K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2014, 10:30   #1
Mor-damen
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mor-damens avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: Slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mor-damen er ny på vejen
Advokathjælp i Norge?

Hej Alle

Min mand er norsk statsborger og blev tilkendt 27/40 brøkpension pr. 1. nov. 2012. Vi søgte straks (via pensionsstyrelsen) om at få den sidste bid i Norge.

Efter næsten 1½ års sagsbehandling i Norge har de nu givet afslag!! Dette afslag vil vi selvfølgelig anke - og nu til mit spørgsmål. Er der nogen her, der har erfaring med en sådan ankesag i Norge? Og kan I anbefale en god advokat. Vi er helt på herrens mark!!

Derudover har jeg et spørgsmål mere (håber det er ok i samme tråd?). Vi har fået tilkendt en lille bid penge i §27a støtte, efter de tog min mands opsupplerende kontanthjælp her pr. 1. januar. Men de har valgt at sige at jeg skal supplere med 2/3 til husholdningen og min mand kun med 1/3 - må de godt det? Vi har en søn sammen på 6 år, jeg har et alm. fuldtidsjob på kontor.
Mor-damen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:37   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber der er ankevejledning med fra Norge - ellers efterspørg den..
Er du ikke tilfreds med din kommunes afgørelse, skal du endelig påklage afgørelsen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:41   #3
Mor-damen
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mor-damens avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: Slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mor-damen er ny på vejen
Jo jo, der står blot at vi har 6 uger til at anke. Vi tror bare vi er nødt til at få en advokat på for at have en chance, derfor mit spørgsmål :-)
Mor-damen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension