K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 14:35   #11
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cato78 Se meddelelser
så altså de 1700kr. før skat ekstra plus et fradrag på 1000kr. ca. hver måned ekstra. Er det ikke korrekt?
Det vil give et ekstra fradrag på kr. 713.

Hvis det nu var i mit tilfælde (jeg kender ikke hendes fradrag mm), så ville jeg få udbetalt kr. 11.635,82 hvis jeg fik en bruttoløn på kr. 16.797. Her har jeg taget højde for et højere fradrag på kr. 713 + at der skal betales AM bidrag.

Til sammenligning får jeg pt. 11.095,55 udbetalt på ledighedsydelse. Ergo er forskellen på at gå ledig og på at arbejde i butik på mindsteløn kun kr. 540,27. Ud af disse penge skal der så betales for transport mellem hjem og arbejde + evt. fagforening som jo altid er en god idé når man er i job. Dvs. man ender med at have et mindre rådighedsbeløb ved at arbejde. Det hænger slet slet ikke sammen hvis man spørger mig - og jeg kan godt forstå at hun er rigtig ærgerlig over det.
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 14:46   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej, man kan ikke rigtig se fornuften i det.

Det undrer mig lidt at mindste lønnen indenfor butik, svarer til dagpengesatsen, så kan det jo ikke betale sig for nogle, flex jobbere eller dem i ordinært job at arbejde.

Jeg kan nu heller ikke forstå, hvorfor ledighedsydelsen skal være mindre end dagpengesatsen, flexjobbere står til rådighed, de skal søge jobs, de skal aktiveres på lige fod med alm. ledige
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 14:54   #13
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Nej, man kan ikke rigtig se fornuften i det.

Det undrer mig lidt at mindste lønnen indenfor butik, svarer til dagpengesatsen, så kan det jo ikke betale sig for nogle, flex jobbere eller dem i ordinært job at arbejde.

Jeg kan nu heller ikke forstå, hvorfor ledighedsydelsen skal være mindre end dagpengesatsen, flexjobbere står til rådighed, de skal søge jobs, de skal aktiveres på lige fod med alm. ledige
Til gengæld er vi sikret vores ledighedsydelse efter 2 år Det er de jo ikke på dagpenge. Så ja, det skulle da være den eneste motivation for dem på dagpenge til tage tage et butiksjob...
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 15:56   #14
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Som jeg har forstået det, er ledighedsydelsen lavere, fordi man ikke har udgiften til en A-kasse. At prisen for en A-kasse så efterhånden er billigere end det ledighedsydelsen er lavere, det er så en anden sag.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:08   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Som jeg har forstået det, er ledighedsydelsen lavere, fordi man ikke har udgiften til en A-kasse. At prisen for en A-kasse så efterhånden er billigere end det ledighedsydelsen er lavere, det er så en anden sag.

Piamus
Piamus.. det ville også være ret så tosset at være i a-kasse som flexjobber... - du har jo ikke ret til alm understøttelse som ledig flexjobber..

Og ang det at ledighedsydelse er mindre end sygedagpenge... du kan jo også max få 90% af din løn i understøttelse... (dog højest ca 16.000,-)
Så mon ikke det er det der er skelet til
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 19-08-2011 kl. 16:36.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:22   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
du kan jo også max få 90% af din løn i understøttelse

hmm, den har jeg sørme aldrig hørt om, man kan få højeste dagpengesats ved sin a-kasse, når man tjener mere end xxxxxx kender ikke beløbet idag men det er ikke meget.

Jeg ville da gerne have haft 90 % af min tidligere løn i understøttelse, nårh sårn er reglerne jo ikke.

Jeg havde tegnet en lønforsikring hvis tilfældet var ude, at man blev arbejdsløs og "kun" fik sine dagpenge.

Men 91/89 % af dagpengesatsen idag er jo osse meget af gå ned i indtægt som fleksjob-bevilliget, de 89 % er nye regler vedr. forstående valg.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:43   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
du kan jo også max få 90% af din løn i understøttelse

hmm, den har jeg sørme aldrig hørt om, man kan få højeste dagpengesats ved sin a-kasse, når man tjener mere end xxxxxx kender ikke beløbet idag men det er ikke meget.

Jeg ville da gerne have haft 90 % af min tidligere løn i understøttelse, nårh sårn er reglerne jo ikke.

Jeg havde tegnet en lønforsikring hvis tilfældet var ude, at man blev arbejdsløs og "kun" fik sine dagpenge.

Men 91/89 % af dagpengesatsen idag er jo osse meget af gå ned i indtægt som fleksjob-bevilliget, de 89 % er nye regler vedr. forstående valg.
Jasch.... ved ikke om du er ironisk eller ....
Men en hver idiot ved da at man i tilfælde af arbejdsløshed kan få 90% af sin løn.... dog max de der ca 16000,- som er højeste dagpengesats!!!

I de fleste tilfælde går man fra sygedagpenge og så over på ledighedsydelse .. og ja så mister du pt 9% fra sygedagpenge og ned på ledighedsydelse..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 17:02   #18
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Men en hver idiot ved da at man i tilfælde af arbejdsløshed kan få 90% af sin løn

Nej jeg var ikke ironisk, jeg fik omkring 30.000 kr i løn og jeg får da stadig kun højeste dagpenge sats, dermed mener jeg udtalelsen er forkert, fordi man ikke "får 90 % af sin løn"

Ikke et ondt ord ment, men omvendt skal ret jo osse være ret, ikk....

Det er jo faktisk slet ikke uvæsentlig hvad man kan få som "syg, flexjobber og FP"
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 18:28   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Men en hver idiot ved da at man i tilfælde af arbejdsløshed kan få 90% af sin løn

Nej jeg var ikke ironisk, jeg fik omkring 30.000 kr i løn og jeg får da stadig kun højeste dagpenge sats, dermed mener jeg udtalelsen er forkert, fordi man ikke "får 90 % af sin løn"

Ikke et ondt ord ment, men omvendt skal ret jo osse være ret, ikk....

Det er jo faktisk slet ikke uvæsentlig hvad man kan få som "syg, flexjobber og FP"
Jeg skrev 90% af ens løn.. og i parentes dog højest xxxx .. kunne ikke lige huske højeste dagpengesats... men det er skrevet ind nu..
Men det er da alm viden at bliver man arbejdsløs, så får man den og den sats.... og at man max kan få højeste dagpengesats som er ca 16.000,-
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 18:31   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja Lunasdatter, burde alle vide, men dog tror jeg ikke alle ved det.

- Stadig er det rart får folk at vide, hvad man kan regne med at skulle leve for...

Man kan jo ikke sige alle er regnskabskyndige og ved det hele, :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
faglært? = ingen revalidering! buster Politik og Samfund 6 22-09-2010 20:05
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension