgte bidrag, så opfordrer vi dig til at svare inden 10 dage.
Det gør du ved at anvende dette linkhttp://stfv.dk

Hvis du ikke modtager dette brev digitalt, skal du indsætte ovenstående link i din internetbrowser, for at komme videre.

Oplysninger i sagen
x har oplyst, at have forældremyndigheden alene
.
Det er også oplyst, at datoen for konfirmationen er den 29-04-2018, og at du ikke har bidraget til konfirmationen.
Hvis dette er korrekt, skal du ifølge reglerne betale konfirmationsbidrag til x
Det er derfor den afgørelse, vi vil træffe, medmindre vi inden xx x Dato: 05-02-2018
Bidrag
Statsforvaltningen
Storetorv 10
6200 Aabenraa
Sagsnummer:
2018 -10017
SAGSBEHANDLER:
Bidrag
Telefon: 7256 7000
EAN
-
Nr. 5798000362222
skriv til os via borger.dk
www.statsforvaltningen.dk

ÅBNINGS - OG TELEFONTIDER
findes på www.statsforvaltningen.dk/kontakt
Statsforvaltningen, Østergade 41, 6950 Ringkøbing 2
10 dage får nye væsentlige oplysninger.
Konfirmationsbidraget udgør 3.612kr.
Oplysninger vi kan have brug for
Når der er eneforældremyndighed, kan der normalt fastsættes konfirmationsbidrag. Vi vil kun tage hensyn til dine udgifter til konfirmationen, hvis de er afholdt efter aftale med den forælder, der har forældremyndigheden.
Det har derfor betydning for sagen, hvis

Du efter udtrykkelig aftale med xxx xxxxxxxx har betalt et pengebeløb eller nogle af udgifterne til konfirmationen.

Du har oprettet og indbetalt til en børneopsparing med henblik på konfirmationen, ligesom
opsparingen skal være kommet til udbetaling.
Der kan normalt fastsættes konfirmationsbidrag, fordi den, der har den fulde forældremyndighed, efter reglerne har ret til at kræve den anden forælders forsørgelse
spligt i anledningen af konfirmationen omsat til et pengebeløb ved en afgørelse om konfirmationsbidrag. Derfor tager vi kun hensyn til udgifter, som er betalt efter udtrykkelig aftale med Xxx xxxxxxxx.
Ved fastsættelse af konfirmationsbidrag er det en afgørende forudsætning, at ansøgeren har udgifter til konfirmationen.
Betaling af bidraget
Hvis vi træffer afgørelse om, at der skal betales konfirmationsbidrag, skal bidraget betales senest på konfirmationsdagen, hvis afgørelsen træffes inden konfirmationen. Hvis afgørelsen træffes efter konfirmationen, skal bidraget betales straks efter afgørelsen.
Eventuelle spørgsmål om betalingen af bidraget skal rettes til Udbetaling Danmark.
Regler
Ved afgørelsen vil vi bruge § 15, stk. 1-3 i børnebidragsloven (lovbekendtgørelse nr. 1815 af 23. december 2015)
.
Ansøgningsfristen fremgår af § 13 i bidragsbekendtgørelsen (bekendtgørelse nr. 1494 af 11. december 2017)
.
Vi bruger også indkomstoversigt for fastsættelse af børne og ægtefællebidrag i 2018(skrivelse nr. 10277 af 10. december 2017)
.
Reglerne er beskrevet i vejledning om børne og ægtefællebidrag (vejledning nr. 10275 af 11. december 2017)
.
Du kan finde reglerne i deres fulde ordlyd på www.retsinfo.dk
.
Hvis du vil vide mere
Du kan finde flere oplysninger i vedlagte vejledning og på
www.statsforvaltningen.dk/konfirmationsbidrag
.
Hvis du har spørgsmål, eller hvis du har behov for anden form for vejledning, er du velkommen til at ringe til vores INFOcenter på telefon 72 56 70 00. Du kan også bestille et opkald på vores hjemmeside. Find mere information på
www.statsforvaltning.dk/kontakt
.

Sorry det er meget rodet men formateringen går abenbart galt.

Humlen er at min eks vil have mig til at betale 3600 kr til en konformation der: dels aldrig sker (hun skal ikke konfirmeres), og så er der hele der her med at hun påstår at have den fulde forældremyndighed

Lyver hun under stafansvar her, for det er jo en lodret løgn, der er fælles forældre myndighed og dermed må en undgift til en fiktiv konfirmation vil også være 2-delt?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 10:43   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det du har modtaget er en partshøring.
Dvs det er din mulighed for, at fortælle din side af sagen.
Så jeg synes du skal svare på den, og forklare:
1: I har fælles forældremyndighed.
2: så vidt du er informeret, har den anden forældre ikke planer om, at holde konfirmation. Så du ønsker, hvis muligt, at se dokumentation på, at der nu er planer om at holde konfirmation.

Jeg synes ikke du skal forholde dig til om hun lyver. Du skal bare fremlægge din side af sagen, så de kan træffe afgørelse på et korrekt grundlag.
Vedlæg gerne dokumentation på, at i har fælles forældremyndighed.
Hvis du har noget på skrift om, at der ikke er planer om at holde nogen konfirmation, ville det også være guld værd at vedlægge. (Men du skal nok ikke lige kontakte hende og tvinge hende til at indrømme det, for det vil nok bare skabe en konflikt. Lad statsforvaltningen om at følge op på den del)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 10:58   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men vær lige opmærksom på at der godt kan søges om og bevilliges konformationbidrag selv om barnet ikke skal konfirmeres

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=7351

Måske en ide at læse reglerne godt igennem inden der svares på partshøringen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 11:10   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men vær lige opmærksom på at der godt kan søges om og bevilliges konformationbidrag selv om barnet ikke skal konfirmeres

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=7351

Måske en ide at læse reglerne godt igennem inden der svares på partshøringen
Lige præcis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 11:21   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Beklager at jeg ikke lige havde fået læst op på det med konfirmationsbidrag uden konfirmation

Men det er stadigvæk ret relevant at fremhæve, at hun har oplyst at hun har forældremyndigheden alene. Det er jo faktuelt forkert.
Og selvom man kan søge konfirmationsbidrag uden at holde konfirmation, så er dette jo også faktuelt forkert: "Det er også oplyst, at datoen for konfirmationen er den 29-04-2018,"
Så det kan man jo også lige anmærke i partshøringen. Uanset om det har betydning på den endelige afgørelse eller ej.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 12:13   #6
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Hov ALLETRFØRST: Så kan jeg se der er et enkelt sted jeg ikke fik fjernet et navn i teksten! Det må WEbmaster gerne !

Misstmiss, siger du at jeg faktisk skal betale også selv hvis hun rent faktisk slet ikke SKAL konfirmeres?

Men så må det vel være på lige fod med moren, til en kjole, (men det skal man vel ikke ha til en NONfirmation) er det så ikke bare en fest?

Jeg har allerede forelagt det Statamtet, som åbenbart er flyttet til åbenrå, kan vi risikere og skal helt derned for at afgøre dagen (vi er begge på sjælland så det blir nok mere i transport end de 3600 kr)

Det nu heller ikke de 3600 kr, for seføli skal min datter have en god dag.

Det jeg blir sur over er dels at moren påstår at have fuld forældremyndighed, men nok endnu mere bare at... Hvorfor kan vi ikke bare tale som vokse mennesker?

Vi har ikke været decideret uvenner siden dengang for 7 år siden.

Så hvorfor tar hun ikke bare og ringer til mig, og sir "hey din datter skal snart konfirmeres, det koster nogle klejer, hvordan gør vi det?"

I stedet for straks at sende alt i statsamtet, jamen jeg forstår sgu ikke kvinder når de er sårn.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 12:20   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det har Webmaster gjort....hele tre steder

Har forsøgt at rette formateringen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 12:55   #8
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Webmaster takker. Synes ellers jeg have gået den igennem for navne og adresser, men ikke helt da jeg så først så efter
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 13:04   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Selv om statsforvaltningens hovedkontor ligger i Åbenrå, er der afdelinger i hele landet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 13:33   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu er loven jo sådan at hun kan søge det bidrag, hun har jo pigen i hverdagen, min lille brors datter har også holdt non komfimation og fik også det bidrag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension