K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 12:11   #1
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
forskel på afslag på pension

Hej Vil gerne høre vedr. forskellen, på afslag på pension fra kommunen.
at de afviser sagen?
elller:
Afviser at starte sagen op?

Kommunen har nægtet at starte min sag op, men har samtidig har de jo kommenteret min sag som om de bare afviser sagen.

Så hvad er egentlig forskellen nu ligger sagen hos BAN i snart 7 måneder.

Er der forskel på hvilken svar jeg kan forvente af BAN. Kan BAN give en pension hvis sagen forløber positivt? ifht. ovenstående. Eller skal sagen altid hjemvises til kommunen?
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 12:23   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Kbh
Ja der er forskel, og hvis du læser denne tråd så er du OBS på hvad der betyder hvad og hvorfor, samt hvad man gør ved afslag
http://www.k10.dk/showthread.php?t=23183
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 13:06   #3
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
Hej Jeg har læst den tråd før men blev ikke så meget klogere af det.

Visitationsteamets beslutning er:
"afslag på påbegyndelse af sag om FØP, Jf. sS 17, stk.1.1 pkt. og sS 18"

Nyropsgade havde indstillet mig positivt og alt som skal ligge i min sag ligger der.

Har fået at vide at sagsbehandler i Nyropsgade mener de har behandlet min sag efter alm. pensionsregler og har STARTET sagen.
Jeg mener jo også de har startet sagen i og med de jo sender et afslag på flere sider.???

Hvis jeg får Positivt medhold i BAN kan BAN så kun sige til kommunen at de skal starte min pensionssag eller kan de tilkende mig pension, nu visitationsteamet har afvist at starte sagen jvn. ovenstående?

Eller kan min klage i BAN kun gå på at jeg min sag ikke er startet op??
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 13:09   #4
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
Det skal lige siges at jeg er godkendt til fleksjob for nogle år siden.
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:08   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Ring og spørg BAN, for det er jo svært for os at sige hvad andre reelt tænker at gøre.

Men umiddelbart lyder det da til at det ikke er et spørgsmål om den endelige afgørelse.
Jeg tænker at lige nu er det jo underordnet om sagen behandles efter indstilling eller du beder om at den behandles på det forelæggende.
I begge tilfælde vil det være det materiale der er i sagen nu som vil indgå i den endelige afgørelse, og under alle omstændigheder til et afslag have de samme konsekvenser.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:34   #6
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hvis du havde læst tråden, så skriver Web det ret så fint, endda så langsomt at selv jeg kunne følge med  spørgsmålet er jo også det samme, som du selv stiller, tråden er kun 2 dage gammel..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:45   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 man kan ikke klage over en kommune ikke vil starte en §18 op
2 derfor har man muligheden for selv af søge pension

man kan kun klage, når kommunen træffer en juridisk afgørelse
alså ved afslag på en §18, når sagen er afgjort i pensionnævnet
eller en §17 både når man selv søger på det grundlæggende forlag
samt kommunen starter en §17 op. alså det samme som en §18. Men hvor man selv søger

desværre har jeg ikke meget tiltro til BAN, når man direkte holder møder med kommunernes landsforening.
så det er sjældent man får tildelt en pension af BAN, men sagen bliver som regel hjemvist
så kommunen skal undersøge noget mere og derefter træffe ny afgørelse i sagen.
hvis så kommunen igen afviser sagen, kan man så anke en gang til.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:35   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når der er givet afslag på påbegyndelse, vil BAN ikke tildele pension,, idet det så er påbegyndelsen man har klaget over..

De kan enten give pensionsnævnet ret i at der ikke var nok til at påbegynde sag... eller give dig medhold, og derved henstille til pensionsnævnet om at påbegynde sag.

Ved medhold har pensionsnævnet så igen 3 mdr til at vurdere om de vil tilkende eller give afslag.. og det evt. afslag kan du så anke.. og ved den anke kan de give dig pension hvis de er uenige i afgørelsen.

Ved afslag vil de typisk skrive hvad de mener mangler i sagen for at der kan påbegyndes sag.

Altså igen en måde at trække tiden uendeligt langt ud på..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 21:03   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg synes ikke den bare drejer sig om at trække tiden ud...
Det drejer sig nok nærmere om at den her sag ikke lægger lige for i forhold til en afgørelse.

Som jeg læser, så er den største fejl i forhold til trække tiden ud, at sagen er havnet i BAN de kan slet ikke træffe en brugbar afgørelse.

Enten er sagen for lidt belyst ellers er det indlysende at det ikke kan resultere i en pension.

Du må simpelthen have fat i nogen der kan se tingene igennem og fortælle hvor i processen du befinder dig.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 21:46   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Jeg synes ikke den bare drejer sig om at trække tiden ud...
Det drejer sig nok nærmere om at den her sag ikke lægger lige for i forhold til en afgørelse.

Som jeg læser, så er den største fejl i forhold til trække tiden ud, at sagen er havnet i BAN de kan slet ikke træffe en brugbar afgørelse.

Enten er sagen for lidt belyst ellers er det indlysende at det ikke kan resultere i en pension.

Du må simpelthen have fat i nogen der kan se tingene igennem og fortælle hvor i processen du befinder dig.
Jamen det er også det jeg mener... de 8 mdr i BAN når det er afslag på påbegyndelse er spild... har selv været der, og det betød bare 8 mdr uden at være kommet længere. Og det var afslag på påbegyndelse af §18.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ved afslag på pension. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-07-2010 22:52
Afslag på pension 520 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 17-06-2010 14:23
Afslag på pension ! lunamaria At søge førtidspension 44 23-11-2009 21:46
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension