K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 19:15   #21
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Lunasdatter

Jo det er den alm. understøttelse der er taget højde for, og indtil nu har det været 91% af understøttelsen fordi en flexjobber ikke skal betale til A-kasse, de mener at man sparere 91% på A-kasse madlamskabet, da man jo aligevel ikke er alm. dagpengeberettiget som flexjobber.

Får man en lavere løn en det fastsatte beløb (mener det er 19-20.000 for fuldtids ansatte) så får man en lavere procent, dog min. 82%.

http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...%20satsen.aspx

Jeg tjener lige pt kun ca. 18.600 (ikke flex) og er derfor ikke berettiget til den fulde dagpengesats, da min løn er for lav, derfor vil jeg ryge ned i procent hvis jeg skal på dagpenge. Jeg mener ogsådet er forklaringen med ledighedsydelsen også altså det med 82-91%.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 14:07   #22
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det korte og det lange

Det virker uanset hvad temmelig gak at man ikke får et mærkbart økonomisk udbytte af at arbejde
Det er i flexjob altid sådan at det tilskud at der gives til arbejdsgiveren
aldrig kan overstige minimumslønnen på området
Derfor er det altid bedst at overgå til flexjob i samme firma hvor at man har arbejdet ordinært
Så heldig var jeg i sin tid, på den måde bevarer man evt ancinnitet og diverse tillæg således kan man holde sig langt væk fra bundlønnen
MHT fagforeningsmedlemsskab kan jeg godt forstå at trådstarter er tilbageholdende, med det regnskab at der blev opstillet er et medlemsskab en meget stor udskrivning
Det er uanset hvad altid bedst at være medlem af en fagforening, men det kræver selvfølgelig at man har råd
Der kunne der ligge en udfordring for fagbevægelsen at de tilpassede kontingenten således at alle har en reel mulighed for at være med
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 14:21   #23
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej Viggo Du har helt ret i, at forskellen mellem overførselsindkomst og mindsteløn burde være mærkbar. Desværre er politikerne jo også fremme med, at det ordnes da nemt ved at reducere overførselsindkomst erne, der i forvejen finansierer SATSpuljen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 16:36   #24
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Reducere overførselsindkomster virkelig smart, lidt ala at sparke til dem der ligger ned i forvejen
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
faglært? = ingen revalidering! buster Politik og Samfund 6 22-09-2010 20:05
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension