K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 11:20   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question De timer man er visiteret til?

Hej Alle.

Måske I kan hjælpe mig med at forstå hvordan systemet er skruet sammen, for jeg forstår det altså ikke. Jeg skal forsøge at gøre det kort, men det er ikke min stærke side

Fleksjobbeviset siger 12-15 timer med div. skånehensyn.

Min jobkonsulent siger:

Arbejdsgiver skal bruge en ca. 15 timer pr. uge.
Hvis du bliver ansat får arbejdsgiver 2/3 i tilskud.
Alt hvad du arbejder over 13 timer er + hos arbejdsgiver.

Jeg siger:
De sidste arbejdsprøvninger har vist at jeg kan holde til 4-6 timer pr. uge.
Hvordan kan du så forvente at jeg skal kunne klare 15?

Jobkonsulent:
Ved at du f.eks. er på arbejdet 20 eller 25 timer, men kun er effektiv de 15 timer.

Jeg siger:
Det kan jeg slet ikke overskue. Du siger at jeg skal være på en arbejdsplads i x timer for at kunne være effektiv i 15 timer, når jeg flere gange har bevist at jeg end ikke kan holde til at være effektiv i 6 timer?
Jeg har også en familie, som jeg gerne vil være lidt for og det er helt umuligt for mig hvis jeg skal opfylde disse krav du stiller til mig.

Jobkonsulenten:
Vi har alle sammen en familie, så det ses der bort fra. Og dine dage svinger jo. Du kan nogle dage holde til 5 timer og andre dage kun 2, så må du jo få passet det sammen og så holde pauser som så gør at du kan arbejde igen.

Jeg siger så:
Ja, vi har vel alle en familie (tænker: og det havde jeg også før jeg kom til skade, der kunne jeg godt arbejde 45 timer om ugen og stadig være der for dem) Men de pauser jeg skal holde, de virker jo ikke. Jeg kan ikke få mine smerter væk ved at holde hverken 5-10 eller 20 minutters pause. Når smerterne sætter ind, så påvirker det hjernen og så er det slut. Jeg har det bedst med at arbejde på og så sige, nu kan kroppen/hjernen ikke mere og så er det slut. Det koster alt for mange krafter, for mig, at skulle "komme tilbage" efter pause, pga. smerter.

Jobkonsulenten:
Sådan er vi jo så forskellige. Bare du klare de 15 timer. Og så må vi jo håbe at det er en arbejdsplads, hvor du falder godt til. For er man glad for at være et sted, så kan man også yde mere.


Mit spørgsmål er så: Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal være på en arbejdsplads i x antal timer for at kunne være effektiv i 15 timer pr. uge?

Venligst en meget forvirret mig
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 11:39   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nææ det kan ikke være rigtigt men det er hvad de gerne vil fra jobkonsulenters side ..

Det der er det springede i det her er hvad dine diagnoser er og hvad dine skånehensyn er ...

Jeg var selv på 15 timer til sidst men et af mine skånehensyn var så at jeg skulle have mulighed for at køre med det samme jeg følte mig dårlig (migræne og når først den kom så kunne man ikke bare køre hjem )

Så er dine skånehensyn nedsat tid så kan han ikke bare sige at du skal være der 20 timer , men det er så her det er godt med de forhadte praktikker for det er her der er mulighed for at sige oki jeg går med på det og jeg gør hvad jeg kan , når du så er der så køre du hjem når det bliver for meget , du samarbejder men skriver jobdagbog ..

Hvis ikke du har mulighed for at transportere dig selv hjem når du bliver udarbejdet så er det altså ikke en mulighed for dig at være der så mange timer endnu er det ikke lykkedes for nogen at plukke hår af en skaldet

og bed om at få på skrift at der ikke skal tages hensyn til at du har familie de er ved at være lidt for smarte på det område på kommunerne ...

Når en jobkonsulent siger sådanne ting så stil modspørgsmål feks

Efter hvilke § kan du søge hjælp til at hente børnene , til at handle , til at lave mad for selv om jobkonsulenten også har familie ja så har han/hun vel ikke fleksjob der er en grund til at man får fleksjob jo ..
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 12:58   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Mine skåne hensyn er stort set alt bortset fra kort gangdistance.

Jeg har piskesmæld og kronisk hjernerystelse... Det er nu 3½ år siden ulykken skete, og nej jeg har i det store og hele ikke fået det bedre.
Jeg er blevet bedre til at vurdere om "det er det værd" eller ej, forstået som: er det værd smerterne værd de næste dage at tage til familiefest? - det kommer så jo helt an på om det er nær familie eller hvordan. Eller er det det værd, at gøre rent? osv.

Jeg har efterhånden forsøgt mig både indenfor det oprindelige område jeg er uddannet til, så har jeg forsøgt mig i områder der ligger langt fra og nu er jeg så tilbage til det område jeg har arbejdet mest indenfor, men uden udd. som er kontor.

Jobkonsulenten mener at jeg er god til at udtrykke mig på skrift og i tale og derfor er det der mine kompetancer ligger. Han glemmer at tage hensyn til at jeg ikke kan sidde foran computeren og arbejde koncentret i meget mere en 10-15 minutter ad gangen. Han glemmer at jeg ikke kan overskue stressede situationer mv. Han glemmer at jeg kun kan have en bold i luften af gangen, da jeg ellers taber de andre (glemmer) ... osv.

Men jeg vil jo så gerne, det er nok deri det værste problem ligger. Men jeg er jo nået så langt, trods alt, at jeg nu er ekstra opmærksom på at jeg også, uanset jobkonsulentens krav/ønsker, skal kunne være der for min familie.

Jeg har forholdsvis store børn, 12 og 15, så de er ganske selvhjulpende, men små børn små problemer, store børn store problemer og den på 15, er desværre blevet meget uadreagerende, og vi har bedt kommunen om hjælp. Den hjælp kommunen kan tilbyde er så absolut ikke optimal, eller god nok, til de behov vi mener vores 15-årige har behov for. Men det er så en helt anden snak, men pointen er at børnene stadig kræver deres del af mig som mor. Og den har de krav på! Og jeg vil jo så gerne kunne det hele.

Det kan jeg ikke mere og må derfor prioitere og for mig er valget ikke svært, det der er svært er at få jobkonsulenten/kommunen til at forstå at jeg ikke længere er i stand til at opfylde deres krav. Det er meget enten eller. Det kan jeg godt se, men jeg har jo prøvet og prøvet og har indset at sådan er det altså.

Jeg vil da bede ham, jobkonsulenten, om at få på skrift at det er ligegyldigt med at jeg har en familie. Det får jeg nok ikke.....

Det er der er med lovgivningen er jo, at den kan vendes og drejes. Det er ikke nemt.

Men SKAL jeg være på job i x antal timer, som pause, for at kunne arbejde effektivt i de 15 timer som konsulenten siger?

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 16:52   #4
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Et lille brugbart tips.

Syntes lige du skal læse det der står her

http://fleksjob.denmarkonline.dk/arb...job-200811mon1

Så vil du opdage at både din kommune og jobkonsulenten overtræder gældende lovgivning.

Du skriver også at du i tidligere arbejdsprøver "kun" nåede op på ca 6 timer ... jamen så er du jo berettet til Fp . Den skal man have tildelt, hvis man kun kan arbejde max 12.5 pr uge. Dette fremgår klart og tydeligt af arbejdsevnemetoden.

se link http://www.arbejdsevnemetode.dk/sagsbehandlere/

Jeg tror desværre du er ved at blive offer for en omgang kasetænkning, idet en arbejdsprøvning fastholder dig på din nuværende ydelse og en Fp koster som regl mere i bruttoløn.

Vh. maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 17:09   #5
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 15
Garfield er ny på vejen
hvor læser du det med 12,5 time ??
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 17:22   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er vel bare sådanne at når man er visiteret til flex med få timer ,så kan jobkonsulenten jo ikke finde arbejdskiver der vil lade folk komme ipraktik med mindre timer.

Det virker så håbeløst at være flexer under de 12 timer.

Det hul i hovdet at jobkonsulenter skal bruge tid på at finde job der ikke eksistere,der for vil de gerne have borgeren til selv at tro på de 12 eller flere timer-ellers er det jo helt formålsløst at finder og presenter borgeren for en mulig arbejdskiver.

Man sidder bare i saksen både som flexer og konsulent-for ingen af os må nægte at samarbejde.Det en forestilling der er så latterlig,efter nin mening.

Og løsningen her jeg ikke ,andet at man godt kunne indrømme at der er nogle der bare aldrig kommer i job,på de betengelser,måske forslaget med at få løn for de timer man arbejder og så en eller anden handicap ydelse for de timer man ikke kan kunne være en løsning.

Ind til da der kan man bare sige ja og ammen og så passe på sig selv så godt man kan under vejs.
Jeg er måske lidt negativ,så det nok forde jeg skal på endnu en håbehås arbejdsprøvning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 21:19   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
, du samarbejder men skriver jobdagbog ..
Og i den dagbog skal du sørge for også at skrive hvordan du har det resten af døgnet, sådan at det kommer til at fremgå, at du ikke får det bedre af, at komme hjem og ligge ned/slappe af eller hvad du nu finder på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:01   #8
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak for jeres svar

Ja, det undre mig og har gjort det længe. 2 x arbejdsprøvning som viste en max arbejdsevne på 6 timer pr. uge, hvor af jeg i den sidste måtte stoppe efter kun godt 3 uger, hvor jeg gik ned fuldstændig.

Men det synes jobkonsulenten ikke at tage notits af, for der står jo i mit fleksbevis at jeg bør kunne magte 12-15 timer med div. skånehensyn ...

Jeg skal revurderes igen senest eller inden marts 2011, så derfor vil jobkonsulenten jo selvfølgelig have mig ud nu. Dvs. han fortalte at han ikke ville revurdere mig, hvis det endte i en fastansættelse. ( ja det er der jo heller ingen grund til)

Jeg tvivler, desværre, på at det bliver aktuelt at jeg bliver fastansat. For jeg kan som de fleste, "sagtens" klare den første uges tid, men så går det også drastisk ned af bakke. Smerter mv. tager over og livet bliver ubehageligt.

Jeg kan ikke forstå at jobkonsulenten ikke tager hensyn til de 2 sidste arbejdsprøvninger, men konstant vender tilbage til hvad jeg har kunne. Jeg er blevet revurderet en gang, men da brugte sagsbh. gamle uopdaterede lægepapire og ja, så var der jo ikke forværring i min tilstand og denne vurderede at jeg sagtens kunne klare det som fleksbeviset sagde.

Skægt at jobkonsulenter og sagsbh. går så højt op i fleksbeviset når det er til deres fordel ik? Ellers synes jeg de er rimeligt gode til at se stort på det...

Jeg skriver også dagbog og har gjort det stort set siden uheldet. Min læge har bedt om en kopi af min smertedagbog, for hver eneste måned det sidste halve år. God læge jeg har

Problemet med denne dagbog er "bare" at jobk. ogs sagsbh. tager imod kopien men aldrig læser den. Jeg tror end ikke de skimter den.

Jeg har fået 15 % i mèn og midlertidigt 40 % tabterhvervsevne for anden gang, af arbejdsskadestyrelsen. De kan/vil ikke fastsætte min tabteerhvervsevne, da jeg ikke er i job, såvidt jeg forstår.

Men tak skal i have for jeres svar
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:01   #9
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Min flexrådgiver siger at når Jeg er bevilget flex er det fordi kommunen mener at Jeg godt kan arbejde mere end det der er påvist i arbejdsprøvningen(Som var 5 timer, som max), så den betyder ikke noget.
Jeg skal arbejdes op til 15-20 timer, hvilket Jeg umuligt kan.

SÅ jeg vil meget gerne have det skåret ud i pap, hvor der står at man er bevilget til ftp, når man har så få timers arbejdsevne.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:04   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Tak for jeres svar

Ja, det undre mig og har gjort det længe. 2 x arbejdsprøvning som viste en max arbejdsevne på 6 timer pr. uge, hvor af jeg i den sidste måtte stoppe efter kun godt 3 uger, hvor jeg gik ned fuldstændig.

Men det synes jobkonsulenten ikke at tage notits af, for der står jo i mit fleksbevis at jeg bør kunne magte 12-15 timer med div. skånehensyn ...
Jeg skal revurderes igen senest eller inden marts 2011, så derfor vil jobkonsulenten jo selvfølgelig have mig ud nu. Dvs. han fortalte at han ikke ville revurdere mig, hvis det endte i en fastansættelse. ( ja det er der jo heller ingen grund til)

Jeg tvivler, desværre, på at det bliver aktuelt at jeg bliver fastansat. For jeg kan som de fleste, "sagtens" klare den første uges tid, men så går det også drastisk ned af bakke. Smerter mv. tager over og livet bliver ubehageligt.

Jeg kan ikke forstå at jobkonsulenten ikke tager hensyn til de 2 sidste arbejdsprøvninger, men konstant vender tilbage til hvad jeg har kunne. Jeg er blevet revurderet en gang, men da brugte sagsbh. gamle uopdaterede lægepapire og ja, så var der jo ikke forværring i min tilstand og denne vurderede at jeg sagtens kunne klare det som fleksbeviset sagde.

Skægt at jobkonsulenter og sagsbh. går så højt op i fleksbeviset når det er til deres fordel ik? Ellers synes jeg de er rimeligt gode til at se stort på det...

Jeg skriver også dagbog og har gjort det stort set siden uheldet. Min læge har bedt om en kopi af min smertedagbog, for hver eneste måned det sidste halve år. God læge jeg har

Problemet med denne dagbog er "bare" at jobk. ogs sagsbh. tager imod kopien men aldrig læser den. Jeg tror end ikke de skimter den.

Jeg har fået 15 % i mèn og midlertidigt 40 % tabterhvervsevne for anden gang, af arbejdsskadestyrelsen. De kan/vil ikke fastsætte min tabteerhvervsevne, da jeg ikke er i job, såvidt jeg forstår.

Men tak skal i have for jeres svar
Sådan et har Jeg da ikke....hvad bruges det til og hvem laver det ??
Hvem bestemmer hvor mange timer der skal stå ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbudt arbejde, dog på mindre timer end jeg er visiteret til! Mani Spørgsmål ang fleksjob 18 13-12-2011 12:47
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
Visiteret til fleksjob. Rikkesejer Spørgsmål ang fleksjob 7 16-12-2010 09:34
Kan man uddanne sig, når man er visiteret til flexjob på 20 timer? Novasmor Spørgsmål ang fleksjob 2 05-05-2009 13:30
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension