K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2008, 00:06   #1
ljkes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
ljkes er ny på vejen
lønforhandling

Hej alle!

Jeg arbejder i flexjob (21 timer om ugen) og skal på onsdag have min første lønforhandling. Troede jeg "bare" kunne forhandle om at få et bestemt antal % i lønforhøjelse af den samlede nuværende løn (som alle andre, der arbejder), men min kæreste siger, at jeg kun kan få lønforhøjelse af den halvdel, som min arbejdsgiver selv betaler, da han så ellers skal betale det dobbelte ud af egen lomme (da han jo ingen tilskud får til lønforhøjelsen). Har min kæreste ret, hvad jeg ikke håber, for så kan jeg jo ikke få ret meget i lønforhøjelse ??

Mvh
- med tak og håb om et hurtigt svar fra en der kender det rigtige svar -
ljkes.
ljkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 00:21   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Ikke helt sikker

Kommunen/staten giver som udgangspunkt tilskud til en andel af mindstelønnen i forhold til gældende overenskomst på området. Jeg ved dog ikke om løntilskudet følge en ancinitets-model eller lign. Altså om det følger med løntrin eller ej. Håber nogen, der er i fleksjob kan svare uddybende, der er så vidt jeg ved ikke lønforhandlinger med kommunen.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 01:18   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din arbejdsgiver skal selv betale din lønforhøjelse....det vil han ikke få tilskud til...

Det er korrekt som superhoax skriver....kommunen betaler kun en andel af mindstelønnen...

Men dette burde da ikke holde din arbejdsgiver tilbage....hvis han/hende ellers er tilfreds med det du laver...

Så det ser desværre ud til at din kæreste har ret...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 13:41   #4
Bo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bo er ny på vejen
Hej,

hvis mindstelønnen er reguleret for dit område, så skal din løn også.

I mit tilfælde beder vores bogholder Odense kommune om at øge deres tilskud iht. at mindstelønnen fremover udgør XX kr, og kommunen skal betale den ene halvdel af forhøjelsen, og arbejdsgiver den anden halvdel.

Selvfølgelig er det tilladt for arbejdsgiver at give dig mere i lønforhøjelse end mindstelønnen er steget med, men det er så for egen lomme.

Venlig hilsen


Bo
Bo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan foregår en lønforhandling i fleksjob??? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 30-03-2011 18:34
Lønforhandling Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2007 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension